Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen Ipad kannattaa ostaa ?

Vierailija
13.07.2014 |

Ipad harkinnassa.

Olen käyttänyt aiemmin miehen Ipadia ja laite on tuttu, mutta en ymmärrä mitä eroa näillä eri laiteversioilla on .

Kuinka paljon tarvitaan muistia jos ei kauheasti tallenna laitteeseen kuin korkeintaan  5 elokuvaa lentomatkojen ajaksi ja vähän musiikkia.

Onko joltain loppunut muisti kesken  ?

Onko Ipad AIR  jotenkin paljon parempi kuin tavallinen retina näytöllä ?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaakaa nyt joku

Vierailija
2/16 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei se mies auta sinua asiassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlainen. Tabletit ovat järkyttävää paskaa.

Vierailija
4/16 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusominaisuuksiltaan esim iPad 2 ja iPad Air on aika samanlaisia.  Toi jälkimmäinen on vaan kevyempi ja vähän reunukset on vähän pienempiä. Ja Airissa on aina retinanäyttö joten jos hankit iPadin retinanäytöllä sen Airin sijaan, niin ihan sama näyttö niissä on.

Itse ostin iPad Airin, entisen minin tilalle ja valitsin sen vaan siksi, että oli uudempi. Muistia omassani on 32gt eikä vielä ole puoletkaan käytössä, vaikka musiikkiakin siellä on vähän reilut 1000 kappaletta. Sitä en osaa sanoa, että paljonko tilaa elokuvat vievät, kannattaa kysyä liikkeestä.

Jotain faktaa voit katsoa vaikka täältä: https://www.apple.com/fi/ipad/compare/

Vierailija
5/16 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurta eroa laitteiden välillä ei tosiaan ole, air on kyllä tosi kevyt.

mulla on 16gb ipad 2 ollut nyt kolme vuotta, tila ei oo vielä loppunut... Appseja mulla on aika paljon vaikka en käytä mutta en oo jaksanut poistaa, mitään en oikeestaan ikinä poista paitsi leffoja kun oon ne kattonut. 

Sulle riittää varmasti 16gb, siihen mahtuu yllättävän paljon. Enempää ei normaali ihmnen tarvitse. Uudempi on tietysti aina parempi, uudet käyttöjärjestelmäpäivitykset toimii aina vähän paremmin mitä uudempi... Mut ei se air hirveesti eroa siitä edellisestä, pääsisit vähän halvemmallakin sit.

Vierailija
6/16 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tykkään mun iPAd ministä :) Kätevän kokoinen verrattuna miehen tavalliseen iPadiin

Vierailija
7/16 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimpia malleja kannattaa harkita, joihin saa iOS 7:n. Vanempiin ei saa.

Vierailija
8/16 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

iPad Air on kivan kevyt ja siksi mukava käytössä kun tablettia yleensä kannatellan käsillä. Meillä on tää 16gb muistilla ja hyvin riittää. Itselläni kuitenkin iPhone 16gb on aina täynnä koska otan paljon kuvia. Tabletilla ei kuitenkaan tule otettua kuvia vaan lähinnä selattua nettiä ja katseltua videoita. 

Vierailija
9/16 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iPad mini. Tykkään kun menee pikkulaukkuunkin. Ei ole tuntunut näyttö koskaan liian pieneltä. Mulla on vain 16Gt ja nyt kun mulla on koneessa tallennettuna aika paljon valokuvia ja itseotettuja videopätkiä se just sanoi, että muisti täynnä. 

Muuhun sitä muistia ei sitten olekaan niin paljon mennyt. Mutta voishan noita siirtää, kun vain osaisi ja sitten olis taas tilaa. Mä en lataa videoita, mutta myyjät varmaan tietää, paljonko siihen tarvii muistia. 

Tässä on ihan tavallinen näyttö enkä ole koskaan kaivannut parempaa. Akun kesto on mulle oleellinen ominaisuus, tässä se oli tosi hyvä, uutena noin 11 tuntia. Nytkin menee päivä, ettei tarvii ladata ja käytän aika paljon.

Vierailija
10/16 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ipad 2 ja siinä 64 gigaa muistia sekä 3g. Teen töitä kuvien ja tekstien kanssa ja isolta osin myös ipadilla (on mulla oikeitakin tietokoneita, mutta työni on liikkuvaa enkä ainajaksa kantaa läppäriä) ja pidän sen takia tästä isommasta. Muistia ei varmaan välittis tarvitsisi näin paljon, mutta ostin kun sitä sai.

miehelläni on ipad mini, 16 gigaaa muistia ja se riittää miethelle ihan hyvin mutta se ei lataa koneelleen mitään elokvia tms. miehelläkin on 3g ja kun sitä vertaa meidän teinin ipadn miniin, jossa on vaan wifi, on myönnettävä, että 3g on aika tärkeä ominaisuus. Saahan sen verkkoon puhelimen kautta, mutta se taas syö molempien akkua niin paljon, ettei ole käytännöllinen ratkaisu esim matkalla tai muuten liikenteessa. Mini koko on ihan ok surffaamiseen, mutta ei esim kirjoittamiseen ja on sillä elokuviakin vähän huonompi jo katsella.

Kun nyt itse sunnitttelen laitteen uusimista, aion ostaa airin, ellei sit nyt tule markkinoille jotain uudempaa. Mun kakkosessani ei ole mitään vikaa, mutta onhan se jo yli 2 vuotta vanha, joten alan varautua. Ja ehkä sen akku on vähän menettänyt kestävyyttään.

Vierailija
11/16 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

iPad ministä ei ole kokemusta, mutta pari uusinta retina-näytöllistä iPadia meiltä löytyy. Hyvä näyttö on minusta tärkeä, samoin riittävästi muistia.

4g:lle en sen sijaan nähnyt mitään tarvetta, koska meillä on jokaisessa kännykässä nopea nettiyhteys ja jos ollaan reissussa, käytetään kännykän laajakaistaa. Ei tarvitse maksaa erikseen liittymämaksuja jostain iPadin laajakaistasta, mikä olisi vain turhaa rahanmenoa.

Vierailija
12/16 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap; kiitos kommenteista !

Vierailija
13/16 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 22:51"]iPad ministä ei ole kokemusta, mutta pari uusinta retina-näytöllistä iPadia meiltä löytyy. Hyvä näyttö on minusta tärkeä, samoin riittävästi muistia.

4g:lle en sen sijaan nähnyt mitään tarvetta, koska meillä on jokaisessa kännykässä nopea nettiyhteys ja jos ollaan reissussa, käytetään kännykän laajakaistaa. Ei tarvitse maksaa erikseen liittymämaksuja jostain iPadin laajakaistasta, mikä olisi vain turhaa rahanmenoa.

[/quote]

Liittymämaksujen maksaminen onkin ihan hölmöä. 4g malliin kannattaa ostaa esim. Dna:n prepaid sim: 10G dataa, 6kk käyttöaikaa ja maksaa 19,90e.

Vierailija
14/16 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 22:51"]iPad ministä ei ole kokemusta, mutta pari uusinta retina-näytöllistä iPadia meiltä löytyy. Hyvä näyttö on minusta tärkeä, samoin riittävästi muistia.

[/quote]

Liittymämaksujen maksaminen onkin ihan hölmöä. 4g malliin kannattaa ostaa esim. Dna:n prepaid sim: 10G dataa, 6kk käyttöaikaa ja maksaa 19,90e.

[/quote]

Ja siis 4g ihan ehdoton jos vähänkin liikkuu kodin ulkopuolella. Ulkomailla helppo ostaa paikallinen prepaid-simbja nettiä voi käyttää huoletta.

Vierailija
15/16 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3g enkä todellakaan pärjäisi wifillä. Kuuntelen esim. kaikki työmatkat Spotifyta. (Ilmaisversiota.) Samoin mun puhelimessa ei taida olla jakomahdollisuutta, se on niin vanha. Plus pitkä akunkesto on mulle tärkeä, kuten jo sanoinkin.

t. Se yks, jolla iPad mini

Vierailija
16/16 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipad air ehsottomasti!! Huomattavasti kevyempi kuin edeltäjänsä, vertaa... Ja uusin teknologia kuitenkiN. Miksi ostaa vanhaa, kun hintaeroa on vain muutama kymppi? Monet ovat vaihtaneetkin ipad2:sta yms airiin, joten mikset sinä ostaisi suoraan uudempaa. Ostin eräästä 30 päivän palautusajan myöntävävästä firmasta ensin kakkosen, ja se tuntui painavalta. Kävin vaihtamassa airiin, ja olen ollu päätökseen 150% tyytyväinen.

16gb riittää, jos voit siirtää kuvia yms välillä pois. 3g on turha, jos on wifi ja älypuhelin (voi jakaa netin matkoilla). 

Se että otatko minin retinanäytöllö vai airin, riippuu siitä, tuleeko kotikäyttöön vai jatkuvasti mukana kannettavaksi. Kotiin ehdottomasti air. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi