Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset nöyryyttää ja kiusaa mm. siivoojia, hoitajia tai kaupankassoja?

Vierailija
07.07.2021 |

Eivätkö tajua, että kusevat siinä omiin muroihin, sillä tämä yhteiskunta ei pyörisi ilman heitä? Kohta kukaan nuori ei halua lähteä näille aloille joissa joutuu olemaan julkisena likasankona. Mites sit suut pannaan kun kukaan ei enää siivoa tai hoida sinua kun olet itse kakkavaipoissa?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko antaa esimerkin, että miten nöyryyttää tai kiusaa?

Kassatytölle raivoaminen vaikka siitä että kysyy papereita.

Hoitajien kohtaama väkivalta.

Siivojien kiusaaminen sotkemalla tahallaan, järjestämällä "ansoja".

Älä yleistä ihmisten huonoa käytös. Missä aluella työsi ja alueesi asukasmäärä? Ekö sinulla ole kassalla napia painaa,jos häiriö käytöksinen henkiö kassalasi? itse kunioitan kaupan kassoja.Olen ystävälinen aina,vaikka vältämättä heidän käytös minua kohtaan ei ystävälinen.Koska olen kalju lähes 70v. vanha nainen.Profili luodaan siitä!Mistä tietävät onko syöpä säde hoidot? Vaan luokitelaan heti toisen luokan kansalaiseksi.Tehdäänkö sama miehille?Mitä tulee siivojat esim. Myöskin kunioitan heidän työtä kaikialla.Kuten rakenustyömiehiä ymm..Koti hoitoa ,mahtava hyvä koti hoito turvanamme aina.Kuin kunioitan ihmisiä jotkatekevät työtä niiden parissa,jotka tipuneet yhteiskunan rattaista. Alkoholistit, huumeiden käytäjät, ymm.narkit.Jaksavat urastaa työssään.Kunioitan Mylypuron kirkoa.1 kerta kuukaudessa avaa ovet 24h,Asunottomille.Mitä muut itä-Helsingin kirkot tekee? Ovet pysyy tiukasti kiinni,koditomille asunottomille.

Vierailija
42/55 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi osa ihmisistä kiusaa jne... Tuo olisi osuvampi otsikko. Osa ihmisistä on kusipäitä, siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupankassoja kiusaa eniten vanhat papat. Onneksi nykyään paljon myös miespuolisia kassoja.

Miten muka?

Kai se on jotain sota-aikaista flirttailua. Nykyään kuitenkin kiusaamista. Myös termin ’kassaneiti’ käyttö on osa tuollaista yläpuolelle asettumista. Jokainen eläkeläinen kuitenkin tietää että hänen eläkkeensä tulee nykyisten työssä käyvien palkoista, joten turpa kiinni ja kunnioitusta.

Eipä komenttikaan ole kovin kunnioittava.

Alemmat kunnioittavat ylempiä. Eläkeläisen syytä sisäistää. Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.

Vierailija
44/55 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessaharja on laitettava pytyn oikealle puolelle, ei nurkkaan ! wc-paperirullia vain yksi/wc ! roskapussit vaihdettava joka päivä ! ( sopimuksen mukaan 3 kertaa vko. Minun toimistoni on siivottava joka päivä ! ( sopimuksen mukaan 2 kertaa vko )  siivoojan on sammutettava valot ja suljettava ikkunat ! työvuoroni päättyi 3 tuntia ennen kuin paikka sulkeutui jne. A4 - paperille rouva/neiti oli päivittäin kirjoitellut näitä huomioitaan. Jos asia oli hänen näkemyksen mukaan kunnossa, hän lisäsi vihreän täplän asian viereen, punainen täplä asian vieressä merkitsi , että hän on tyytymätön. Hän ei koskaan vastannut tervehdykseeni ja kun lopetin kohteessa työskentelyn , hän tuli viimeisenä työpäivänäni pahoittelemaan, että harmi kun lähdet, ollaan oltu niin tyytyväisiä sinun työjälkeen...............onkohan se A4-paperi edelleen taukohuoneen pöydällä ?? Kyseinen hlö on palveluammatissa

Vierailija
45/55 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuotta ollut siivoojana, ei koskaan kiusattu. 

 

Koulussa töissä ollessani toki saattoi olla esimerkiksi wc rullia laitettu vessanpönttöön, purukumia pulpetin alle. Mutta nämä ei ole tarkoitettu siivoojien kiusaksi, se kertoo vaan nuorista joilla on paha olla. Eivät he ajattele että kiusataanpas tuota siivoojaa.

Vierailija
46/55 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapana on nykyään nöyryyttää ja kiusata ihan ketä tahansa!

Että se siitä.

Ja kiusaajina ja nöyryyttäjinä on myös esim. näitä hoitoalan ihmisiä. Siellä kun ollaan olevinaan kaikkia muita ihmisiä parempia, pätevämpiä, osaavimpia, ja erityisesti ovat erittäinkin suojeltuja omien tekemistensä suhteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/55 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luokkajako ja tarve alistamiseen ja hierarkiaan voimissaan. Suomalainen pällikkä haluaisi varmaan kastilaitoksen tännekin jos vain sillä onnistuisi itsensä ylentäminen toisia alentamalla.

Vielä on huomautettava, että etenkin sairaalaympäristössä tällainen säälittävä hierarkia on kovasti voimissaan vielä 2021. Joku voisi tehdä siitä tutkimuksen, ja nolata lääkärit.

Tämä. ”Lääkäripyödät.” Lähihoitajat ja laitoshuoltajat pysyköön lestissään!

Jokainen tekee oman työnsä sairaalassa. Mutta kaikkien työ tarvitaan ja ihmisiä voi kunnioittaa teki ne mitä tahansa työtä. Jos siivoojan äly ei riitä lääkäriksi, niin hänellä voi olla vaikka mielenkiintoinen harrastus mistä voi keskustella. Ehkä ymmärsin tuon edellisen kommentin väärin.

Tätä aina ihmettelen että jos "äly ei riitä" asiaan x niin on siivooja. Onko edelleen outo ajatus ihmisille että kaikki eivät halua käyttää sitä älykkyyttään nimenomaan työhön. Tunnen hyvinkin älykkäitä ihmisiä jotka työskentelevät duunarialoilla, nimenomaan siksi että aivot saavat lepoa. Älykkyyttään sitten käyttävät mm intohimoisten harrastusten parissa. 

Vierailija
48/55 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut siivoojana terveysasemalla, sehän se oli hieno homma olla hoitajien likaämpärinä. Lääkärit olivat erittäin asiallisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/55 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajia, sairaanhoitajia ja ensihoitajia kiusataan ja uhkaillaan ja käytetään henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Asiakkaat ja potilaat ovat ilkeitä, röyhkeitä, aggressiivisia, arvaamattomia ja väkivaltaisia.

Vanhukset yrittävät raapia, purra, sylkeä, repiä hiuksista, potkia, töniä ja kuristaa. Hoitajia haukutaan hu*raksi. Vanhainkodissa monet vanhat naiset ja miehet ovat todella hankalia hoidettavia. Vanhat, impotentit miehet yrittävät käydä opiskelijoihin ja naishoitajiin käsiksi.

Eipä tarvitse ihmetellä, MIKSI kotihoitoon ja vanhustyöhön ei saa hoitajia! Menisitö itse matalapalkka-alalle haukuttavaksi, lyötäväksi, syljettäväksi ja potkittavaksi? Hoitoalan koulussa kotihoito, vanhainkoti ja terveyskeskuksen vuodeosasto ovat TOP 3. pa#kimmat työharjoittelupaikat!

Kaupassa huudetaan, kiroillaan, haukutaan, hu#ritellaan, h#motellaan ja uhkaillaan. Haukutaan keskustelupalstoilla ja somessa. Näpistelijät, myymälävarkaat, juopot, piripäät, ryöstönuhka, ryöstöt. Kaupan ala on työ, johon kenenkään ei kannata hakeutua. Jokaisella myyjällä ja kassamyyjällä pitäisi olla maksuton turvallisuuskoulutus, esimerkiksi järjestyksenvalvojakurssi. Joissakin kaupoissa on turvamyyjiä, jolla on vartijan koulutus ja oikeudet.

Siivoojien työtä aliarvioidaan arvostelemalla ja haukkumalla siivoojia ja roskaamalla ja sotkemalla tahallaan.

Iäkkäät asiakkaat ovat pahimpia ilkeilijöitä ja k#sipäitä. Vanhoilla naisilla on hiekkaa tav#rassa ja vanhoilla miehillä on heinäseiväs takap#olessa väärinpäin!

Voiko heinäseiväs olla hanurissa oikeinpäin?

Suuri filosofi on puhunut.

Vierailija
50/55 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskinta on, että monet näistä mielestään huonompien alistajista ovat itse jotain lainarahalla eläviä, rikkaaksi itsensä kuvittelijoita. 

 

Olen itse laitoshuoltaja sairaalassa, ja onneksi tämä jonkun mainitsema hierarkiasysteemi on muuttumassa, kun lääkärit ovat enenevässä määrin nuoria naisia.  Jotka jopa tervehtivät meitä laitoshuoltajia. 

 

Itse olen kohdannut lähinnä kivoja asiakkaita. Useimmat kiittelevät ja sanovat, että teen arvokasta työtä, minkä toki tiedän itsekin. 

 

Muistan vain pari ikävää kohtaamista, kun miesasiakkat ovat naureskellen kysyneet, onko kiva siivota. En ole viitsinyt vastata, että on, koska tilastollisesti olen keskituloinen, ja lisät päälle.  En ole vastuussa kenenkään hengestä, ja saan unohtaa työt kun lähden kotiin. Eikä tarvitse lähteä enää lenkille, kun 10 000 askelta tulee töissä täyteen. 

 

Ja muuten, käy sääliksi näiden naureskelijoiden vaimoja, jotka joutuvat kotona siivoamaan yksin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/55 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä siivooja voi tehdä, jos kokee, että palaute on asiatonta ? Asiakkaalle ei voi sanoa, esimies sanoo, että  sinulla on väärä asenne.   Vessaharja oikealla puolella jne palautteet ovat selvää kiusaamista

Vierailija
52/55 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse joutunut veemäisten lesbo kassojen nöyryytttämäksi. Tämä Turussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/55 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskinta on, että monet näistä mielestään huonompien alistajista ovat itse jotain lainarahalla eläviä, rikkaaksi itsensä kuvittelijoita. 

 

Olen itse laitoshuoltaja sairaalassa, ja onneksi tämä jonkun mainitsema hierarkiasysteemi on muuttumassa, kun lääkärit ovat enenevässä määrin nuoria naisia.  Jotka jopa tervehtivät meitä laitoshuoltajia. 

 

Itse olen kohdannut lähinnä kivoja asiakkaita. Useimmat kiittelevät ja sanovat, että teen arvokasta työtä, minkä toki tiedän itsekin. 

 

Muistan vain pari ikävää kohtaamista, kun miesasiakkat ovat naureskellen kysyneet, onko kiva siivota. En ole viitsinyt vastata, että on, koska tilastollisesti olen keskituloinen, ja lisät päälle.  En ole vastuussa kenenkään hengestä, ja saan unohtaa työt kun lähden kotiin. Eikä tarvitse lähteä enää lenkille, kun 10 000 askelta tulee töissä täyteen. 

 

Ja muuten, käy sääliksi näiden naureskelijoiden vaimoja, jotka joutuvat kotona siivoamaan yksin. 

Kas, kollega. Mulla on takana jo 24 vuotta ja voin sanoa, että yhtään minkäänlaista hierarkiaa ei nykyään ole verrattuna niihin vuosiin kun aloittelin. Toki sekin vaikuttaa ettei ole nuori eikä kokematon. Keskitulon päällekin pääsee, kun kikkailee. Sotella on hyvät lisät. Ja vastaus kysymykseen; käännän selkäni ja totean vai niin, ja jatkan hommia. Juuri kukaan ei kyllä kitise sille joka tuo ruokaa, ei potilaskaan typerä ole.

Vierailija
54/55 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla toisinpäin. Eli ne muut kiusanneet asiakasta. Riippuu ihan henkilöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/55 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä siivooja voi tehdä, jos kokee, että palaute on asiatonta ? Asiakkaalle ei voi sanoa, esimies sanoo, että  sinulla on väärä asenne.   Vessaharja oikealla puolella jne palautteet ovat selvää kiusaamista

Tämä on ongelma. Kun kerroin kiusaamisesta esihenkilö totesi että yritä tehdä niin miten asiakas tahtoo. Siivooja on vain välikappale asiakkaan ja esihenkilön välissä. Ja sanat epäkohteliaasta käytöksestä kaikuu kuuroille korville.

 

Omat kiusaamiset on ollut suurimmaksi osaksi kaikenlaisten juttujen piilottaminen eli testaaminen että siivotaanko nyt varmasti. Kerran sitten aloin tekemään niin että jätin nämä klemmarit sun muut paikoilleen ja pyyhkäisin alta ja takaisin klemmari. Valitus siitä tuli ylemmälle. Esihenkilö totesi että ota ne jutut pois että asiakkaat on tyytyväisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi