Auttakaa, mitä me syödään tänään?
Lapset ovat mökillä ja me miehen kanssa ilman rahaa ja ruokaa. Kaapissa on voi paketti, sämpylöitä, perunoita ja eipä oikeastaan muuta. Neuvoja mitä me syötäisiin?!
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 14:40"]
Juuston jämät käytettiin eilen lämppäreihin ja valkosipulit myös. Huoh, ei hyvin mene!
Ap
[/quote]No ei, miten teillä ei sitä rahaa ole, ja milloin sitä tulee?
No varmaan noita mitä kaapista löytyy?
Kaikki ylimääräiset meni auton korjaukseen ja rahaa tulee ensi perjantaina. Pitkä aika odotellessa, varsinkin kun kesän parhaimmat kelit eikä voida viedä lapsia muualle kun lähi leikkipuistoon. Onneksi isovanhemmat ottivat heidät hetkeksi mökille!
Ap
Lähdette keräämään tölkkejä. 2e kun kasassa niin ostatte kanamunia ja kermaa/maitoa. Perunat ja kanamunakastike. Tai lainatkaa kymppi joltain? Milloin tulee rahaa? Ensi kerralla kun tulee palkka niin ostakaa muutamalla kympillä kuivajuttuja kaappiin. Itse olen köyhä, mut aina nuudeleita, hernekeittoa, pussikeittoja jne. kaapissa.tsemppiä
Mekin ollaan aina yritetty rahan tullessa täyttää kaikki kaapit, mutta nyt nekin hätävarat on syöty!
Ap
Asutteko pk-seudulla? Ainakin myllypuron ruokajono on heinäkuun ja malmin salem seurakunnan ma, to ja la. Espoossa myös muutama ruokajono. Sieltä itse olen saanut suuren avun kun on ollut hätä.
Hakekaa ruokakassi ruokajonosta köyhät.
No sitten tänään voi varmaan olla syömättäkin, helposti menee muutama päivä vesikuurilla. Sämpyläkin on kova sana, paahtaa sen uunissa vaikka. Ja etsimään olisko jotain eu-ruokapakettien jakoa tms. En kyllä tiedä mistä niitä voi kysellä, en ole ainakaan omalla paikkakunnalla saanut selvää jaetaanko missään mitään, mutta tiedän että jossain jaetaan eikä siellä kai kysellä oletko oikeasti tarpeessa ja mihin rahat on laitettu. Seurakunnasta sitten kai voi kysellä?
Pyytäkää vanhemmiltanne rahaa. Verkkopankin kautta nopsasti tilillä.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:02"]
[/quote]Siinäpä se onkin kun ei kaikkialla voi tietää onko niitä/missä/milloin. Pitäisi kai köyhän pystyä tilaamaan paikallislehti tai soitella jonnekin ja kysellä tietääkö joku milloin on.
Missä asutte? Minulta voisi liietä jotain ylimääräistä, kun ostan aina liikaa ruokaa.
Ilmeisesti metsissä on jo mustikkaa, meidän pihalla kasvaa metsämansikkaa, eli mustkoita hakemalla voisi saada vähän vaihtelua ruokaan. Samoin sienisaaliista on facessa ollut kuvia.
Asutaan Etelä-Karjalassa.
Pitääkin kysellä tuolta seurakunnasta huomenn niitä Eu-paketteja. Eipä ole aiemmin tähän tarvinnut ryhtyä!
En enää kehtaisi pyytää vanhemmilta, olen jo lainannut pariin otteeseen.
Ap
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:02"]
[/quote]Siinäpä se onkin kun ei kaikkialla voi tietää onko niitä/missä/milloin. Pitäisi kai köyhän pystyä tilaamaan paikallislehti tai soitella jonnekin ja kysellä tietääkö joku milloin on.
[/quote]
Jos pääset av-palstalle, pääset internetin kautta vaikka GOOGLE-hakukoneella hakemaan paikat läheltäsi, joissa ruokakasseja jaetaan. Kellonajat ja päivämäärät löytyvät sieltä myös. Vai eikö älli riitä hakemaan? Siinä tapauksessa ansaitsettekin olla nälässä, jos ei pysty itsenäisesti tietoa hakemaan. Edunvalvojaan yhteys?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:16"]Asutaan Etelä-Karjalassa.
Pitääkin kysellä tuolta seurakunnasta huomenn niitä Eu-paketteja. Eipä ole aiemmin tähän tarvinnut ryhtyä!
En enää kehtaisi pyytää vanhemmilta, olen jo lainannut pariin otteeseen.
Ap
[/quote] En usko, että vanhempasi panevat pahakseen. Mieti itse lapsiasi, tottakai teet mitä vain heidän eteen.
Paistinpottuja, siis pannulla voissa. Jos olis vielä sipulia niin olis hyvää.