Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka jatkuvasti olette rahavaikeuksissa, mihin rahanne menevät?

Vierailija
09.07.2021 |

Mietin vain kun tuttavapiirissäni on muutama ihminen, jotka jatkuvasti valittavat rahanpuutetta ja sitä kun ei ole varaa tehdä mitään tai hankkia mitään, niin mihin he ne rahansa sitten käyttävät?
Kaikilla kuitenkin säännölliset tulot.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä menee lainoihin joita kertyi kun jouduin leikkaukseen ja tulotaso putosi huomattavasti ja jouduin opettelemaan uudelleen perusasioita.

Vierailija
2/31 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun rahani menevät siihen, että maksan koulutusta, joka ei koronan vuoksi kuitenkaan johtanut työllistymiseen. Sinun tuttavistasi en tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerys. Rahavaikeudet johtuvat useammin pienistä tuloista kuin suurista menoista. 

Vierailija
4/31 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen pieneen ja halpaan kivaan.

Vierailija
5/31 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumevelkoihin. Kannabis pitää saada lailliseksi jotta voin varastaa sitä kaupasta. 

Vierailija
6/31 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienipalkkainen kahden teinipojan  yh, ja suurinosa tuloistani menee ruokakauppaan. Sinne saisin siis menemään ihan millaisia summia vaan, mutta katson tietysti aina tarkasti mitä ostan.

800€ kuussa ruokaan on palkastani melkein puolet :(

Vierailija
7/31 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin justiiin nännilävärit.

Vierailija
8/31 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin siihen, että perheellisenä opiskelin toisessa kaupungissa. Nykyään suurimmaksi osaksi yrittäjyyden aikana otettuihin laitelainoihin ja syöpähoitoihin. Kaikesta ylimääräisestä hankkiuduin eroon, mutta osasta ei ollut järkevää keskeyttää leasing-sopimusta.

Vierailija
9/31 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pienipalkkainen kahden teinipojan  yh, ja suurinosa tuloistani menee ruokakauppaan. Sinne saisin siis menemään ihan millaisia summia vaan, mutta katson tietysti aina tarkasti mitä ostan.

800€ kuussa ruokaan on palkastani melkein puolet :(

800e??? Kaks teiniä ja yks aikuinen. Tosta saa 200e nyppästyä pois, mutta se kyllä vaatii sitten sitä, että suunnittelee ruokaostokset tarkasti.

Vierailija
10/31 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerys. Rahavaikeudet johtuvat useammin pienistä tuloista kuin suurista menoista. 

Poikani saa takuueläkettä, mutta ei silti ole rahavaikeuksissa.

Vierailija
11/31 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tykkää vaan pihistellä ja valittaa. Ja säästää samalla jonnekin jemmaan. Siinä kohtaa tilanne menee härskiksi, jos näin tehdään ja yritetään pummia toisilta kerjäämällä sääliä.

Vierailija
12/31 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten rahavaikeudet johtuvat liian suurista menoista tuloihin nähden.

Kyllä moni hyvätuloinenkin rakentaa käsittämättömiä korttitaloja huojuville savijaloille. Ihan ihmetyttää, että miksi kummassa.

Ja nämä peeaaköyhät eivät osaa sen kummemmin käyttää rahaa. Kun se pieni palkka/korvaus tulee, niin heti ollaan ostamassa ties mitä, kun se ollaan ”ansaittu”. ”Kyllä köyhälläkin on oikeus joskus hyvään mieleen” ja tsadaa, taas meni puolet kuukausibudjetista ties mihin pöljyyteen.

Vierailija
13/31 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämiseen. Palkka nettona n.1600e. Lainanlyhennys 780e, autolaina 250e/kk (ei leasing koska tulee pienellä paikkakunnalla kilsoja n.40tkm/vuosi). Polttoainekulut n.50e/vko, puhumattakaan kun dieselvero pätkähtää maksettavaksi (n.800e/vuosi), vakuutukset n.100e/kk, sähkölasku, lämmityslasku, vesi n. 100e/kk kesällä, talvella jopa 280e/kaikki yht.

Siinäpä sitä onkin. Rahaa elämiseen per kuukausi jää noin 200-300e/kk josta säästän 80e/kk yleensä. Sitten, jos auto hajoaa joka on työssäkäymisen edellytys, kun täällä ei ole julkista liikennettä ja työmatka on 30km/yhteen suuntaan niin sitten olen pulassa.

Vierailija
14/31 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shopaholic 😔 Kaikkea kivaa kotiin ja itselleni. Näytän siltä, vaatteet, asusteet ja koti, kun tienaisin aika hyvin. Todellisuudessa olen veloissa korviani myöten.

Vierailija
15/31 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten rahavaikeudet johtuvat liian suurista menoista tuloihin nähden.

Kyllä moni hyvätuloinenkin rakentaa käsittämättömiä korttitaloja huojuville savijaloille. Ihan ihmetyttää, että miksi kummassa.

Ja nämä peeaaköyhät eivät osaa sen kummemmin käyttää rahaa. Kun se pieni palkka/korvaus tulee, niin heti ollaan ostamassa ties mitä, kun se ollaan ”ansaittu”. ”Kyllä köyhälläkin on oikeus joskus hyvään mieleen” ja tsadaa, taas meni puolet kuukausibudjetista ties mihin pöljyyteen.

Tämä. Tuttu tilanne. Palkasta lähtee heti tyhmiin ostoksiin osa.

Kannattaa mielummin vähän säästää ja ostaa sitten mitä todella tarvitsee ja haluaa.

Vierailija
16/31 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämiseen. Palkka nettona n.1600e. Lainanlyhennys 780e, autolaina 250e/kk (ei leasing koska tulee pienellä paikkakunnalla kilsoja n.40tkm/vuosi). Polttoainekulut n.50e/vko, puhumattakaan kun dieselvero pätkähtää maksettavaksi (n.800e/vuosi), vakuutukset n.100e/kk, sähkölasku, lämmityslasku, vesi n. 100e/kk kesällä, talvella jopa 280e/kaikki yht.

Siinäpä sitä onkin. Rahaa elämiseen per kuukausi jää noin 200-300e/kk josta säästän 80e/kk yleensä. Sitten, jos auto hajoaa joka on työssäkäymisen edellytys, kun täällä ei ole julkista liikennettä ja työmatka on 30km/yhteen suuntaan niin sitten olen pulassa.

Niin olisiko kannattanut opiskella ? Palkka netto esim. 5000 euroa. Da-daa!

Vierailija
17/31 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei ole tätä ongelmaa, mutta aiemmin.

Ihmiset luulivat minulla olevan säännölliset tulot. Tai olihan minulla, reilu 8 kk vuodessa. Töitä tein vuodessa yhtä paljon kuin kollegat mutta kollegojen loma-aikoina he lomailivat ja minä olin työtön enkä saanut edes työttömyyskorvausta koska olin kirjoilla oppilaitoksessa.

Näin kohdeltiin opettajaa pikkupaikkakunnalla.

Vierailija
18/31 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmänä nuorena otettuihin velkoihin ja osamaksuihin ja alkoholiin. Velat alkaa onneksi jo vähentyä, alkoholi on vaikeampi juttu kun en halua lopettaa sen käyttöä.

Vierailija
19/31 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh aika kovat menot on yhdelle ihmiselle.

Vierailija
20/31 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pokeriin painan yleensä 500€ kuussa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi