Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä olet luopunut luonnon hyväksi?

Vierailija
07.07.2021 |

Itse luovuin esim. maitotuotteista, kanasta, turkiksista, soijasta, kaikista mikromuovituotteista jne. Lista on pitkä. Olen erittäin huolissani luonnon kestävyydestä kaikilta kanteilta katsottuna. Ja ei, en ole mikään ns. ituhippi vaan paljosta tiedosta täysin ahdistunut heteronainen.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikasta ja lemmikeistä

Vierailija
2/33 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikeistä ja muotivaatteista. Lentomatkailusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään. Enkä luovu.

Vierailija
4/33 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi haaveista.

Vierailija
5/33 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyydestä. Köyhä kuluttaa luonnonvaroja tuottamatta yhteiskunnalle minkäänlaista hyötyä.

Vierailija
6/33 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään!

Vierailija
7/33 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen nautin onkimisesta, leikkokukista, hyvästä pihvistä, autolla kruisailusta, uudenvuoden ilotulituksista, raveista ja kaikesta muusta. En enää, kaikki tuntuu  nykyään jonkun  tahon riistolta.

Vierailija
8/33 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätän, suosin käytettyä, käytän kestotiskirättejä, maksan tuhansia euroja polttoaineveroa vuodessa, jne.

Vierailija
9/33 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilluista ja kertakäyttöastioista ellei ole ihan pakko käyttää.

Vierailija
10/33 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkiksista! Joo, niistä olen luopunut minäkin.

Vierailija
11/33 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin hiusten värjäämisen enkä ole ostanut meikkejä vuosikausiin. En syö lihaa, mutta suomalainen villi järvikala maistuu. Puutarhassa ei mitään myrkkyjä eikä teollisia lannoitteita. Puutarha on hyönteisten paratiisi varhaisesta keväästä talven kynnykselle.

Vierailija
12/33 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että jatkan vanhalla tyylilläni toistaiseksi. Näin on hyvä.

Vierailija
13/33 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilluista ja kertakäyttöastioista ellei ole ihan pakko käyttää.

Pari kolme kertaa viikossa tulee sellainen ihan pakkotilanne, mutta ei kai sitä lasketa mukaan?

Vierailija
14/33 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomatkailusta. Enkä tapa mitään ötököitä.

Vierailija
15/33 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta juuri mitään uutena. Siinä panokseni maailmalle. 

Ruohonjuuritason luonnonsuojelutiedon olen saanut lapsuudenkodistani. Kukaan muu, kuin ihminen, joka saa elantonsa luonnosta, ei suojele ja arvosta sitä enempää. 

Vierailija
16/33 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kuukuppia, kestovanulappuja sekä make up eraser puhdistusliinaa joka on pestävä.

Vierailija
17/33 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta, kuudesta hehtaarista maata, ei välttämättömän tavaran kuluttamisesta.

Vierailija
18/33 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka nyt mitään turkiksia enää edes käyttää? Lähinnä jos haluaa vastustaa turkisteollisuutta niin se koskee somisteita ja joitakin tekoripsiä. Turkisteollisuus on turhake juurikin siksi, ettei enää tarvita turkkeja lämmittämään, ennemminkin tässä maapallo kuumenee jatkuvasti. 

Mutta asiaan. Elän ylipäätään todella vaatimattomasti. En koskaan osta mitään mikä on muotia, vaan mitä tarvitsen. Toki muoti määrää jonkin verran sitä mitä on ylipäätään kaupoissa tarjolla, eli on vähän pakko ostaa vallalla olevaa muotia, mutta ymmärrätte mitä tarkoitan. En siis osta jotain vaatetta vain koska se on nyt IN! En osta mitään turhaa ja käytän kaiken ostamani loppuun asti, kaikki kännykät, telkkarit, läppärit jne. En varsinaisesti "sisusta" ollenkaan, vaan ostan lähes kaiken käytettynä. Ja remontin teetän kämpässäni vasta kun on paikat rempallaan, en sen takia, että olen kyllästynyt vanhoihin keittiön kaapistoihin, tms. Käyn paljon kirppareilla, ostan ja myyn käytettyä tavaraa. 

En käytä kemikaaleja paljoakaan, en värjää hiuksia kuin anihavoin ja käytän luonnollisia tuotteita kuten suolaa ja sappea, etikkaa jne pesemisissä. Jos mulla olisi lapsia niin niiden vaatteet pesisin "kovemmilla aineilla" koska niissä nyt on kaikkea mahdollista. Mutta ei aikuisen hygieenistä elämää ihmisen vaatteet oikeasti tarvitse mitään ihmeempiä pesuaineita. Ainoastaan tarvittaessa käytän vahvoja aineita, pyrin aina käyttämään luonnonmukaisia muuten. Kertoisin paljon lisääkin, mutta aika loppuu.

Vierailija
19/33 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan mistään tai en osaa ajatella sitä luopumisena. En kuitenkaan hölmöile kovinkaan paljon.

Vierailija
20/33 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyydestä. Köyhä kuluttaa luonnonvaroja tuottamatta yhteiskunnalle minkäänlaista hyötyä.

Rikashan se vasta kuluttaakin ja yleensä töissä käymisestä on pelkkää haittaa ihmiskunnan tulevaisuudelle.