Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa, mitä me syödään tänään?

Vierailija
13.07.2014 |

Lapset ovat mökillä ja me miehen kanssa ilman rahaa ja ruokaa. Kaapissa on voi paketti, sämpylöitä, perunoita ja eipä oikeastaan muuta. Neuvoja mitä me syötäisiin?!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistinpottuja, siis pannulla voissa. Jos olis vielä sipulia niin olis hyvää.

Vierailija
22/36 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 14:40"]

Juuston jämät käytettiin eilen lämppäreihin ja valkosipulit myös. Huoh, ei hyvin mene!

Ap

[/quote]No ei, miten teillä ei sitä rahaa ole, ja milloin sitä tulee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan noita mitä kaapista löytyy?

Vierailija
24/36 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ylimääräiset meni auton korjaukseen ja rahaa tulee ensi perjantaina. Pitkä aika odotellessa, varsinkin kun kesän parhaimmat kelit eikä voida viedä lapsia muualle kun lähi leikkipuistoon. Onneksi isovanhemmat ottivat heidät hetkeksi mökille!

Ap

Vierailija
25/36 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdette keräämään tölkkejä. 2e kun kasassa niin ostatte kanamunia ja kermaa/maitoa. Perunat ja kanamunakastike. Tai lainatkaa kymppi joltain? Milloin tulee rahaa? Ensi kerralla kun tulee palkka niin ostakaa muutamalla kympillä kuivajuttuja kaappiin. Itse olen köyhä, mut aina nuudeleita, hernekeittoa, pussikeittoja jne. kaapissa.tsemppiä

Vierailija
26/36 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan aina yritetty rahan tullessa täyttää kaikki kaapit, mutta nyt nekin hätävarat on syöty!

Ap

Vierailija
27/36 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko pk-seudulla? Ainakin myllypuron ruokajono on heinäkuun ja malmin salem seurakunnan ma, to ja la. Espoossa myös muutama ruokajono. Sieltä itse olen saanut suuren avun kun on ollut hätä.

Vierailija
28/36 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa ruokakassi ruokajonosta köyhät.

Vierailija
29/36 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten tänään voi varmaan olla syömättäkin, helposti menee muutama päivä vesikuurilla. Sämpyläkin on kova sana, paahtaa sen uunissa vaikka. Ja etsimään olisko jotain eu-ruokapakettien jakoa tms. En kyllä tiedä mistä niitä voi kysellä, en ole ainakaan omalla paikkakunnalla saanut selvää jaetaanko missään mitään, mutta tiedän että jossain jaetaan eikä siellä kai kysellä oletko oikeasti tarpeessa ja mihin rahat on laitettu. Seurakunnasta sitten kai voi kysellä?

Vierailija
30/36 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäkää vanhemmiltanne rahaa. Verkkopankin kautta nopsasti tilillä.

Vierailija
31/36 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:02"]

[/quote]Siinäpä se onkin kun ei kaikkialla voi tietää onko niitä/missä/milloin. Pitäisi kai köyhän pystyä tilaamaan paikallislehti tai soitella jonnekin ja kysellä tietääkö joku milloin on.

Vierailija
32/36 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asutte? Minulta voisi liietä jotain ylimääräistä, kun ostan aina liikaa ruokaa.

Vierailija
33/36 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti metsissä on jo mustikkaa, meidän pihalla kasvaa metsämansikkaa, eli mustkoita hakemalla voisi saada vähän vaihtelua ruokaan. Samoin sienisaaliista on facessa ollut kuvia.

Vierailija
34/36 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan Etelä-Karjalassa.

Pitääkin kysellä tuolta seurakunnasta huomenn niitä Eu-paketteja. Eipä ole aiemmin tähän tarvinnut ryhtyä!

En enää kehtaisi pyytää vanhemmilta, olen jo lainannut pariin otteeseen.

Ap

Vierailija
35/36 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:02"]

[/quote]Siinäpä se onkin kun ei kaikkialla voi tietää onko niitä/missä/milloin. Pitäisi kai köyhän pystyä tilaamaan paikallislehti tai soitella jonnekin ja kysellä tietääkö joku milloin on.

[/quote]

Jos pääset av-palstalle, pääset internetin kautta vaikka GOOGLE-hakukoneella hakemaan paikat läheltäsi, joissa ruokakasseja jaetaan. Kellonajat ja päivämäärät löytyvät sieltä myös. Vai eikö älli riitä hakemaan? Siinä tapauksessa ansaitsettekin olla nälässä, jos ei pysty itsenäisesti tietoa hakemaan. Edunvalvojaan yhteys?

Vierailija
36/36 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:16"]Asutaan Etelä-Karjalassa.

Pitääkin kysellä tuolta seurakunnasta huomenn niitä Eu-paketteja. Eipä ole aiemmin tähän tarvinnut ryhtyä!

En enää kehtaisi pyytää vanhemmilta, olen jo lainannut pariin otteeseen.

Ap

[/quote] En usko, että vanhempasi panevat pahakseen. Mieti itse lapsiasi, tottakai teet mitä vain heidän eteen.