Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaaninen karjalanpaisti. Kukaan täällä tehnyt?

Vierailija
08.07.2021 |

Millä olette korvanneet lihan? Entä liemen?

Kommentit (599)

Vierailija
441/599 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan tehnyt salaatinlehdestä tai porkkanasta sisäfilepihviä?

Tomaatista joulukinkkua?

En ole tehnyt. Mutta tein pääsiäiseksi punajuuresta lammaspaistia. Ja kanafileistä mämmiä.

Kyllä te olette melkoisia humoristeja!

Jos tätä vegaaniaatettaei olisi, se pitäisi keksiä!

Aku Ankassakin oli aikoinaan "höpsistejä", jotka aikoivat selvittää, onko Mars-planeetalla elämää ampumalla sinne tykillä valtavan lihapullan... Muistatteks' te?

Sissi- ja rajajoukkoihinkaan ei enää oteta vegaani-varushenkilöitä, kun eivät jaksa kuunnella siellä niiden ininää luonnonmuonakoulutuksessa - sissithän opetetaan hyödyntämään hätätilanteessa kaikki, mitä maastosta ihmisensyötävää löytyy.

Lähettävät ne merivoimiin, missä ne joutuvat käyttämään Aku Ankka-pukua! Se on niille oikein!

Vierailija
442/599 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommosia lihapataruokia en lähtis tekemään vegaanisena, koska niissä on ainut tarkoitus pitkällä hauduttamisella että liha saadaan suussasulavan mureaksi ja liemi maukkaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/599 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriplätit ne vasta onpikin mjaukasta kasvispöperröö. Se kun se on se kasviruuuvan määritys, ettei oo lihhoo joukossa.

Vierailija
444/599 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt lihapataa vegelihasta. Mm. tomaattimaustetusta nyhtökaurasta. Se vain paistetaan erikseen pannulla ja lisätään pataan lopussa. Pataan porkkanoita, sipulilohkoja, valkosipulia, sieniä, tomaattimurskaa, kasvisfondueta, punaviiniä pari dl, pari rosmariininoksaa ja laakerinlehteä, suolaa ja pippuria. Näitä haudutetaan aika pitkään. Tuli oikein maukasta.

Vierailija
445/599 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt lihapataa vegelihasta. Mm. tomaattimaustetusta nyhtökaurasta. Se vain paistetaan erikseen pannulla ja lisätään pataan lopussa. Pataan porkkanoita, sipulilohkoja, valkosipulia, sieniä, tomaattimurskaa, kasvisfondueta, punaviiniä pari dl, pari rosmariininoksaa ja laakerinlehteä, suolaa ja pippuria. Näitä haudutetaan aika pitkään. Tuli oikein maukasta.

Oli lainausmerkit lihapata-sanassa, mutta ne katosivat

Vierailija
446/599 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D:D:D

Vierailija
447/599 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta kerran tein vegaanisen kakun käyttämällä pelkkää sian- ja naudanlihaa!

Se oli hyvää, suosittelen!

Vierailija
448/599 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista ei ole olemassakaan. Korvikepaisti ei pidä kutsua karjalanpaistiksi

Onhan kaura-vesikin kaura-maitoa !

Vierailija
449/599 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun tekee liemen vegaanisena. Eli katsoo että ei laita lihaliemikuutiota siihen. Vegaanilieminen karjalanpaisti. Vegaanit on kehuneet makua!

Vierailija
450/599 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirasta,madoista tai muusta saasta oliosta tulisi varmaan hyvä paisti kiinalais klownien tapaan kun nekin syö sellaista mitä ihmislaji ei koskaan syö..Tehän olette piikki faanatikkoja ja siten elimistössä on joka kerta tullut ihmisen ja eläinperäistä solukkoa. Sikiöstä otetruja. Kananibaaleja ne vegaanit ovat. Ne abortteja haluavat syövät jäännöksiä sikiöistä.

Vierailija
451/599 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vegeliha voi olla lihaa, jos se kerran on kauraa...?

Miksi et kutsu sitä nyhtökaurapadaksi? Koska sitähän se on.

Vierailija
452/599 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää kun tekee liemen vegaanisena. Eli katsoo että ei laita lihaliemikuutiota siihen. Vegaanilieminen karjalanpaisti. Vegaanit on kehuneet makua!

Niin, ja sen takia veriletut ovat sinusta kasvisateria, koska kasvissyöjien mielestä se on kasvisruokaa, jos siinä ei ole lihaa? Sillä määritelmällä voi tehdä myös vaikkapa silmämunasoppaa. Tai kalvokiisseliä. Jugurtin joukossahan  noita gelatiineja eli elukasta uutettua liivatetta onkin, mitä kasvissyöjätkin hyvillään syövät.

🤢😝

Vierailija
453/599 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lihaanien hymyt tulee hyytymään.

Vierailija
454/599 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vegeliha voi olla lihaa, jos se kerran on kauraa...?

Miksi et kutsu sitä nyhtökaurapadaksi? Koska sitähän se on.

Hedelmälihaakin sanotaan lihaksi. Ääk, pitääkö nyt soittaa häkeen?

Vierailija
455/599 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soppasankari kirjoitti:

Tommosia lihapataruokia en lähtis tekemään vegaanisena, koska niissä on ainut tarkoitus pitkällä hauduttamisella että liha saadaan suussasulavan mureaksi ja liemi maukkaaksi.

Liemi maukkaaksi, eikö vegaani saa iloita maukkaista liemistä muka. Tai mureasta vegelihasta. :)

Vierailija
456/599 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Näin se käy: Laita kattilaan vettä, laakerinlehti ja pippureita. Keitä.

... heitä liemi pois ja syö pippuri. Maukasta ja ruokaisaa.

Vierailija
457/599 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varjalan vaistia öhö öhö

"Vanjalan paistia", hähhähhähää...

Vierailija
458/599 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjaton paisti on hyvää! Kuollut eläin ei maistu minulle, en haluaisi olla kävelevä eläinten hautausmaa. Olisi hyvin vastenmielinen ajatus minulle.

Olet kuitenkin tallonut kuoliaaksi miljoonia pieni ötököitä, syönyt salaatin mukana tulleita tuhansia ötököitä, tuhlannut luonnonvaroja, joiden vuoksi 6. sukupuuttoaalto on kiihtynyt. Etkä edes häpeä, vaan pidät muita kävelevinä hautausmaina...

En syö ötököitä salaatin mukana, pesen kaikki kasviksen vesiastiassa moneen kertaan. Nuo ötökät voivat kantaa suolinkaisen munia, en halua niitä. Pesen myös yrtit hyvin. Ötököitä tallon mahdollisimman vähän ja pelastelen niitä kesäisin mm. järvestä. Luonnonvaroja en kuluta sen enempää kuin muutkaan, päinvastoin.

Olen hyvin tyytyväinen ja onnellinen elämääni! En olisi onnellinen jos söisin eläimiä. Et taida sinäkään olla.

Olen ollut vegaani 30 vuotta ja laskurien mukaan olen säästänyt tällä 2500 eläimen hengen(joidenkin laskureiden mukaan jopa 10 000). Tämä on minulle tärkeintä! Miten ihana asia!

Lisäksi olen samalla säästänyt 25 miljoonaa litraa vettä, viljaa 200 000 kg, 31 000 m2 metsää ja tuottanut hiilidioksidipäästöjä 100 000 kg CO2 vähemmän lihaaniin verrattuna. Kyllä kelpaa!

Lihaani aiheuttaa yhdessä päivässä yhden eläimen kuoleman(myös muut kuin lihaeläimet mukaan luettuna, esim. munia varten tapetaan kukonpoikia), kuluttaa 4200 l vettä, 18 kg viljaa ja tuottaa 9 kg CO2 hiilidioksidipäästöjä vegaaniin verrattuna.

Kertokaapa minulle rehellisesti lihaanit että miltä tuntuu että sinun itsekkyytesi vuoksi kuolee joka päivä yksi eläin? Eikö hävetä että sinun itsekkyytesi vuoksi kulutetaan vettä tuhansia litroja ihan turhaan ja syötetään hyvää viljaa eläimille vaikka sen voisi antaa nälkäänäkeville?

Kyllä, se tuntuu sinusta pahalle ja siksi näitä vegaanimollausketjuja tuotetaan tälle palstalle yhä uudestaan.

Etkö papuuni tiedä, että Suomessa karjalle syötetään ruohoa ja heinää ja että vesi ei ole vähissä Suomessa? Sen sijaan sinun papusi rahdataan tänne kaukomailta saastuttaen valtameriä ja tuhlaten paikallisten vähiä vesivaroja? Sinun papusi ja avocadosi varastavat viljelytilaa paikallisten ruoalta. Olet kolonialisti ja riistäjä!

Nih!

Ja enhän minäkään mene sinne syömään niiden banaaneja!

Vierailija
459/599 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva sekaanikaan osaa tehdä oikeaa karjalanpaistia.

Vierailija
460/599 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai liha itsessään maistu miltään. Suolaa vaan älyttömästi pippurin kanssa, niin mikä tahansa maistuu karjalanpaistilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi