Onko ok mennä vaeltamaan kansallispuistoon mekko päällä?
Kommentit (41)
On ok. Kansallisuuspuistoon voi laittaa vaikka kansallispuvun. Hyttyskarkote täydentää hyvin asukokonaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä?
Ehkä helpomin selviää vaelusmatkalle vaelusvaateissa.Mikä sitten itsestä tuntuu parhaalta? On sinun oma asia,kunhan itse voit hyvin ja liikuminen helpoa,oli kyse kansalispuvusta tai suomi verkarit.
Mee vaikka bikineissä ja paljain jaloin.
Korkkarit on hyvät. Korolla voi polkaista käärmeet tainnoksiin, jos pyrkivät hameen alle.
Outo keskustelu vellonut tästä tänä kesänä.
Mielipiteeni (eli kiistaton fakta, tiätty) on se, että menkää missä vaatteissa ja missä tällingissä tahansa itse metsässä viihdytte.
Se ei ole muilta metsänkävijöiltä pois.
Terveisin, Tolkun mies 40.
Nähdään siellä! N. 20 viikonloppua vuodessa eräilemässä
Voit, mutta housut on kätevämmät. Mulla ainakin reidet hankaa pitkillä matkoilla yhteen (vaikka en ole lihava) joten housut on minulle pakolliset. Samoin kiipeily ja nousut on kätevämpiä housuissa. Samoin istuminen kannonnokassa.
Riippuu mekosta, tiukka farkku tai nahka ei varmaan ole kätevä.
Vaelluskäyttöön on vuosikausia myyty hameita, itselläni oli vaellushame jo 90-luvulla.
https://www.ellos.fi/ahkka/vaellushame-jossa-sisahousut/7009104-01
Ehkä ainoa syy mennä menossa ovat instakuvat, mutta kukin tyylillään. Tosin kokeilepa mennä rannalle puku päällä, todennäköisesti saat huutelua osaksesi.
Miten sekaisin pitää olla, että tällaisesta pitää edes keskustella? Ei kukaan voi sanella missä vaatteissa kukakin metsässä liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ainoa syy mennä menossa ovat instakuvat, mutta kukin tyylillään. Tosin kokeilepa mennä rannalle puku päällä, todennäköisesti saat huutelua osaksesi.
Miks kukaan rannalla huutelisi jos menet puku päällä? Siis missä kaapissa te oikein elätte? Mua on tultu vaelluksella kauluspaita ja kravatti kaulassa vastaan. Ei ole häirinnyt mun kulkemista yhtään.
Siinä ei paljo hyttysmyrkyt auta, kun metsät täynnä paarmoja kuivan kelin takia. Itse en valitsisi missään nimessä mekkoa tässä ötökkä tilanteessa, mutta mielelläni naureskelen muille jotka niin sattuivat tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vaelluskäyttöön on vuosikausia myyty hameita, itselläni oli vaellushame jo 90-luvulla.
Ja mien tämä liittyy mekkoihin?!?
Vierailija kirjoitti:
Siinä ei paljo hyttysmyrkyt auta, kun metsät täynnä paarmoja kuivan kelin takia. Itse en valitsisi missään nimessä mekkoa tässä ötökkä tilanteessa, mutta mielelläni naureskelen muille jotka niin sattuivat tekemään.
Mekko ois itseasiassa varmasti parempi valinta paarmoja vastaan. Kevyt hulmuava asuste joka ei ole ihossa kiinni. Ei ole niin kuuma itsellä ja paarmat ei pääse vaatteen läpi puremaan.
Tietenkin on.
Opin vaeltamaan pienestä tytöstä alkaen isän mukana ja päälle puettiin sitä, mikä mukavalta tuntui. Meillä ei koskaan mainittu mistään pukeutumisetiketistä vaelluksille, vaan siitä miten käyttäydytään luonnossa. Myös se, että kunnioitetaan muita vaeltajia ja annetaan heille rauha vaeltaa.
Vaeltamisessa tuntuu olevan pinnalliset ja ulkokultaiset arvot tärkeämpiä kuin miten upea elämys se on. Kun ihminen kokee jotakin hienoa, kaunista kuvittelisi silloin armollisuuden ja sallivuuden nousevan vahvasti tunteissa etusijalle ja ettei jonkun hame vaelluksella olisi se merkittävä puheenaihe luonnossa kulkemista koskien.
Jokainen saa pukeutua niinkuin haluaa, eikä siihen tarvitse muiden lupia kysellä. Kunhan on vaatteet. Itse olen erähenkinen, mutta en pidä housuista. Hameessa tulee kuljettua kesät talvet, sanokoot muut mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mien tämä liittyy mekkoihin?!?
Kun puhutaan paarmoista yms niin onko eroa onko mekko vai hame? Ja varmaan joku valmistaja myy myös vastaavaa vaellusmekkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mekko ois itseasiassa varmasti parempi valinta paarmoja vastaan. Kevyt hulmuava asuste joka ei ole ihossa kiinni. Ei ole niin kuuma itsellä ja paarmat ei pääse vaatteen läpi puremaan.
Ei paarmat käy kiinni liikkuessa, vaikka olisi alasti ja mekkokaan ei hulmua tauoilla. Mutta kuten totesin, jokainen pukeutukoon kuten haluaa.
Miksi ihmeessä?