Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras kermainen vegaaninen kahvimaito?

Oletvainkuluttaja
09.07.2021 |

Oon syvästi katkera siitä, kun Planti lopetti paksun, kermaisen kahvimaitonsa ja vaihtoi sen vetiseen paskaan ja litran purkkeihin.
Mitä ihmettä käytätte kahvissa, jos olette entisiä kerman ystäviä?

En tykkää kauran mausta enkä vaahtoisuudesta kahvissa. Etsinnässä mahdollisimman neutraalin makuinen mutta koostumukseltaan täyteläinen, paksu, kasvipohjainen tuote. Onko sellaista? Planti oli täydellisen tuotteen onnistunut valmistamaan, jota käytin orjallisesti vuosia, mutta nyt se on lopetettu :(
Mitä suosittelette tilalle vai pitääkö siirtyä lehmätuotteisiin takaisin? Nämä kaikki nykyiset kaurajuomat kahviin tuntuu olevan sellaista litkua.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuohukerma

Minulla on aikuisiällä puhjennut, maitoallergiasta johtuva gastroesofageaalinen refluksi. Jos syön tai juon vähänkään mitään maitoproteiinia sisältävää, kärsin järkyttävistä nielemisvakeuksista, enkä psyty päiväkausiin syömään kunnolla. Että haistapa sinä vain pitkä pee noine viisasteluinesi ja mene johonkin ihan omaan ketjuusi hehkuttamaan maitoa ja makkaraa ja niiden tuomaa autuutta.

Mulla on refluksitauti.

Maitotuotteet ovat ihan parasta!

Vierailija
22/84 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuohukerma

Minulla on aikuisiällä puhjennut, maitoallergiasta johtuva gastroesofageaalinen refluksi. Jos syön tai juon vähänkään mitään maitoproteiinia sisältävää, kärsin järkyttävistä nielemisvakeuksista, enkä psyty päiväkausiin syömään kunnolla. Että haistapa sinä vain pitkä pee noine viisasteluinesi ja mene johonkin ihan omaan ketjuusi hehkuttamaan maitoa ja makkaraa ja niiden tuomaa autuutta.

Paranna itsesi ja syö normaalia ruokaa. Kerma on maidosta tehtyä, vegaanisena et sellaista saa. Kaura ei imetä poikasiaan, siitä saa korvikelientä.

Allergia ei parane sillä, että joku 2-vuotiaan aivotoiminnalla varustettu luddiitti käskee. Ihan kuule söin sekaravintoa ja maitotuotteita normaalisti, ennen allergian puhkeamista - ei estänyt allergiaa, eikä tule sitä parantamaan, että haistapa oikeasti nyt se pitkä pee ja mene muualle viisastelemaan ja alapeukuttelemaan.

Vegaanit vetää herneen nenään :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanin aamupala: kaada kahvi puuron sekaan. Nam! hyvää.

Sekasyöjän aamukahvi:

kaada lehmän jälkeläisille tarkoitettua utarelitkua kahviin

Vierailija
24/84 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuohukerma

Mulla on refluksitauti.

Tavallinen refluksi on ihan eri asia kuin maitoallergian aiheuttama refluksi. Maito voi sinulla auttaa, minulla se aiheuttaa niin pahat oireet, etten pysty nielemään. Vi**u että oikeasti ottaa päähän tuollaiset viisastelijat, jotka kuvittelevat tietävänsä jostain jotain, vaikka oikeasti ovat pihalla kuin lumiukot.

Vierailija
25/84 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein mikä vaan ns. barista blend /baristaversio on paksua.

Kannattaa jatkossa kysyä vaikka Facen vegaanihaaste-ryhmässä tai Jodelin @vegan kanavalla, niissä on mukavaa porukkaa.

Ei tarvitse näitä keski-ikäisiä mielensäpahoittajia kestää.

Vierailija
26/84 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuohukerma

Mulla on refluksitauti.

Tavallinen refluksi on ihan eri asia kuin maitoallergian aiheuttama refluksi. Maito voi sinulla auttaa, minulla se aiheuttaa niin pahat oireet, etten pysty nielemään. Vi**u että oikeasti ottaa päähän tuollaiset viisastelijat, jotka kuvittelevat tietävänsä jostain jotain, vaikka oikeasti ovat pihalla kuin lumiukot.

Älä nyt jaksa enää. Teet itsestäsi tosi nolon.

Vierailija
27/84 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein mikä vaan ns. barista blend /baristaversio on paksua.

Kannattaa jatkossa kysyä vaikka Facen vegaanihaaste-ryhmässä tai Jodelin @vegan kanavalla, niissä on mukavaa porukkaa.

Ei tarvitse näitä keski-ikäisiä mielensäpahoittajia kestää.

Älä nyt mollaa viisaampiasi.

Vierailija
28/84 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuohukerma

Paranna itsesi ja syö normaalia ruokaa. Kerma on maidosta tehtyä, vegaanisena et sellaista saa. Kaura ei imetä poikasiaan, siitä saa korvikelientä.

Allergia ei parane sillä, että joku 2-vuotiaan aivotoiminnalla varustettu luddiitti käskee. Ihan kuule söin sekaravintoa ja maitotuotteita normaalisti, ennen allergian puhkeamista - ei estänyt allergiaa, eikä tule sitä parantamaan, että haistapa oikeasti nyt se pitkä pee ja mene muualle viisastelemaan ja alapeukuttelemaan.

En ole vegaani, vaan maidolle allerginen sekasyöjä, jota ärsyttää kaltaisesi besserwisseröijät, jotka eivät oikeasti tajua mistään mitään, mutta kuvittelevat olevansa maailman fiksuimpia ja vielä tosi hauskoja ja teräviä. Ja hittoako se sinulle kuuluu, vaikka joku toinen olisikin vegaani. Ei se sinun ruokavalioosi vaikuta tuon taivaallista, mitä joku toinen syö. En minäkään täällä itke sitä, jos joku syö maksaa tai munuaisia vain siksi, että itse en niistä tykkää. Miksi sinulle on niin tärkeää päästä määräämään muiden syömisistä? Heikko itsetunto ja vaimon tossun alla, pomokin käskee ja komentaa ja työkaverit pitää toistaitoisena, niin pitää jotenkin koittaa päteä?

Vierailija
29/84 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on paradoksaalinen.

Sun on päätettävä kumpaa haluat: vegeä vai hyvää.

Vegaaninenkin voi olla hyvää. Meillä vaihdettiin täysmaidot ja kuohukermat Oddlygoodin kaurabaristaan, kun oli niin hyvää. Ja ihan sattumalta noita kauramaitoja kokeiltiin kahviin, kun maistiaisia kaupassa tarjottiin. Planti oli minusta surkeaa ja öljyistä, Oatlyn kauramaito on ihan ok, mutta paras tuo Oddlygoodin barista. On minulle - kermasta tykkäävälle sekasyöjälle - kermaa herkullisempi vaihtoehto. Ei sillä ettenkö joskus laittaisi kermaa kahviin, etenkin jos kylässä ollaan, mutta kotona mieluummin tuota.

Vierailija
30/84 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuohukerma

Mulla on refluksitauti.

Älä nyt jaksa enää. Teet itsestäsi tosi nolon.

Nolompaa on se, että joku aikuisikään päässyt ei edes tiedä, mitä allergia tarkoittaa. Googleta valopää ja valista itseäsi ja lopeta sitten tuo tyhmä jankkaamisesi. Ai, mutta ethän sä voi, kun sitten sun pitäisi myöntää itsellesikin, että olit tyhmä ja väärässä. 

Vierailija
31/84 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuohukerma

En ole vegaani, vaan maidolle allerginen sekasyöjä, jota ärsyttää kaltaisesi besserwisseröijät, jotka eivät oikeasti tajua mistään mitään, mutta kuvittelevat olevansa maailman fiksuimpia ja vielä tosi hauskoja ja teräviä. Ja hittoako se sinulle kuuluu, vaikka joku toinen olisikin vegaani. Ei se sinun ruokavalioosi vaikuta tuon taivaallista, mitä joku toinen syö. En minäkään täällä itke sitä, jos joku syö maksaa tai munuaisia vain siksi, että itse en niistä tykkää. Miksi sinulle on niin tärkeää päästä määräämään muiden syömisistä? Heikko itsetunto ja vaimon tossun alla, pomokin käskee ja komentaa ja työkaverit pitää toistaitoisena, niin pitää jotenkin koittaa päteä?

Ja sä jaksat vänkää.

Vierailija
32/84 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oatlyn paksu kahvimaito, harmaa purkki. Ainoa, jota voin käyttää oikean maidon lisäksi. 

Onko myös gluteeniton? Mun on pakko käyttää näitä, kun maha ei kestä tavallista maitoa.

Vierailija
33/84 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaninenkin voi olla hyvää. Meillä vaihdettiin täysmaidot ja kuohukermat Oddlygoodin kaurabaristaan, kun oli niin hyvää. Ja ihan sattumalta noita kauramaitoja kokeiltiin kahviin, kun maistiaisia kaupassa tarjottiin. Planti oli minusta surkeaa ja öljyistä, Oatlyn kauramaito on ihan ok, mutta paras tuo Oddlygoodin barista. On minulle - kermasta tykkäävälle sekasyöjälle - kermaa herkullisempi vaihtoehto. Ei sillä ettenkö joskus laittaisi kermaa kahviin, etenkin jos kylässä ollaan, mutta kotona mieluummin tuota.

Keinoravinto EI OLE KOSKAAN HYVÄÄ.  Paitsi vegaanien mielestä. Hehän eivät aidon ravinnon mausta edes tiedä.

Vierailija
34/84 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oatlyn paksu kahvimaito, harmaa purkki. Ainoa, jota voin käyttää oikean maidon lisäksi. 

kerman kanssa tällä ei ole mitään tekemistä: kauraa, vettä, rypsiöljyä

No, vegaanit tykkää kaikesta keinotekoisesta.

Elävä otus tapetaan, leikellään palasiksi ja siitä jalostetaan erinäisillä lisäaineilla ja prosessointimetodeilla sun voileivälle kinkkua.

Todella luonnollista ja ei ollenkaan keinotekoista.

Niin ja mitens se kevytmaito? Aikamoisen prosessoinnin sekin käy läpi, tuskin sinäkään haet lämpimänä suoraan utareesta sen kahviisi.

Ruuan prosessointi on yksi parhaista keksinnöistä ikinä, oli sitten kyseessä liha- tai kauratuote.

On aina typerää valittaa kaurakermasta, jos ruokavalioon kuuluu vaikka pasta, suklaa, leipä, salaatinkastike, mikä vaan.

Syötkö vehnää pellolta sellanaan, koska pasta ja leipä on keInoRuOkaA?

Mutta eiii, vaan vegaanijutut on KeiNoRuOkaA.

Vierailija
35/84 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keinoravinto EI OLE KOSKAAN HYVÄÄ.  Paitsi vegaanien mielestä. Hehän eivät aidon ravinnon mausta edes tiedä.

Erittäin moni ei-vegaani käyttää vegaanista tuotteita.

Vierailija
36/84 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fazer Aito Kaurajuoma Barista, lähes sama koostumus kuin entisessä Plantissa

Tämä! Mä oo ihan sekaruokaimen, mutta kahvia en juo millään muulla maidolla. On tosi hyvää.

Vierailija
37/84 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin moni ei-vegaani käyttää vegaanista tuotteita.

Ja fiksut syö ruokaa, ei "tuotteita"

Vierailija
38/84 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on tuon oman äidinkielen osaamisen kanssa monilla kommentoijilla? Eikö sana "kermainen" ole ennestään tuttu?

Ei, se ei tarkoita kermaa tai kermasta tehtyä. Se on adjektiivi, tiiättekö, ja kuvailee minkä oloista jokin on.

Ja joo Valion Oddlygood (typerä nimi) barista, mielestäni ehdottomasti neutraalein "maito" kahviin. Oon korvannut kahvikerman tolla, juuri sen kermaisuuden takia. Ikinä en onnistunut vaihtamaan kermasta lehmänmaitoon, mutta tuohon kyllä.

Vierailija
39/84 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kerman kanssa tällä ei ole mitään tekemistä: kauraa, vettä, rypsiöljyä

No, vegaanit tykkää kaikesta keinotekoisesta.

Elävä otus tapetaan, leikellään palasiksi ja siitä jalostetaan erinäisillä lisäaineilla ja prosessointimetodeilla sun voileivälle kinkkua.

Todella luonnollista ja ei ollenkaan keinotekoista.

Niin ja mitens se kevytmaito? Aikamoisen prosessoinnin sekin käy läpi, tuskin sinäkään haet lämpimänä suoraan utareesta sen kahviisi.

Ruuan prosessointi on yksi parhaista keksinnöistä ikinä, oli sitten kyseessä liha- tai kauratuote.

On aina typerää valittaa kaurakermasta, jos ruokavalioon kuuluu vaikka pasta, suklaa, leipä, salaatinkastike, mikä vaan.

Syötkö vehnää pellolta sellanaan, koska pasta ja leipä on keInoRuOkaA?

Mutta eiii, vaan vegaanijutut on KeiNoRuOkaA.

Vegaanit on todella pihalla.

Vierailija
40/84 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpron barista. Paremman makuinen kuin maito. Ei juoksetu, käy hyvin myös ruuanlaittoon.