Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen laskenut monestiko yksi työkaveri on tänään näkynyt Teamsissä "Away" tilassa.

Vierailija
09.07.2021 |

Tuloksena tällä hetkellä 9 kertaa. Ja en siis sitä kokoajan kyttää vaan pari kertaa tunnissa katson. Voisiko tuosta jo ilmoittaa työnantajalle? Epäreilua, että toiset vain laiskottelevat etätöissä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus saatana! Työtä voi tehdä muutenkin kuin liikuttamalla hiirtä aina välillä!

Vaikka puhumalla puhelimessa, tai raapustelet ja ja hahmottelet paperille jotain.

Vierailija
2/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja olisi hyvillään, kun työntekijä tekee töitä eikä kyttää Teamsia. Teams näyttää henkilön away-tilassa, jos hän on ollut yli 5min toisessa ohjelmassa. Tuskin te Teamsissa kaikkea työtä teette? Sori, kun pilasin tän heti alkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ananakin joskus helpottaa työtä kun jos saisi tulostaa ja lukea siitä. Jotain laskeskelujuttuja täytyy tehdä myös ihan käsin paperille. Kolmannekseen, kun kuuntelen jotain koulutusta, niin saatan näkyä poissa. Koulutus on työnantajan suosittelema

Vierailija
4/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v i t t u kun mulla kuvottaa tuommoset saatananmoiset paikallaolokyylät. Oletko saanut laskennaltasi omia töitä tehdyksi?

Vierailija
5/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lähes aina "away" ja mun esimies tietää sen. Vihaan ap:n kaltaisia kyylälijöitä ja sitä kun jatkuvasti häiritään. Teen kyllä töitä ja KPI osoittaa, että melkein enemmän kuin muut. Ilmoitin vain esimiehelleni, että mun tiimi saa soittamlla yhteyden ja suurimman osan muiden ihmisten puheluihin en edes vastaa kun tiedän jo, että sieltä yritetään saada nopeita pikku palveluksia. Meillä on viralliset kanavat näitä nopeita pikku palveluksia varten.

Vierailija
6/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
7/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes käynnistä Teamsia ellen tiedä tarvitsevani sitä.

Vierailija
8/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kirjoittanut makron, jolla pystyn seuraamaan kaikkien kollegojen teams-tilaa. Sopivan hetken tullen tulen käyttämään tietoa hyväksi...

Vierailija
9/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap itse on vauvapalstalla 😂

Vierailija
10/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee välillä näytönsäästäjä päälle palavereissa  :D

ja sen 120 sivuisen pdf-dokkarin lukeminen ja kommentointi onnistuu sohvalla tablettia käyttäen. Muutenkin hyvä ettei työkaverit keskeytä "onks kiire" viesteillä.

ap on selvästi jossain alemman tason hommissa. Reppana.

Vierailija
11/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tila menee käyttöön ihan vaikka silläkin lailla, että on tehnyt 5 minuuttia töitä vaikka toisella ohjelmalla. Että ennenkuin menet nolaamaan itsesi esimiehellesi, varmista omat faktasi.

Vierailija
12/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se menee kyllä away-tilaan jos en käytä sitä nimenomaan vaan pelkkää sähköpostia tai muuta ohjelmaa tietyn aikaa.

Aika pienisieluista silti kytätä tuollaista. Mielestäni ei ole kenenkään asia pohtia muiden työpanosta vaan sitä omaa. Jos sinulla on liikaa töitä, se on asia mikä kannattaa viedä eteenpäin. Ei se jos jollakulla sattuu olemaan joskus hiljaisempi päivä. Ei ne esimiehetkään oikeasti jaksa sitä että menet valittamaan muista.

Vierailija
13/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on todella tärkeää työtä, jos ehtii jossain Teamsissa roikkuu päivät pitkät!

Vierailija
14/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida AP omat hommasi. Kuinka paljon aikaa sinulla menee aikaa toisten teams tilojen ihmettelyyn? T. Esimies

Vierailija
15/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, siis etätöissä vaan rupatellaan työkavereiden kesken eri sovelluksilla.

Vierailija
16/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ap itse on vauvapalstalla 😂

Mutta silleen näyttää TEAMS aktiivista....

Vierailija
17/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ap käyttää työajan tehokkaasti muiden työajan käyttöä kyttäillen :D Ja kun työkaverisi on oikeasti tehnyt töitä ja ilmiannat hänet niin tulethan ilmoittamaan kumpi sai potkut. 

Vierailija
18/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan itseni aamuisin away-tilaan.

Älä häiritse ei estänyt porukkaa kyselemästä tyhmiä, mutta away kannustaa soittamaan naapurille, ei mulle.

Vierailija
19/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän ap:n tehdä itse töitä välillä, tuntuu tuo muiden statustilan seuraaminen ja siitä raportointi vievän aika paljon tehokasta työaikaa.

Vierailija
20/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latasin Move Mousen Microsoftin kaupasta. Ohjelma liikuttaa halutuin väliajoin kursoria näkymättömästi, mikä estää Team-statuksen vaihtumisen automatisoidusti. Move Mouse menee päälle ainoastaan käyttäjän ollessa epäaktiivinen ja menee vastaavasti pois päältä käyttäjän ollessa jälleen aktivoituessa.

Syy?

Teams näyttää toistuvasti minut poissaolevaksi, vaikka oikeasti olen koneella. Esim. kuunnellessani zoom-palaveria. Tai tehdessäni töitä omalla pöytäkoneellani, jossa ei ole Teamsia asennettuna. Tai puhuessani pitkää puhelua, jonka aikana voin hyvin samalla reagoida Teams-viesteihin (puhelimessani ei ole Teamsiä asennettuna eikä tule). Tai yksinkertaisesti kävellessäni kymmenen minuuttia ympyrää koneen edessä työasiaa suunnitellen. 

Suurin syy Move Mousen tarpeelle on silti, että organisaatiomme policy ei anna vaihtaa läppärin lepotilaan siirtymisaikaa, mikä on johtanut siihen, että kone on saattanut sammahtaa kesken Teams-palavereiden. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi