Mies kolhi autoa ja nyt uhkailee erolla
Mies törttöili auton kanssa ja nyt siitä on tulossa vakuutustaistelu ja vakuutukset varmasti nousevat.
Tottakai sellainen ottaa päähän ja suutuin miehelle, koska ajeli huolimattomasti. Tänään aamulla hän sanoi ennen töihin lähtöä, että ei nukkunut koko yönä ja että jos "nalkuttaminen" ei lopu niin hän ottaa eron ja yritti puolustella sitä sillä, että kun minä pari vuotta sitten kolhaisin auton maalipintaa niin ei hänkään suuttunut. Se nyt oli paljon pienempi asia kuin tämä juttu autolle. Ei ole koskaan ennen puhunut mistään erosta, jos ollaan riidelty. Siis mitään ei saisi sanoa, jos harmittaa?
Olen vähän järkyttynyt. Mies tietää kyllä että olen impulsiivinen ihminen.
Kommentit (49)
No miksi pitää nalkuttaa, kun vahinko on jo sattunut? Onhan tuo raivostuttavaa, kun varmasti jo muutenkin harmittaa kolarointi.
Itse kolaroin viime viikolla auton lunastukseen ja ruhjeita tuli, törmäsin puuhun, mies sanoi vaan että se on vain peltiä onneksi ei käynyt pahemmin.
Provo ehkä, mutta toivottavasti mies ymmärtää häipyä tuollaisesta suhteesta. Miksi kukaan parisuhdettaan ja kumppaniaan arvostava ja kunnioittava alkaisi lyömään lyötyä?
No kannattiko nalkuttaa? Auttoiko se, tuliko auto kuntoon ja vakuutusmaksut eivät nousekaan? Mitä hyvää nalkuttamisesta seurasi?
Jätä mies. Alkaa valittaa ”nalkuttamisesta” tulevaisuudessakin.
Kyllä minuakin ärsyttäisi välinpitämätön mies. Vahinkoja sattuu, mutta mitä ilmeisimmin mies on omilla toimillaan saanut tapahtuman aikaan.
Mä raivostun myös miehelle jos kolhii auton. Olen sen sata kertaa maininnut hänen ajotavastaan esim. ei turvavälejä, peruuttaessa ei käännä päätä eikä myöskään katso peruutuskameraan. Ei käytä vilkkua, törkeää kiilailua ym ym. Ja ihan taatusti nalkutan ja annan kuulla kunniansa jos autoon tulee naarmukin.
"Impulsiiviset" ihmiset ovat juuri näitä tyhjästä nalkuttajia. Kaikki on sitten vain sen impulsiivisuuden syytä ja sitä pitäisi ymmärtää. NO MUTTA KYLLÄ MINÄ SAAN SANOA! VITTUSAATANA!
sitäseon kun käyttötavara on pyhän lehmän arvossa.
Vierailija kirjoitti:
"Impulsiiviset" ihmiset ovat juuri näitä tyhjästä nalkuttajia. Kaikki on sitten vain sen impulsiivisuuden syytä ja sitä pitäisi ymmärtää. NO MUTTA KYLLÄ MINÄ SAAN SANOA! VITTUSAATANA!
"Impulsiivinen luonne", "räväkkyys" ja ADHD ovat kaikki vain tekaistuja savuverhoja kusipäiselle käytökselle
Mä antaisin tämän jälkeen akan aina ajaa, ja itse sihauttaisin oluen auki pelkäävän paikalla.
Mitä tarkoittaa sinun kohdallasi käsite 'impulsiivinen'? Äkkipikainen räkyttäjä?
Vierailija kirjoitti:
Itse kolaroin viime viikolla auton lunastukseen ja ruhjeita tuli, törmäsin puuhun, mies sanoi vaan että se on vain peltiä onneksi ei käynyt pahemmin.
Mulla on samanlainen mies. Ja en kyllä minäkään kommentoi sen kummemmin jos hän (hyvin harvoin) kolhii autoa. Viimeeksi kolhasi mun auton, ja totesin vaan että "jaa, ootko ite ok?" Auto lähti pajalle pariksi päiväksi ja se siitä. Onneksi tosiaan sulle ei käynyt sen kummemmin.
Vierailija kirjoitti:
Provo ehkä, mutta toivottavasti mies ymmärtää häipyä tuollaisesta suhteesta. Miksi kukaan parisuhdettaan ja kumppaniaan arvostava ja kunnioittava alkaisi lyömään lyötyä?
Provo, ei ne vakuutusmaksut niin paljon nouse. Itse asiassa Ifissä täysillä bonuksilla ensimmäinen mälli ei vaikuta bonuksiin ollenkaan. Vasta toinen.
Ehkä voisi miettiä asiaa siten, että vihainen voi olla sen verran kuin tapahtuma antaa aihetta ja asian voi suhteuttaa siihen mikä oli syy? Ajeliko mies silmät kiinni parkkipaikalla vai oliko joku vieressä äänessä vaatimassa jotakin kun huomio herpaantui?
Toisen virheen hierominen naamaan kyllä tuntuu kivalta ja nostaa omaa itsetuntoa, kun voi tuntea olevansa parempi ihminen ja tuntea "oikeutettua ylemmyyttä" toiseen nähden. Onko tämä ihmissuhteen jatkon kannalta se järkevä tapa toimia, on se asia, joka sinun pitää miettiä ihan itse.
Onnea matkaan itsetutkiskelun parissa!
Vierailija kirjoitti:
Luuletko ettei joka perheessä ole ollut nalkuttamista molemminpuolin?? Uskomatonta sakkia täällä?? Joka asiasta pitäisi lähteä lätkimään. Ei mikään ihme että niin paljon on eroja, kumppanilta ei kestetä minkäänlaisia virheitä eikä epätäydellisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Impulsiivinen luonne", "räväkkyys" ja ADHD ovat kaikki vain tekaistuja savuverhoja kusipäiselle käytökselle
Lisäisin listaan vielö "hormonit".
Kaikki tapoja ulkoistaa oma paska käytös itsen ulkopuolelle. Vältellään vaatuuta kuin pahaiset esiteinit.
Mun äiti kanssa aina nalkuttaa, vaikka ei asia koskisi häntä. Muistan kun 18-vuotiaana peruutin maasturia, jossa oli traileri kiinni ja rikoin 118€:n auton pikku lampun. Kävin auton omistajalle eli isälleni asiasta sanomassa ja sanoin myös että korvaan lampun. Äitini aloitti suunnattoman kiukuttelun, nalkutuksen ja raivoamisen kun menen rikkomaan toisen omaisuutta ja miten menen koskemaan toisen omaisuuteen ja kauhea mämmisormi olenkin. Ensimmäistä kertaa ikinä hermostuin kunnolla tilanteesta ja käskin poistua kun keskustelen tavaran omistajan kanssa ja en tarvitse yhtään nalkuttajaa antamaan mielipidettään. Äiti lähti ovet paukkuen ja ei puhunut muutamaan päivään.
En muutenkaan jaksa äitini tyyliä nalkuttaa, mätkättää ja arvostella ihan kaikesta jatkuvasti. Tätä on jatkunut koko elämän. Suurimman osan aikaa en edes jaksa näin 35-vuotiaana edes kuunnella häntä enää. Jos aloittaja olet samanlainen niin lopeta hyvä ihminen olet äärettömän raskasta seuraa. Nyt miehelläsi vain paloi pinna totaalisesti ja teillä on kaksi vaihtoehtoa: eroatte tai hoidatte asiat kuntoon. Itse olisin aikapäiviä sitten todennut äitini kaltaiselle puolisolle "soon moro".
ja päätit jatkuttaa nalkuttamista täällä....
En yhtään ihmettele että harkitsee eroa. Ei se syy ei ole se kolari, vaan tuo sinun jatkuva nalkutus, jolta ei saa rauhaa. Antaisit asioiden joskus olla. Kyllä sitä muutenkin harmittaa, ja sitten saa vielä sulta kokoajan kuulla naputusta aiheesta... Ja takuulla toistuu kaikissa muissakin asioissa...