Jos hotellihuone on likainen resurssipulan vuoksi niin alisuoriutuuko siivous vai ihan joku muu?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d4b48039-eaa7-4f52-81c1-eddbd12063eb
Tätä lukiessa tuli mieleen, että alisuoriutuja ei todellakaan ole henkilökunta vaan HR-, markkinatutkimuksien tekijä ja johto. Yhtä vastenmielinen syyllisyyden ulkoistaminen kuin Yli-Viikarin tapauksessa, harkitsen juuri tällä perusteella Scandicin boikotointia.
Kommentit (14)
Näissä pitäisi respan antaa kylmästi johdon numero niille palvelua tiskillä jonottaville asiakkaille.
Joo, sieppas siivoojien puolesta toi kommentti. Tosi törkeä😡
Ainahan se on työntekijän vika. Alalla kuin alalla.
Aulangolla alisuoriudutaan aina.
Kävin siellä ennen korona-aikaa ja ihan sama meno oli silloinkin. Huoneet siivoamatta ja tuntien jono joka paikkaan..
Ihan vakio että siellä on henkilökuntaa 50% siitä mitä pitäis.
Jep, kyllä tässä vika on ihan muualla kuin siivouksessa :D tätähän nykyajan työelämä on joka paikassa, työntekijä jätetään yksin suoriutumaan liian kovasta työtaakasta ja sitten lopuksi se työntekijä saa varoituksen/potkut kun ei selvinnyt. Jännä homma että työuupumus on lisääntynyt räjähdyksenomaisesti.
Ei todellakaan alisuoriudu. Siivoojia liian vähän,
liian vähän aikaa per huone ja muutenkaan eivät ikinä ei tiedä mitä on vastassa kun avaavat huoneen oven. Tekevät parhaansa.
Oletteko huomanneet että joka firma on koronan myötä saanut ikäänkuin luvan laskea palvelutasoa?
Ei taida sellaista kioskia ollakaan, johon mennessä ei olisi ilmoitusta "koronan vuoksi ruuhkaa..."
Tyttäreni oli yhden kesän kerrossiivojana. Aivan kahjoa touhua. Itse hotelli oli ostanut toki jonkun minimin siivousfirmalta. Huonot palkat ja ilkeät esimiehet. Kiire. Varmasti tekevät parhaansa mutta jos ei saatu hätäapulaisia palkattua. Eivät kaikki siivoojat keskeytä vaikka lomaansa saadakseen 9e tuntipalkan. Hotelli voi itse miettiä siivousstrategiaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan alisuoriudu. Siivoojia liian vähän,
liian vähän aikaa per huone ja muutenkaan eivät ikinä ei tiedä mitä on vastassa kun avaavat huoneen oven. Tekevät parhaansa.
Juuri näin. Aina palautetta hotellin respaan tai mieluummin hotellin esimiehille. Siivoojat eivät asialle mitäänmahda.
Sitä me emme voi tietää, mutta aivan käsittämätöntä että johto syyttää työntekijöitään julkisesti. Toimivassa organisaatiossa johto ottaa moitteet vastaan ja käsittelee sekä tekee korjaavat toimenpiteet sisäisesti.
Pa.ska yritetään aina valutella alaspäin. Syy ei ole kerroshoitajien tai siivoojien.
Viestintäpäällikkö Uimonen voisi päivittää ammattitaitoaan. Kommentointi alisuoriutumisesta on aika törkeä.
Törkeää syyttää kerroshoitoa ja siivousta, jos väkeä ei ole palkattu tarpeeksi.
Siellä on johto kakka jäykkänä oman asemansa puolesta.
Ärsytti tuo kommentti, että siivous alisuoriutui. Aivan kuin kaaos olisi muka ollut siivoojien vika. Siivoojilla on muutenkin tiukille vedetty aikataulu. Kyllä ihan pomot alisuoriutuivat.