Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tulisi kyllä pieneen mieleenkään omien lasten kanssa..

Vierailija
14.07.2014 |

Tuli tuossa juttua miehen kanssa siitä miten lasten liikkumisreviirit muuttuu heidän kasvaessaan, omat muksumme 13v ja 11v ja aika tiukassa lieassa minä (me) heitä pidämme, ei liian mutta rajat on ja sillä sipuli.

Vastakohtana siis mies joka oli mm 13v ikäisenä kaverinsa kanssa _kahdestaan_ Rukalla laskettelemassa muutaman päivän/yön ajan!! ja vuosi oli 1982. Täältä Helsingistä läksivät ihan luvan kanssa junalla matkaan ja 3vrk siellä viettivät skimbaamassa, en ymmärrä miten mahdollista ja mitä miehenkin äiti ja täti joiden kanssa asui eli ja akasvoi, antoivat luvan moiseen. Tai sen kaverin vanhemmat..Huhhuh!

Toinen esimerkki kun oli en muista missä mutta jossakin ulkomailla (eikä ollut missään lähellä ulkomailla tyyliin Pohjoismaat tms) laskettelureissulla myös viikon ajan kavereidensa kanssa ja ikää oli 15-16v.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
2/8 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. en tiedä kuinka vapaasti mun lapset tulee menemään kun vähän kasvavat. riipuu siitä voiko heihin luottaa ja miten paljon törrtöilevät. 

Itse olin 14 vuotiaana viikon yksin kotona kun äiti lähti ystävänsä kanssa etelään. Ja uisein viikonloppuja yksin. ja laivalla alaikäisenä ns. nimellisen huoltajan kanssa. 

Mieheni oli Ibizalla bilettämässä 16 vuotiaana (olihan siellä kaverin äiti mukana mutta se sanoi että nähdään viikonl päästä kun pääsivät perille)  ja oli muutenkin alaikäisenä etelän matkoilla itsekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on muuttunut. Itse kävin 15-vuotiaana ihan säännöllisesti yksin laivalla Tukholmassa shoppailemassa.

Vierailija
4/8 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuuden kaveri reissasi 70-80-luvulla yksin laivalla Ruotsiin 11-vuoden ikäisenä.Siellä oli vastassa sukulaiset ja ihan normaalia taisi olla.Maailma on muuttunut

Vierailija
5/8 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/8 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/8 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

So? Monet menee 14-vuotiaana kielikurssille Englantiin. Viikoiksi. Vieraaseen maahan. Ja kyllä, itse pitää osata ja selvitä monesta lähtien lentokenttä.

Vierailija
8/8 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele ja kauhistele jotain 16- vuotiaana reissasin ulkomailla kaverini kanssa eikä silloin ollut edes kännykkää. Jostain puhelinkopeista soitin kerran viikossa, että elossa ollaan ja kivaa on. Mutta maailma on muuttunut pahemmaksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi