Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein peset kasvis/vihannes pyyhkeen?

Vierailija
13.07.2014 |

Minä pesen n. kerran viikossa, mutta mietin olisiko useampi pesu tarpeen, kun käytän pyyhettä melkein joka päivä?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on erikseen pyyhkeet kotimaisille ja ulkomaisille kasviksille sekä juureksille. Tietenkin myös myös marjat pestään ja kuivataan: kauhulla jo ajattelen sitä, miten pehmeällä hammasharjalla pesen jokaisen viinimarjan ja sitten kuivaan ne huolellisesti mikrokuitupyyhkeellä ennen höyrystimeen laittoa. Hirveä määrä työtä, mutta ei auta, haluan terveellistä ruokaa.

Vierailija
22/37 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:09"]

Keksitkö sinä tämän uutuuden ihan itse näin sunnuntai-illan ratoksi, vai kuivaako joku ihan tosissaan salaatit ym. pyyhkeellä?

Mitä se haittaa, jos ne eivät ehdi kuivua ennen syömistä? Ei ole tullut mieleenkään kuivata kuin ehkä joskus silloin, kun on laitettu jonkun voileipäkakun koristeeksi tai muuhun sellaiseen, jossa ei ole sopinut olla vettä.

[/quote]

Itse joskus olen luullut, että kaikki kuivaavat salaatin ennen tarjoilua. Tosin enää en luule, sillä eräs tuttu kertoi, ettei edes aina huuhtele salaattia ennen tarjoilua...

-21-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänkin joku liturgia. En osta!

Vierailija
24/37 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä keittiössä pyyhkeitä vaan talouspaperia. Samoin vessassa meillä' on nk. kasvopaperia myös käsien kuivaamista varten.

Vierailija
25/37 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikatkin ovat kauhean vaivalloisia kiillottaa käsin ...

Vierailija
26/37 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitkö sinä tämän uutuuden ihan itse näin sunnuntai-illan ratoksi, vai kuivaako joku ihan tosissaan salaatit ym. pyyhkeellä?

Mitä se haittaa, jos ne eivät ehdi kuivua ennen syömistä? Ei ole tullut mieleenkään kuivata kuin ehkä joskus silloin, kun on laitettu jonkun voileipäkakun koristeeksi tai muuhun sellaiseen, jossa ei ole sopinut olla vettä.

[/quote]

Mitäh? Luulin että kaikki kuivaavat salaatin ennen pilkkoamista ja tarjoilua.Itseasiassa olen ihmetellyt, miksei kaupoissa myydä tällaisia pyyhkeitä erikseen mutta tajuan ettei pyllypyyhkeitäkään myydä mainostaen.Ja minulla on myös pyllypyyhe, jonka vaihdan lähes päivittäin.

ap

Vierailija
27/37 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aEi ne multaiset juurekset mihinkään puhdistu, jos ne lilluvat vartin jossakin kulhossa. Hanki kunnon juuresharja, jolla peuhdistat niin perunat, porkkanat kuin muutkin. Ei tarvitse edes kuoria. Jos on kiire kuivat, niin talouspaperi toimii hyvin, vai onko siinäkin jotain basilliskoja.

Vierailija
28/37 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan huuhtele kasviksia ennen tarjoilua elleivät ole näkyvästi likaisia. Ok no sellaiset pikku ruukussa olevat salaatit huuhtelen yleensä koska niissä on melkein aina kuitenkin jotain mutapaakkuja siellä sisällä. Jäävuorisalaatista laitan vaan uloimmat lehdet pois.

Niin ja jos tehdään jotenkin yhdessä tyttöporukalla ruokaa niin silloin huuhtelen koska tiedän että suurin osa haluaa niin tehtävän :D

Sori oon laiska, kiireinen ja kuolen kasvimyrkkyihin mutta ei voi mitään, juon myös aina aspartaamilimppareita ja mehuja, sokerillisiin en koske ;D

Vierailija
29/37 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:41"]

Toimiiko tuo salaattilinko hyvin? Pelkkä ravistelu ei ole ikinä riittänyt vaikka olen kauan vatkannut.

ap

[/quote]

Kyllä.

OXO on paras merkki.

Vierailija
31/37 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

31, oletko Tupperware-myyjä?

Vierailija
32/37 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:20"]

Minä en koskaan huuhtele kasviksia ennen tarjoilua elleivät ole näkyvästi likaisia. Ok no sellaiset pikku ruukussa olevat salaatit huuhtelen yleensä koska niissä on melkein aina kuitenkin jotain mutapaakkuja siellä sisällä. Jäävuorisalaatista laitan vaan uloimmat lehdet pois.

Niin ja jos tehdään jotenkin yhdessä tyttöporukalla ruokaa niin silloin huuhtelen koska tiedän että suurin osa haluaa niin tehtävän :D

Sori oon laiska, kiireinen ja kuolen kasvimyrkkyihin mutta ei voi mitään, juon myös aina aspartaamilimppareita ja mehuja, sokerillisiin en koske ;D

[/quote]

En tiedä lähteekö liottamalla myrkkyjä, mutta salaatti pysyy tuoreempana pidempään jos jaksat vähän kylvettää niitä.Lisäksi ne pikkuötökät hukkuvat.

ap

Vierailija
33/37 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouspaperia

Vierailija
34/37 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:30"]

31, oletko Tupperware-myyjä?

[/quote]

Joo, harrastelija vaan. Meillä lapset tykkää kattella noita tupperin opetusvideoita, siksi tiesin mitä etsiä :)

Vierailija
35/37 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:20"]

[/quote]

Mitäh? Luulin että kaikki kuivaavat salaatin ennen pilkkoamista ja tarjoilua.Itseasiassa olen ihmetellyt, miksei kaupoissa myydä tällaisia pyyhkeitä erikseen mutta tajuan ettei pyllypyyhkeitäkään myydä mainostaen.Ja minulla on myös pyllypyyhe, jonka vaihdan lähes päivittäin.

ap

[/quote]voi vetti salaattipyyhe ja pyllypyyhe

Vierailija
36/37 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pyllypyyhe?

Vierailija
37/37 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:37"]

Mikä on pyllypyyhe?

[/quote]

No minä ainakin pesen pissan jälkeen pyllyni vedellä ja kuivaan pyyhkeeseen.Kakan jälkeen kuivaan paperiin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä