Volkswagen Golf: Miksi jakopään hihna pitää vaihtaa jo 12000km:n jälkeen?
Olin aika yllättynyt että noin nopeasti pitää vaihtaa. Merkkihuollossa maksaa n. 1000e vaihto. Mulla on huolenpitospimus kyllä joten vaihto menee sen puitteissa, mutta toki kustannus veloitetaan huolenpitosopparin tililtä.
Kommentit (47)
Höpöä. Jos valmistaja esittä takaisinkutsun niin ap:lleneintulenkustannuksia, mutta yleensä autoissa on hihnan vaihto vain joskus sadantuhannen korvilla ja ketjut vastaavasti harvemmin. 120 000 kuulostaa
Vain yhdessä vw-konsernin tuotteessa on hihnan vaihto 10 000 välein ja se on Audin tytäryhtiöksi joutuneen Ducatin joissain moottoripyörämalleissa. Moottoria ei tarvitse irroittaa, nopea homma.
Se vaihtoväli on 120 000 km ei 12 000 km. Ihan turha aloitus.
Myy nyt hittoon se kottero Ja osta auto.
Vierailija kirjoitti:
Miksi. Miksi Volkswagen konserni ei oppinut ensimmäisellä kerralla virheistään???
Päästöhuijaus skandaali alkaa olla setvitty, sakot maksettu ja ehkä joltinenkin luottamus palaamassa automerkkiin (ainakin lyhytmuistisilla).
Niin seuraava mahalasku - AdBlue kartelli muiden autovalmistajien kanssa jossa Volsku oleellisena toimijana. Eikö kerta riittänyt?
Ihan kuluttajasuojan takia en koskisi ko. automerkkiin pitkällä tikullakaan. JA ne kaverit joilla VW on niin harva se kuukausi ne näkyy jotain pikku remppaa niihin värkkäävän.
AdBlue, Diesel autojen päästöjen käsittely ureaa sisältävällä seoksella. Toki dieselautot alkaa olla marginali Euroopan uusien autojen markkinoilla, mutta silti isosta ilmiöstä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvi. Ensimmäinen huolto n. 30 000 km, eikä siellä vaihdeta kuin öljyt ja katsotaan jarrut.
Se tuli kyllä mun auton kohdalla ihan virallisen huolto-ohjelman kohdalla vastaan. Netissä kun varaa vuosihuoltoa, niin siellä se suoraan kerrotaan. Enpä uskalla jättää sitä väliinkään. Voi olla että joissain tietyissä vuosimalleissa a/tai moottorityypeissä tulee aiemmin tuo huolto vastaan. VW:n tieturva varmaan katkeaa jos ei suorita tuota. Terv. Ap
Ai ne on sit ”ratkaisseet” ongelman näin. Vaihdetaan usein eikä yritetäkään korjata itse ongelmaa. Myy äkkiä pois, kun kaikki ei vielä tiedä mitä ostavat.
No ei tarvitse vaihtaa 12 000 km ajon jälkeen. Katso käytyöohjeesta vaihtoväli + huoltokirjasta tehdyt huollot. Voi olla että hihna on vaihdettu aiemmin kuin vuosi-/määräaikaishuolto-ohjelmassa ja jos näin on niin tietenkään sitä ei tarvitse uudelleen vaihtaa.
Etsi luotettavampi autohuolto niin säästyt vedätysyrityksiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmissa automalleissa ohjeellinen jakohihnan vaihtovali 10t.
Vesipumppu yleensä samassa.
Niin notta jakohihna vaihdetaan tiheämmin kuin öljyt?
VWssä muuten öljyäkin piti lisätä kerta vkoon, en edes muistanut kaiken ton pas**n lisäksi.
Oli kieltämättä huvittavaa kun vannoutunut Audisti-kaveri ajeli öljytonkka takapaksissa ja autossa vähän väliä konepelti ylhäällä, mutta samaan aikaan jaksoi muistutella ettei ranskalaista kannata ostaa kun niissä on kuulemma jotain sähkövikoja. :')
Vierailija kirjoitti:
Myy nyt hittoon se kottero Ja osta auto.
ja "auto" on mielestäsi? Kerro vaan rohkeasti niin pohditaan sen tyyppiviat. Toivottavasyi et ainakaan ehdota toitsua, niin ei tarvitse mainita d4d-konetta.
Olis muuten kiva kuulla mikä VW:n malli AP:llä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmissa automalleissa ohjeellinen jakohihnan vaihtovali 10t.
Vesipumppu yleensä samassa.
Niin notta jakohihna vaihdetaan tiheämmin kuin öljyt?
VWssä muuten öljyäkin piti lisätä kerta vkoon, en edes muistanut kaiken ton pas**n lisäksi.
Jep, öljyvalo syttyi viikottain meilläkin, öljypullo aina matkassa. Ekoilla kerroilla ajettiin vaikka valo paloi, 10-20 km, eipä sit startannut enää. Kahden hinauksen jälkeen sit lisättiin öljyä heti. Jäi meilläkin tämä merkki lyhytaikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Höpöä. Jos valmistaja esittä takaisinkutsun niin ap:lleneintulenkustannuksia, mutta yleensä autoissa on hihnan vaihto vain joskus sadantuhannen korvilla ja ketjut vastaavasti harvemmin. 120 000 kuulostaa
Vain yhdessä vw-konsernin tuotteessa on hihnan vaihto 10 000 välein ja se on Audin tytäryhtiöksi joutuneen Ducatin joissain moottoripyörämalleissa. Moottoria ei tarvitse irroittaa, nopea homma.
Ja TSI moottoreissa
Vierailija kirjoitti:
100 000 - 120 000 km tai 6-7 vuotta on normaali vaihtoväli. Joistakin uusimmista malleista löytyvän öljyyn upotetun jakohihnan pitäisi kestää kauemmin, koska kitkaa on vähemmän.
Myyntimiesten puheita että saavat enemmän tuloja nuo 6-7 vuoden välein vaihdot jos kilometrit ei täyty, itse ajoin 16 vuotta samalla hihnalla eikä mitään ongelmia kun kilometrit ei täyttyneet.
Moi, ei kannata joo valmistajan ohjeisiin pahemmin luottaa. https://www.autokilpailutus.fi/post/ala-tee-niinkuin-tama-golffin-omist…
Ja nämä pellet jotka ajaa tuon 30t samoilla öljyillä on kone yleensä vainaa 100t ssa. Kaikki paikat tervaa täynnä koneessa.Longlife=no life
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvi. Ensimmäinen huolto n. 30 000 km, eikä siellä vaihdeta kuin öljyt ja katsotaan jarrut.
Mulla oli tuossa huollossa myös ahdin sökö. Nippa nappa meni takuuseen. Seuraava puhallin, eli kolmas, 90 tuhanessa maksoi sitten omasta pussista 2500.
Toyota,lexus,mazda ja honda niistä minä valitsisin ja unohtaisin vagin onnettomat tekeleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tuli kyllä mun auton kohdalla ihan virallisen huolto-ohjelman kohdalla vastaan. Netissä kun varaa vuosihuoltoa, niin siellä se suoraan kerrotaan. Enpä uskalla jättää sitä väliinkään. Voi olla että joissain tietyissä vuosimalleissa a/tai moottorityypeissä tulee aiemmin tuo huolto vastaan. VW:n tieturva varmaan katkeaa jos ei suorita tuota. Terv. Ap
Kuulostaa rahastukselta.
Se VAG-konserni kannattaa kiertää niin kaukaa kuin suinkin. Mitään mikä siitä pajasta on lähtenyt vuosituhannen vaihteen jälkeen, ei pidä missään nimessä mennä hankkimaan. Sitä vanhemmat yksilöt olivat niitä, jolla se nyt menetetty hyvä maine joskus hankittiin. Ne vain alkaa olla aika paljon ajettuja.
En voi ikimaailmassa käsittää, miten VW tieten ryssi koko homman ja kusi omaan kuppiinsa molemmin käsin?