THL:n Salminen Ylelle: Suomessa ilmoitetaan kohta melko pahat tartuntalukemat
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/2d0eff74-d3c0-474c-8fff-d9824341…
”Sehän tässä huolestuttaa, sehän tässä huolestuttaa…”
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sairaaloissa on?
Tartunta ei tarkoita vakavaa sairastumista välttämättä.Onko totta? Missä niin on lukenut?
Jos yli 80% sairastaa lievänä tai oireettomana niin päätteleppä. Se on tiedetty ihan koko ajan. Missä sinä olet ollut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tartunta ei tarkoita vakavaa sairastumista välttämättä.Onko totta? Missä niin on lukenut?
Jos yli 80% sairastaa lievänä tai oireettomana niin päätteleppä. Se on tiedetty ihan koko ajan. Missä sinä olet ollut?
Tarkoitit kaiketi yli 90%. Jopa kaikkein korkeimmissa ikäluokissa vakava muoto on hyvin harvinainen. Kuolleisuus yli 85-vuotiailla luokkaa 1,6%, alle 70-vuotialla 0,00001%.
Kyllä. Sitten, kun olen saanut toisen rokotteen. Koske eri alueet ovat saaneet rokotukset eri aikaan, on toinen aika minulla vasta elokuun lopussa.
Minulle olisi yksi lysti miten ihmiset elää, jos ei tarvitsisi lähityössä olla alistamassa. Niin kauan, kun minua ei ole riittävästi suojattu, ei ole yks lysti.
Teholla on nyt eniten 40-60- vuotiaita eli niitä, joilla on yksi rokotus vasta ja ovat työelämässä.
Korona ei tule koskaan poistumaan. Sen kanssa on vain opittava elämään. Rokotuksilla sitä toki voidaan hillitä kuten influenssaa, mutta pois se ei koskaan lähde. Nyt pitäisi siis löytää keinot, joiden avulla koronan kanssa voidaan elää normaalia arkea.
Missä nyt on nämä huutelijat: Tuisku me van halutaan elää ja Vesala joka oli jo kirvestä valmis heiluttamaan rajoitusten purkamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Korona ei tule koskaan poistumaan. Sen kanssa on vain opittava elämään. Rokotuksilla sitä toki voidaan hillitä kuten influenssaa, mutta pois se ei koskaan lähde. Nyt pitäisi siis löytää keinot, joiden avulla koronan kanssa voidaan elää normaalia arkea.
Noin 20 % saanut toisen rokotteen vasta. Yksi rokotus ei riitä delta-varianttiin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Sitten, kun olen saanut toisen rokotteen. Koske eri alueet ovat saaneet rokotukset eri aikaan, on toinen aika minulla vasta elokuun lopussa.
Minulle olisi yksi lysti miten ihmiset elää, jos ei tarvitsisi lähityössä olla alistamassa. Niin kauan, kun minua ei ole riittävästi suojattu, ei ole yks lysti.
Tämä! Ei kukaan halua terveyttään työn takia riskeerata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Teholla on nyt eniten 40-60- vuotiaita eli niitä, joilla on yksi rokotus vasta ja ovat työelämässä.
Ylilihavia ja sellaisia joilla jo perussairauksia.
Kohta on terijoki2 hallituksen pissikset nillittämässä ja siirtämässä vaaleja poikkeuslain voimin, marinadi väittää että se on miljardeja tartuntoja päivässä ja zännä lampaat uskoo kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 20 % saanut toisen rokotteen vasta. Yksi rokotus ei riitä delta-varianttiin.
Niin ja kaksikin rokotetta vain 60% paikkeilla. 6/10 onhan se parempi kun ei mitään, mutta varmasti tulee kolmannet shotit syksyllä/talvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viruksen tarkoitus on nuorentaa ikärakennetta maapallolla. Sama on tarkoitus myös helteillä. Voimme toki taistella luontoa vastaan. Muuntautuessaan ja rokotteita kiertäessään virus tulee vähitellen tappavaksi myös terveille työikäisille.
Viruksen tavoite on levitä mahdollisimman paljon. Siksi se mutatioituu jatkuvasti, että se levinnäisyys jatkuisi. Viruksen kannalta korkea kuolleisuus on erittäin huono asia. Siksi tämäkin korona on muuttunut reilussa vuodessa paljon vaarattomammaksi. Nykyinen variantti alkaa olla kevätflunssan tasolla. Britanniassa 25000 tartuntaa päivässä ja viisi kuollutta. Noi on ihan normaalin flunssa-aallon lukemia.
Luonnossa kaikki on tarkoituksenmukaista, kuten se että tappavan version saavat juuri iäkkäät ja sairaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylilihavia ja sellaisia joilla jo perussairauksia.
Näin minäkin uskon. Tätä ei vain sanota julkisuuteen. Joku Itä-Suomen lääkäri sanoi jossain vaiheessa juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä tartunnoilla, kun tauti on muuttunut jokaisen uuden variantin mukana vähemmän tappavammaksi?
Maailman historiassa ei ole epidemiaa, jossa taudin mutaatiot muuttuisivat tappavammiksi.
Paitsi Espanjantauti, jossa toinen aalto oli tuhoisin.
Ja Ebola.
Keväällä 2020 sairastuneilla korona aiheutti selvästi pahempia oireita kuin nyt aiheuttaa.
Onneksi ei ole mitään ulkomaanmatkaa varattuna..
Vierailija kirjoitti:
300 tartuntaa, toteaa Sairauden ja pahoinvoinnin laitos SPL.
Delta tarttuu sekunnissa kun kisamatkalainen tulee hänkimään lähellesi. Yksi ehtii tartuttamaan kahdeksan jos elää normaalia elämää. Aktiivista elämää viettävä pystyy tartuttamaan varmasti vielä enemmän.
Ei delta ole Pietarin porttoloissa ja kapakoissa ihmisten mieltä painanut.
Vierailija kirjoitti:
Keväällä 2020 sairastuneilla korona aiheutti selvästi pahempia oireita kuin nyt aiheuttaa.
Keväällä oli vauhdissa eteläafrikkalainen ja brittivariantti (l. Alfa ja Beta), nyt Delta ja seuraavana ainakin Kalifornian Epsilon, joka väistää rokotesuojaa deltaa ketterämmin.
Ok. Itse kyllä kävin Neuvostoliitossa vuonna 1986. Muutenkin matkustelin ympäri maailmaa pitkin 80-luvua (oi, niitä aikoja). Ei mitään ongelmaa.