Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko törmänneet siihen, että lapsia nukutetaan lääkkeillä

Vierailija
14.07.2014 |

pitkien lentomatkojen tms ajaksi? Siis lähinnä sellaiset ihmiset, joilla muutenkin ammattitaito lasten lääkintään, esim. lasten tehon hoitajat? Kun oon törmännyt tällaiseen urbaanilegendaan.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

melatoniinia käytetään lennoilla helpottamaan jet lagia niin aikuisilla kuin lapsilla

Vierailija
22/24 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 jatkaa: Tossa tapauksessa oli vielä aika lyhyt lento, oisko ollu 3h. Silti piti se lapsi pakottaa vaippoihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää toi 19:n vaippatapaus. Nöyryyttävää ja noloa, ällöttävääkin sille lapselle. Hyi.

Vierailija
24/24 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 21:37"]

Olen törmännyt tähän unilääkeilmiöön mannerten välisillä lennoilla. Tai siis enhän minä tiedä, onko kyseessä unilääke vai mikä, mutta tuntuu, että uni on niin syvää, että lääkkeillä se on saatu aikaiseksi. Tätä tekevät kokemukseni mukaan vain venäläiset ja jenkit. Suomalaisten en ole huomannut tekevän. Enkä tiedä, ovatko alan ammattilaisia lääkitsemisessä. Olen tätä kuitenkin useasti havainnut 15-vuotisen lentoemäntäurani aikana. Itse en ole omalle lapselleni koskaan antanut mitään edes rauhoittavaa lennoille. Hän on nukkunut muutenkin jos on ollut yölento. Päivälennolla taas aika on kulunut piirrellessä, lukiessa, ohjelmia katsellessa jne. Ja olemme siis lapsen kanssakin paljon aikoinaan lentäneet.

[/quote]

Ehkä noissa maissa saa lääkäriltä ihan reseptin ja annostusohjeen kyseiseen tarkoitukseen :P Suomessa ei ainakaan missään normikeississä tietty saa. Ja ihan oikein on.

Ap