Isä otti vanhoilla päivillään eron ja meni naimisiin naisen kanssa, jolla on lapsia.Perinnöstä...
Ovatko nämä uuden naisen lapset samalla viivalla perinnön jaossa meidän ekasta avioliitosta (40 vuotta kestäneestä) olevien lasten kanssa. Mitenkäs tämä homma nyt menee?
Kommentit (11)
Mutta jos isäsi kuolee ennen uutta vaimoaan eikä avioehtoa ole, menee puolet heidät yhteisestä omaisuudestaan leskelle ja hänen kuollessaan taas uuden vaimon lapsille. Tällä tavalla osa isäsi omaisuudesta saattaa päätyä heille.
muuten kuin testamentilla. silloinkin biologisille lapsille kuuluu lajiosa.
mutta jos isänne jakaa omaisuuden uuden puolisonsa kanssa, puoliso perii ja sitä kautta hänen lapsensa.
vanhempiesi omaisuus meni puoliksi ja isän puolikkaasta tämä uusi nainen saa lapsineen puolet, ellei ole avioehtoa. Ts. teiltä menee neljäsosa perinnöstä olettaen, että peritte äitinne kokonaan. Tosin pienenä "varoituksena": jotkut ihmiset (yleensä naiset) on tosi ovelia tyhjentämään toista ja voi olla, että isänne kuoleekin vaikka täysin tyhjätaskuna. Eläessään hän saa annella rahansa, kenelle haluaa ja jos toinen on hyvä vedättäjä, niin sinne menee kaikki. Mutta onneksi suurin osa ihmisistä on reiluja.
Mitäs omaisuutta isälläsi oikein on? Onko uuden vaimon lapset perinnön-kiilto-silmissä-tyyppejä?
Ts. voihan se uusi äitipuoli olla varakkaampi kuin isäsi ja te olette voittajia.
Eikä isälläsi ole ihan 100% vapaus tehdä mitä haluaa, sama koskee myös hänen omaa omaisuuttaan, vai perintöäkö jo odotat? Äidillesi jäi erossa hänen osuutensa omaisuudesta. Taitaa olla kauhea katastrofi jos nyt äitisi menee uusiin naimisiin...
Luulen, että hassaa kaiken menemään vielä eläessään. Minun puolest atehköön niin. Rahaa en siis odota. Mutta mitä tapahtuu,kun isä kuolee?Pitääkö meidän tehdä jotain?Siis ilmotetaanko kuolemasta ja mahd. perinnöstä? Kuka ilmoittaa? Isä ei pidä itse mitään yhteyttä...
Taidat olla vähän daiju. Minä en odota keltään mitään rahaa. Itse olen pärjännyt täysin (!!!) omillani 18-vuotiaasta.
Kuka ansaitsee perinnön? Ai ne naiset lapset, koska eivät kysele perinnön perään, niinkö?
Onko se niin kun kyselee jotain itselleen kuuluvaa on ahne?
oamsuuteen, ainoastaan äitinsä omaisuuteen.