Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä olet luopunut luonnon hyväksi?

Vierailija
07.07.2021 |

Itse luovuin esim. maitotuotteista, kanasta, turkiksista, soijasta, kaikista mikromuovituotteista jne. Lista on pitkä. Olen erittäin huolissani luonnon kestävyydestä kaikilta kanteilta katsottuna. Ja ei, en ole mikään ns. ituhippi vaan paljosta tiedosta täysin ahdistunut heteronainen.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyykännyt jo monta vuotta pesupähkinöillä. Käytän luonnonmukaista kosmetiikkaa ja meikkejä.

Suolasaippuaa ja kylmäpuristettua kookosöljyä, josta on moneksi.

Suosin vaatteissa luonnonkuituja. Käytän vaatteet, auton, kellot, puhelimen ym. loppuun.

Korjaan vaatteita ja sukkia.

En syö lihaa ja olen minimoinut maidon käytön, mieluummin vegaanisia tuotteita.

Kasvatan itse ruokaa, versoja ja idätettynä linssejä ympäri vuoden. Hoidan kasvimaata. Kerään villivihanneksia.

Käytän vain luonnonmukaisia lannoitteita ja torjunta-aineita. Suosin kitkemistä.

Syön luonnonkaloja. Poimin marjoja ja myös sieniä. Olen luomuruokafani 🍅🍓🥕🥑🍎🥦

Vältän turhaa autoilua. Käyn kaupassa työmatkan yhteydessä. Lomalla, monen asian hoito samalla reissulla, eikä jatkuva ajelu.

Umpitien varrella asuvana huomaa, että joillakin autoilu on hulvatonta ja jatkuvaa.

Vierailija
22/33 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään. Miksi luopuisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin moni aina kertoo luopuneensa turkiksista. En minä ainakaan ole ikinä edes omistanut turkista. Vaikea luopua sellaisesta mitä ei ole. Varmaan olen sitten luopunut laskuvarjohypyistä ja valaanpyynnistä myös. Kun en ole ikinä niitäkään tehnyt.

Vierailija
24/33 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasta, maidosta ja meikkaamisesta. Auto on pakollinen paha, mutta seuraava sellainen tulee kulkemaan biokaasulla.

Vierailija
25/33 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikamiehen vapaudesta.

Vierailija
26/33 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan lentomatkaillut enkä tule lentämään koskaan, lapsia en hanki.

Vierailija
27/33 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkisten valmistaminen ei ole mikään uhka ympäristölle. Ärsyttävää, kun ihmiset haluavat kehuskella asioilla, jotka eivät liity aiheeseen. Jos on kiinnostunut eläinten oloista, kannattaa keskittyä vastustamaan lemmikkien omistamista, joka on paljon turhempaa kuin vaatteiden valmistus luonnonmateriaaleista.

Vierailija
28/33 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain sellaista, mitä ilman en tule toimeen. Käytän vaatteet ja muutkin tavarat loppuun. Vanhoista trikoovaatteista teen nenäliinoja, korjaan rikki menneitä pussilakanoita rikki menneiden aluslakanoiden reunaosilla. (saa kysyä vinkkiä, kuinka sen teen niin, että lakana on edelleen toimiva) Teen kasseja, niistä lopuista lakananreunoista. Kaavana käytän tavallista kaupan muovikassia. Sillä tulee ihan paras malli ja koko esim. luistinten kuljettamiseen. Eikä mene rikki yhtä helposti kuin muovikassi. Vanhoista pyyheliinoista teen lapsille talvella luistintenkuivausrättejä yms.

Mietin vaateostoksia tehdessäni vaatteiden koko käyttöikää. Nyt ostin lapseni juhliin itselleni mekon, mikä toimii tulevaisuudessa myös kotimekkona, ja vaikka yöpaitana. Lopuksi helmaosasta saa paljon nenäliinoja. Mutta aika monta kesää tulen mekkoa käyttämään ennen kuin leikkaan sen palasiksi.

Vierailija
29/33 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijasta

Vierailija
30/33 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autosta, muovikasseista, huuhteluaineista, ihonhoitotuotteista (kuorinta-aineet lähinnä, meikit ym), hiusten värjäämisestä, uusien tavaroiden ostelusta (kirppikseltä saa käytettynä jos jotain tarvii). En osta lehtiä, kortteja, lahjoja, lahjapaketointitarvikkeita, pitkiä kynttilöitä tai metalli/muovikuorellisia tuikkuja, kirjoja mm.

Vierailija
31/33 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin moni aina kertoo luopuneensa turkiksista. En minä ainakaan ole ikinä edes omistanut turkista. Vaikea luopua sellaisesta mitä ei ole. Varmaan olen sitten luopunut laskuvarjohypyistä ja valaanpyynnistä myös. Kun en ole ikinä niitäkään tehnyt.

Turkis ei aina tarkoita turkkia (takkia) vaan turkista on myös pipoissa, hatuissa, hupunreunoissa, kintaissa, kengissä ym.

Vierailija
32/33 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä luonto on luopunut minun hyväkseni?

Vierailija
33/33 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin jättää punaisen lihan heti kun luonto luopuu koivun siitepölystä tai hyttysistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi