Onko ok mennä vaeltamaan kansallispuistoon mekko päällä?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaelluskäyttöön on vuosikausia myyty hameita, itselläni oli vaellushame jo 90-luvulla.
https://www.ellos.fi/ahkka/vaellushame-jossa-sisahousut/7009104-01
Ja mien tämä liittyy mekkoihin?!?
Kaikki tässä mekkoa vastaan esitetyt kritiikit pätee myös hameisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaelluskäyttöön on vuosikausia myyty hameita, itselläni oli vaellushame jo 90-luvulla.
Kun puhutaan paarmoista yms niin onko eroa onko mekko vai hame? Ja varmaan joku valmistaja myy myös vastaavaa vaellusmekkoa.
Ei olekaan eroa, mutta aloittaja ei puhunut mitään housuista mekon kanssa. Tuo vaelleshamehan sisältää lahkeetkin, jotka auttaa elukoiden kanssa.
Sata vuotta sitten ei käytännössä kellään naisella ollut housuja (ne muutamat housuja käyttäneet ammuttiin sisällissodassa).
Paarmat tykkää. Ne haistattaa pitkät peet sun suihkeilles.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun puhutaan paarmoista yms niin onko eroa onko mekko vai hame? Ja varmaan joku valmistaja myy myös vastaavaa vaellusmekkoa.
Ei olekaan eroa, mutta aloittaja ei puhunut mitään housuista mekon kanssa. Tuo vaelleshamehan sisältää lahkeetkin, jotka auttaa elukoiden kanssa.
No sattumalta tuli linkiksi just tuollainen housullinen malli, suurimmassa osassa vaellushameita ei mitään housuosaa ole. Ja on niitä mekkojakin retkeilykäyttöön.
Jos olet uniikki lumihiutale niin laita
-kansallispuku kansallispuistoon
-puku/pitkä juhlapuku ja korkkarit rannalle
-vaellushousut, anorakki ja vaelluskengät ystävän häihin
-bikinit ja rantamekko lähiomaisen hautajaisiin
Tässä retkeilykäyttöön mekko joka on käsitelty hyönteisiä torjuvaksi sitruunaeukalyptusöljyllä.
https://www.partioaitta.fi/craghoppers-naiset-marin-dress-blue-navy-300…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ainoa syy mennä menossa ovat instakuvat, mutta kukin tyylillään. Tosin kokeilepa mennä rannalle puku päällä, todennäköisesti saat huutelua osaksesi.
Miks kukaan rannalla huutelisi jos menet puku päällä? Siis missä kaapissa te oikein elätte? Mua on tultu vaelluksella kauluspaita ja kravatti kaulassa vastaan. Ei ole häirinnyt mun kulkemista yhtään.
Koska rannalla on tietynlainen pukeutumisetiketti ja siitä selkeästi poikkeaville tulee helposti huuteluja, että menikö pitkäksi/etkä löytänyt töihin/kuka on kuollut/onko lainaneuvottelut tulossa jne.
Kokeile vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä ei paljo hyttysmyrkyt auta, kun metsät täynnä paarmoja kuivan kelin takia. Itse en valitsisi missään nimessä mekkoa tässä ötökkä tilanteessa, mutta mielelläni naureskelen muille jotka niin sattuivat tekemään.
Mekko ois itseasiassa varmasti parempi valinta paarmoja vastaan. Kevyt hulmuava asuste joka ei ole ihossa kiinni. Ei ole niin kuuma itsellä ja paarmat ei pääse vaatteen läpi puremaan.
Ei paarmat käy kiinni liikkuessa, vaikka olisi alasti ja mekkokaan ei hulmua tauoilla. Mutta kuten totesin, jokainen pukeutukoon kuten haluaa.
No kunnon hörsylä kyllä pysyy pöyhkeenä paikallaan ollessakin ja tauolla se mekko tuskin on sen kummempi kun ihan vaan vaate.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ainoa syy mennä menossa ovat instakuvat, mutta kukin tyylillään. Tosin kokeilepa mennä rannalle puku päällä, todennäköisesti saat huutelua osaksesi.
Miks kukaan rannalla huutelisi jos menet puku päällä? Siis missä kaapissa te oikein elätte? Mua on tultu vaelluksella kauluspaita ja kravatti kaulassa vastaan. Ei ole häirinnyt mun kulkemista yhtään.
Koska rannalla on tietynlainen pukeutumisetiketti ja siitä selkeästi poikkeaville tulee helposti huuteluja, että menikö pitkäksi/etkä löytänyt töihin/kuka on kuollut/onko lainaneuvottelut tulossa jne.
Kokeile vaikka.
Ei ole kyllä tullu huutelua ja monenlaisessa olen rannallakin kulkenut. Oletko koskaan ajatellut ettei se sun oleminen ole ainut oikea tapa?
Mekkoja käyttäville vaeltajille löytyy kätevät pikkaritkin joita ei tarvitse riisua.
Vaellusmekkoja löytyy myös värikkään kukallisina jos haluaa herättää paheksuntaa 😅
Jos kyse on oikeasti vaeltamisesta maastossa eikä poluilla sipsuttelusta, sääret voivat olla aika naarmuiset ilman pitkiä housuja. Mutta sehän ei ole muiden vaeltajien ongelma vaan sinun.
Tämä voi olla myös kulttuurinen ongelma jos ei hame sopisi vaelteluun, mutta kansallispukujen hameet ovat yleensä niin pitkiä, että ei ole paarma- eikä naarmuongelmaa edes vaelluksella.
Oma mummoni ei koskaan eläessään käyttänyt pitkiä housuja, vaan oli marjametsässäkin hameessa, toki riittävän pitkässä.
Nuo luukulliset pikkarit hameen/mekon alla olisi kätevät missä vaan puskapissalle mennessä, ei tarvi paljastaa pyllyä. Vaikka lenkillä, mökillä, leireillä...
Voisko tästä typerästä aiheesta keskustelemisen lopettaa jo?
Vierailija kirjoitti:
Voisko tästä typerästä aiheesta keskustelemisen lopettaa jo?
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa pukeutua niinkuin haluaa, eikä siihen tarvitse muiden lupia kysellä. Kunhan on vaatteet. Itse olen erähenkinen, mutta en pidä housuista. Hameessa tulee kuljettua kesät talvet, sanokoot muut mitä haluaa.
Sinun lupaasi ei kysellä alasti vaellettaessa. Kunhan ei ole ötököitä.
Hyvin vähän (ei koskaan) näkyy retkireiteillä edes lyhyitä shortseja, vaikka tosin usein näkyy matkaesitteiden kuvissa minishortseissa ja topeissa reippailevia patikoijia.
Ei ole ok, usko jo. Täysin sopimatonta. Ei metsään voi mennä ihan minkä tahansa näköisenä!
Mekon alle leggingsit ja jalkaan hyvät jalkineet. Toimii.