Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pirkka valmiit SALAATTIPUSSIT?? Tietääkö joku, että voiko niitä

Vierailija
14.07.2014 |

käyttää pesemättä/huuhtelematta? Nimittäin "käyttövalmis" lukee pussissa, eikä valmiiksi huuhdeltu kuten esim. S-marketissa myytävissä vastaavissa salaatipusseissa. Kiitos, jos jollakin tietoa tai käyttökokemusta!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa syönyt enkä koskaan ole pessyt. Vaikea kuivata ja salaatista tulee liian vetistä, jos pesee. 

Vierailija
2/13 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttövalmis tarkoittaa sitä, että voi käyttää sellaisenaan (huuhtelematta). Itse tosin en käyttäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:24"]Käyttövalmis tarkoittaa sitä, että voi käyttää sellaisenaan (huuhtelematta). Itse tosin en käyttäisi.

[/quote]Mikset käyttäisi?

Vierailija
4/13 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:24"]Käyttövalmis tarkoittaa sitä, että voi käyttää sellaisenaan (huuhtelematta). Itse tosin en käyttäisi.

[/quote]

En ensinnäkään käyttäisi noita salaattipusseja, ei läheskään niin tuoretta ja hyvää. Tuhottoman kallis kilohinta. En ymmärrä miksen leikkaisi salaattia itse.

Mutta, jos nyt leikitään että käyttäisin, niin huuhtelisin jääkylmällä vedellä ja laittaisin hetkeksi paperin tai keittiöpyyhkeen päälle, jotta vesi valuu pois. Raikastaa salaatin, tekee siitä rapeamman ja ennenkaikkea minä saisin mielenrauhan salaatin puhtaudesta, siitä ettei siellä ole mitään mitä ei sinne kuulu ja se ei niin maistuisi sille pussille (tai paremminkin ilmalle siellä pussissa).

Vierailija
5/13 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pestä, löysin kerran toukan tuollaisest salaattipussista (juurikin Pirkan).

Vierailija
6/13 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^juurikin yksi syy miksi ne huuhtelen

-5

Vierailija
7/13 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatiulinko on näppärä, saa muutamalla eurolla useimmista kaupoista. Jos linkoa ei ole, toinen hyvä vinkki on laittaa salaatti puhtaan keittiöpyyhkeen päälle ja kääräistä "nyytiksi" ja kiepauttaa muutaman kerran ympäri.

Vierailija
8/13 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hei, ei unohdeta, että näillä tuoretuotteita valmistavilla yrityksillä on tosi korkeat hygieniavaatimukset - niihin verrattuna ei menisi läpi monenkaan tavallisen kotikeittiön salaatinpesut! :)

Sikäli kotona huuhdeltu "valmis käytettäväksi" -salaattipussi kai tulee lähinnä raikkaammaksi.

Vierailija
9/13 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen tiskikoneessa.

Vierailija
10/13 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette samoin tein desinfioi vaikka kloriitilla ja virkonilla, sitten vielä käsidesistä salaatinkastike sekaan? Ettei vaan mene pöpö masuun, hui. En yhtään ihmettele, miksi ihmisillä on nykyään kaikenlaista vaivaa ja allergiaa, kun syödään liian hygieenistä.

Vierailija
11/13 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 22:12"]

Miksette samoin tein desinfioi vaikka kloriitilla ja virkonilla, sitten vielä käsidesistä salaatinkastike sekaan? Ettei vaan mene pöpö masuun, hui. En yhtään ihmettele, miksi ihmisillä on nykyään kaikenlaista vaivaa ja allergiaa, kun syödään liian hygieenistä.

[/quote]

Juuri näin. Ei mikään ihme, että on allergiaa ja herkistymistä ja sitä sun tätä, kun kaikki pitää olla hygieenista ja bakteeritonta. 

Vierailija
12/13 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:33"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:24"]Käyttövalmis tarkoittaa sitä, että voi käyttää sellaisenaan (huuhtelematta). Itse tosin en käyttäisi.

[/quote]

En ensinnäkään käyttäisi noita salaattipusseja, ei läheskään niin tuoretta ja hyvää. Tuhottoman kallis kilohinta. En ymmärrä miksen leikkaisi salaattia itse.

Mutta, jos nyt leikitään että käyttäisin, niin huuhtelisin jääkylmällä vedellä ja laittaisin hetkeksi paperin tai keittiöpyyhkeen päälle, jotta vesi valuu pois. Raikastaa salaatin, tekee siitä rapeamman ja ennenkaikkea minä saisin mielenrauhan salaatin puhtaudesta, siitä ettei siellä ole mitään mitä ei sinne kuulu ja se ei niin maistuisi sille pussille (tai paremminkin ilmalle siellä pussissa).

[/quote]

Noissa salaattipusseissa on useaa erilaista salaattia sekaisin. Tuhottoman kalliiksi tulisi ostaa erikseen jokaista laatua, thedä oma sekoitus ja sitten heittää pois loput, joita ei ennen pilaantumista ehdi syödä. Sen vuoksi nuo salaattipussit ovat varsin käteviä. Tietenkin, jos ruokkii suurperhettä niin silloin asia voi olla toisin. 

Kun salaatin pesee ei sitä enää kunnolla kuivaksi saa. Se kaikki salaatinlehdissä jäljellä oleva vesi valuu salaattikulhon pohjalle, jossa salaatinlehdet, kurkut, tomaatit ym. sitten lilluvat. Siihen se salaatin raikkaus sitten katoaakin. Silmämääräinen tarkistus toukkien ym. mahdollisen lian varalta riittää aivan hyvin. 

Vierailija
13/13 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainenkin jännä juttu on keksitty, kuin salaattilinko! Ja salaatti ei tasan ole vetistä. Hurjaa, eikö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä