Auttakaa, mitä me syödään tänään?
Lapset ovat mökillä ja me miehen kanssa ilman rahaa ja ruokaa. Kaapissa on voi paketti, sämpylöitä, perunoita ja eipä oikeastaan muuta. Neuvoja mitä me syötäisiin?!
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:02"]
Hakekaa ruokakassi ruokajonosta köyhät.
[/quote]Siinäpä se onkin kun ei kaikkialla voi tietää onko niitä/missä/milloin. Pitäisi kai köyhän pystyä tilaamaan paikallislehti tai soitella jonnekin ja kysellä tietääkö joku milloin on.
[/quote]
Jos pääset av-palstalle, pääset internetin kautta vaikka GOOGLE-hakukoneella hakemaan paikat läheltäsi, joissa ruokakasseja jaetaan. Kellonajat ja päivämäärät löytyvät sieltä myös. Vai eikö älli riitä hakemaan? Siinä tapauksessa ansaitsettekin olla nälässä, jos ei pysty itsenäisesti tietoa hakemaan. Edunvalvojaan yhteys?
[/quote]No anteeksi vaan, en ole aloittaja, ja itse pystyn olemaan syömättä useita päiviä ja olenkin usein. Ihan mielenkiinnosta olen vain miettinyt onko meillä mitään jakelua, kun täällä käsketään aina menemään sellaisiin, ja olen naapuripaikkakunnalla kuullut joskus sellaisia olevan. Google ei anna mitään tuloksia paikkakunnallani mahdollisesti olevista jakotilaisuuksista, pienillä muutaman tuhannen asukkaan paikkakunnilla se googlen antama informaatio on varsin vähäistä, en tiedä riittääkö sinun ällisi sitä ymmärtämään.
Ja voin vielä kertoa, jos vaikka saat jotain tyydytystä siitä, että minä todellakin oikeasti kuuluisin laitoshoitoon, koska olen henkisesti niin väsynyt ja huonossa jamassa etten kykene itseäni ruokkimaan tai huolehtimaan arkiaskareista muutenkaan. Ei vain taida edunvalvojat tässä auttaa kun eivät fyysisesti huolehdi kenestäkään.
Ehkäpä se on sitten niin ettei ällini vain riitä. Kiitos että sanoit minulle noin suorat sanat, niin jospa tajuan vaikka hävetä tilaani, ja luovuttaa sairaseläkkeenikin pois ja mennä vapaaehtoisesti saunan taakse.
Eikö pienillä paikkakunnilla kuitenkin löydy seurakunta? Sieltä voi kysyä ruoka-avustusta, joko suoraan tai tarkan paikan, josta sitä saa. Siksi edellinen viesti, kun en voi sietää kyvyttömyyttä ottaa asioista itse selvää. Jos vielä lapsiakin on, luulisi tekevän kaikkensa ja kiertelevän maat ja mannut selvittääkseen, mistä saa ruoka-apua hätätilanteessa! Uskomatonta.. Meitä on moneen junaan.
Ja ei, sinua en todellakaan tarkoita edunvalvojaa tarvitsevaksi, enkä saa tyydytystä tilanteestasi. Ei parane provosoitua liikaa :)
Imatralla jaetaan ruokakasseja maanantaisin jossain Elämän keskuksessa tai Postillassa. Lappeenrannasta en tiedä. Enkä muistakaan paikkakunnista, mutta varmaan muissakin kaupungeissa tuo ruoan jakelu toimii, luulisin.
Lähimpään ruokakassin jako paikkaan 30km ja auton bensat ei siihen riitä. Huomenna siis yhteys seurakuntaan. S
Syötiin sitten perunoita voilla, mutta aamupala sitten jo puuttuukin.
Niin ja älli riittää kyllä tiedon hakuun, mutta näin viikonloppuisin apua ei mistään saa!
Ap
Todell epämiellyttävää, että köyhän pitäisi automaattisesti kuulua edunvalvonnan piiriin!!
Ei mitään jauhoja, puurohiutaleita tai mitään enää kaapissa?
Todella ikävä tilanne. Näkevätköhän monetkin nykyisin nälkää?
Vehnäjauhoja? No sitten perunoitten kanssa ruskeaa kastiketta. :) Onko öljyä, suolaa? Voi tehdä tuorepastaa noista. Tai leipäsiä, jotka ei vaadi kohotusainetta (jos ei kuivakaapissa oo yhtään mitään sopivaa vaiks leivinjauhetta, hiivaa, soodaa).
Hyvänen aika. Lainatkaa edes 20 euroa!
Perunamuusia, voikukanlehtisalaattia ja krutonkeja. :)
Ei ole oikein muita kun omat vanhempani. Ovat mökillä eikä pankkitunnukset mukana. Rohkenin kuitenkin kysymään rahaa lainaan.
Tiuskitaan vaan miehen kanssa toisillemme, alkaa jo päätä kiristämään tämä.
Ap
Rupeette nyt harrastaan seksiä, kun lapsetkin on poissa! Pitkään ja hartaasti. Roisisti ja runsaasti. Nälkä unohtuu, sitten tulee jo väsy, pian on aamu.. Huomenna uudet suunnitelmat. Ette riiteliskään.. ;)
Hampurilainen ilman pihviä ja ranskalaisia.
Perunat puolikkaiksi, pyörittelet niitä öljyssä tai sulassa voissa, sen jälkeen suolassa ja paistat uunissa 30 minuuttia. Jos haluat, sekoita vielä mukaan chiliä, yrttejä, raastettua sitruunankuorta tai mitä sattuukin olemaan kaapissa.
Eli sämpylää. :D Syötiin jo aamupalaksi sämpyläå voilla!
Ap
Munamakkaraa majoneesiroiskauksella sekä Silakkapiirakkaa.
Lohkoperunoita ja sämpylöitä.
Jos löytyy kermaa tai vaikka lihaliemikuutio, niin uunissa valkosipuliperunoita, jotain maustetta kehiin vaan, jos valkosipulia ei löydy. Jos on jotain juuston jämää niin vielä parempi. Perunoista voi tehdä myös perunsvelliä.
Juuston jämät käytettiin eilen lämppäreihin ja valkosipulit myös. Huoh, ei hyvin mene!
Ap
Syötte keitettyjä perunoita veden kera, ei muuta :D