Sinkkujen juhlat ”koirat tervetuloa”
Lapset eivät, mutta koirat toivotetaan erikseen tervetulleeksi😂
Kommentit (56)
Kysyisin, että onko tämä joku sairas koirien paritusjuhla.
Palstalla on joku jolla kauhea pakkomielle vertailla jatkuvasti koiria ja lapsia.
Olen syntymästä asti ollut todella koirarakas ihminen ja kasvanut koirien ympärillä. Koko lähipiiri koostuu pelkästään koiraihmisistä enkä itse asiassa ole edes tekemisissä/tunne sellaista ihmistä joka ei koirista ja eläimistä nyt ylipäänsä pitäisi.
Kyllä meidän koirarakkaiden suvusta ja ystäväpiiristä löytyy niitä perheellisiäkin ihmisiä hyvin paljon, lapset ja koirat ei todellakaan sulje toisiaan pois. Olen todella iloinen kun sisarustenikin lapset kasvavat koirien ympärillä ja ovat jo nyt todella koirarakkaita ja osaavat selvästi käsitellä koiria :)
Mitään allergioitakaan ole ollut kenelläkään meistä aikuisista tai lapsista.
Koko homman pointti oli se, että kyllä ne lapset ja koirat mahtuu ihan samaan taloonkin. Tunnen toki heitäkin jotka eivät lapsia halua, mutta ei koiralla ole tietenkään asiassa mitään tekemistä. Tuollainen vertailu on typerää.
Minusta tulee tätä menoa vielä koiravihaajq, jos luen tällaisia ketjuja.
Parempi pysyä taas poissa tältä palstalta, liian sairaita ihmisiä.
Heti ensimmäisten vastausten joukossa on tällainen kommentti:
”Mikäs YH äiti täällä itkee. Ei kukaan pysty pitämään hauskaa räkänokkiesi rääkyessä.”
Ja tällä lähes 30 yläpeukkua, vain muutama alapeukku.
Turha selittää, ettei lapsia inhottaisi.
Ja äitejä tietysti myös.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan, siis kukaan, ei halua kakaroita sinkkubileisiin. Tämän pitäisi olla itsestäänselvää kaikille, ei siitä tarvitse ottaa nokkiinsa.
No ei kai kukaan halua koiriakaan.
Vierailija kirjoitti:
Palstalla on joku jolla kauhea pakkomielle vertailla jatkuvasti koiria ja lapsia.
Olen syntymästä asti ollut todella koirarakas ihminen ja kasvanut koirien ympärillä. Koko lähipiiri koostuu pelkästään koiraihmisistä enkä itse asiassa ole edes tekemisissä/tunne sellaista ihmistä joka ei koirista ja eläimistä nyt ylipäänsä pitäisi.
Kyllä meidän koirarakkaiden suvusta ja ystäväpiiristä löytyy niitä perheellisiäkin ihmisiä hyvin paljon, lapset ja koirat ei todellakaan sulje toisiaan pois. Olen todella iloinen kun sisarustenikin lapset kasvavat koirien ympärillä ja ovat jo nyt todella koirarakkaita ja osaavat selvästi käsitellä koiria :)
Mitään allergioitakaan ole ollut kenelläkään meistä aikuisista tai lapsista.Koko homman pointti oli se, että kyllä ne lapset ja koirat mahtuu ihan samaan taloonkin. Tunnen toki heitäkin jotka eivät lapsia halua, mutta ei koiralla ole tietenkään asiassa mitään tekemistä. Tuollainen vertailu on typerää.
Ei se ole vain tällä palstalla, vaan ylipäätään ihmiset tekee tuota nykyään.
Koirat on in ja lapset out, näkyy myös nuorten aikuisten asenteissa.
Sinä sen sijaan kuulostat järkevältä ja tervepäiseltä ihmiseltä, noinhan sen pitäisikin mennä että kaikki mahtuu saman katon alle eikä sulje toisiaan pois.
Monilla vaan ne lapset ei mahdu.
Näin siis esim. Helsingissä ja Tampereella, jossain lämminhenkisissä maalaiskylissä tietysti _aivan_ eri juttu eli lapsetkin on vielä ok ja koirat menee siinä mukana.
Kaupungeissa ei.
Aika monesta kodista löytyy sekä koiria että lapsia. Moni koiraihminen on myös vanhempi.
Aika kapeakatseista ajatella, että koiraihminen ei pidä lapsista voi jestas sentään 🤦🏻♀️😂
Ei kaikki pidäkään lapsista, mutta koirilla ei ole asiassa mitään tekemistä. Monet koirat ovatkin lapsirakkaita, omistajansa välttämättä ei. Ei siinä kannata koiria alkaa vihaamaan jos joku ihminen ei tykkää lapsista, huh sentään.
Vierailija kirjoitti:
Aika monesta kodista löytyy sekä koiria että lapsia. Moni koiraihminen on myös vanhempi.
Aika kapeakatseista ajatella, että koiraihminen ei pidä lapsista voi jestas sentään 🤦🏻♀️😂
Ei kaikki pidäkään lapsista, mutta koirilla ei ole asiassa mitään tekemistä. Monet koirat ovatkin lapsirakkaita, omistajansa välttämättä ei. Ei siinä kannata koiria alkaa vihaamaan jos joku ihminen ei tykkää lapsista, huh sentään.
No mitä vastaat tähän viestiin?
” Heti ensimmäisten vastausten joukossa on tällainen kommentti:
”Mikäs YH äiti täällä itkee. Ei kukaan pysty pitämään hauskaa räkänokkiesi rääkyessä.”
Ja tällä lähes 30 yläpeukkua, vain muutama alapeukku.
Turha selittää, ettei lapsia inhottaisi.
Ja äitejä tietysti myös.”
Enkä minä ainakaan koiria ”vihaa”, lähinnä en vaan halua enää huomioida niitä (ja niiden omistajia).
Vastavoimaa, lapsille hymyilen aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älyttömän hyvä idea nuo sinkkujen koirabileet! Menisin heti, jos olisin sinkku.
Miksi mua naurattaa vastaava ajatus sinkkujen kissabileistä? Kissat kulkisivat pitkin seiniä ja lymyäisivät jossain. Koirat sen sijaan ovat sosiaalisia ja rikkovat heti jään.
Mulla taas tulee sellainen mielikuva ”sinkkujen koirabileistä”, että siellä ei tapahdu mitään jännää eikä hauskaa, vaan lauma ennen aikojaan tätiytyneitä lapsettomia, vähän pullavia naisia istuskelee paikallaan, hössöttää koirista ja kommentoi viinilasi kädessä jotain Sessen liikkeitä.
Eli äärimmäisen tylsät ”bileet”.
Sellaisia ne onkin, jouduin kerran ei-sinkkuna vahingossa paikalle, en avaa tarkemmin, mutta oli pakko hakea eräs asia tutun sinkun luota, siellä oli bileet. 😂
Kuvailusi osuu täydellisesti, nauroin miehelleni, että minä , 15 vuotta tuota sinkkua vanhempi, biletän miljoona kertaa villimmin. Siellä ne kiekon halpaa sisukkaasti. Voi luoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään allergioitakaan ole ollut kenelläkään meistä aikuisista tai lapsista.Koko homman pointti oli se, että kyllä ne lapset ja koirat mahtuu ihan samaan taloonkin. Tunnen toki heitäkin jotka eivät lapsia halua, mutta ei koiralla ole tietenkään asiassa mitään tekemistä. Tuollainen vertailu on typerää.
Koirat on in ja lapset out, näkyy myös nuorten aikuisten asenteissa.Sinä sen sijaan kuulostat järkevältä ja tervepäiseltä ihmiseltä, noinhan sen pitäisikin mennä että kaikki mahtuu saman katon alle eikä sulje toisiaan pois.
Monilla vaan ne lapset ei mahdu.Näin siis esim. Helsingissä ja Tampereella, jossain lämminhenkisissä maalaiskylissä tietysti _aivan_ eri juttu eli lapsetkin on vielä ok ja koirat menee siinä mukana.
Kaupungeissa ei.
Mutta onko sekään mikään ongelma? Joku lapsiviha nyt on tietenkin jo ongelma, eihän mitään ihmisryhmää tai eläimiäkään normaali ihminen sentään vihaa. Mutta kaikki eivät niin välitä lapsista ja se on ihan ok sekin, ei kaikkien tarvitse haluta lapsia. Samoin taas kaikki eivät välitä koirista ja sekin on ok. Fiksu kuitenkin suhtautuu neutraalilla asenteella, ei se ole normaalia jos vihaa esim. Lapsia tai koiria eli kokonaista valtavaa ryhmää. Lapsia on paljon erilaisia, samoin koiria. Kyllä minäkin vihaisin esim. Sellaista koiraa joka kävisi vakavasti tai jopa kohtalokkain seurauksin oman koirani päälle. Silloin voitaisiin todella alkaa puhua vihasta sellaista yksilöä kohtaan, tunteet olisi niin voimakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat on in ja lapset out, näkyy myös nuorten aikuisten asenteissa.Sinä sen sijaan kuulostat järkevältä ja tervepäiseltä ihmiseltä, noinhan sen pitäisikin mennä että kaikki mahtuu saman katon alle eikä sulje toisiaan pois.
Monilla vaan ne lapset ei mahdu.Näin siis esim. Helsingissä ja Tampereella, jossain lämminhenkisissä maalaiskylissä tietysti _aivan_ eri juttu eli lapsetkin on vielä ok ja koirat menee siinä mukana.
Kaupungeissa ei.Mutta onko sekään mikään ongelma? Joku lapsiviha nyt on tietenkin jo ongelma, eihän mitään ihmisryhmää tai eläimiäkään normaali ihminen sentään vihaa. Mutta kaikki eivät niin välitä lapsista ja se on ihan ok sekin, ei kaikkien tarvitse haluta lapsia. Samoin taas kaikki eivät välitä koirista ja sekin on ok. Fiksu kuitenkin suhtautuu neutraalilla asenteella, ei se ole normaalia jos vihaa esim. Lapsia tai koiria eli kokonaista valtavaa ryhmää. Lapsia on paljon erilaisia, samoin koiria. Kyllä minäkin vihaisin esim. Sellaista koiraa joka kävisi vakavasti tai jopa kohtalokkain seurauksin oman koirani päälle. Silloin voitaisiin todella alkaa puhua vihasta sellaista yksilöä kohtaan, tunteet olisi niin voimakkaita.
Ei kai lasten haluaminen liity asiaan mitenkään?
Ei minua ainakaan kiinnosta pätkääkään haluaako joku omia lapsia vai ei, enkä liitä sitä mihinkään, mutta ahdistaa kyllä asua näin lapsivihamielisessä kulttuurissa ja haaveilen muuttavani mukavampaan.
Minä huomioin usein pienten lasten kanssa liikkuvat ihmiset, eli päästän jonossa edelleni, avaan ovet jne.
Koirien kanssa liikkuvia en noteeraa, paitsi jos tuovat koiransa esim. rannalle jolle niitä ei saa tuoda, niin käyn kertomassa siitä heille.
Eli nimbyilen tahallani koirien suhteen.
Oikeastikin kyllä nykyään ärsyynnyn niistä kun tiedän, ettei tässä kulttuurissa oikein siedetä lasten olemista.
Ja tosiaan tuo ensimmäisen sivun lapsia halveksiva ”kukaan ei jaksa räkänokkiasi”-kommentti ja sen yläpeukkujen määrä kertoo taas omaa kieltään…..
Vierailija kirjoitti:
Älyttömän hyvä idea nuo sinkkujen koirabileet! Menisin heti, jos olisin sinkku.
Miksi mua naurattaa vastaava ajatus sinkkujen kissabileistä? Kissat kulkisivat pitkin seiniä ja lymyäisivät jossain. Koirat sen sijaan ovat sosiaalisia ja rikkovat heti jään.
Minä taas menisin paljon mieluummin kissabileisiin.
Niissä voisi sentään tanssia ja keskustella rauhassa, eli voisivat ylipäätään edes muistuttaa jotenkin bileitä.
Joo lemmikit saa tulla mun luo aina ❤️ Lapsia en voi sietää.
En usko, että menisin koiran kanssa, jos sinkku olisin. Ensinnäkään koirat eivät nauti hälystä ja bileisiin usein liittyy kovalla soitettu musiikki. Toiseksi vaikka oma koirani on sosiaalinen ja ystävällinen muille koirille, stressaisin sitä, ovatko muut sille. Kolmanneksi osa huomiostani menisi muutenkin sen viihtyvyyteen ja hyvinvointiin. Neljänneksi en voisi käyttää vapaasti alkoholia. En muutenkaan juo itseäni "ihmisten ilmoilla" humalaan, mutta koiran kanssa olisin erityisen tarkka siitä, että voin tuoda sen turvallisesti kotiin oltiin sitten liikkeellä millä tahansa kulkuvälineellä.
Periaatteessa hyvä idea, jos koskee jotain puistotapahtumaa missä ei ole liikaa meteliä, mutta skippaisin.
Niin? Eihän Suomessa muutenkaan pidetä lapsista, joten se ja sama onko sulla mennyt maku.
Olet vain yksi pieni pisara saastuneessa meressä.