Sää vain lämpenee, ensivkolla useampia +31 asteen päiviä.
Kommentit (20)
No jopas. Ja oli tarkoitus lähteä useamman päivän polkupyöräretkelle. Taitaa tulla vähän hiki polkiessa.
Hyvä homma...ei lämpö luita riko...totesi esimies kun tuotantolaitoksen lämpötila on noussut yli30 asteen.
Ooks porsinu?
Vierailija kirjoitti:
No jopas. Ja oli tarkoitus lähteä useamman päivän polkupyöräretkelle. Taitaa tulla vähän hiki polkiessa.
Ei tule hiki, ajoviima viilentää...pitää vaan polkea lujaa😉
Voi jumalauta..täällä lounais-suomessa ei ole satanut kertaakaan kuukauden ajalta. Joka kerta kun ennustettiin sateita ja ukkosta tälle alueelle olikin vain entistä kuumempi päivä ja aurinko polttaa kuin laser. Mitä viddua tämän maan ilmastossa tapahtuu atm?
Onko silti tehnyt lapsia? Ajatko autolla? Lennätkö lomalle? Syötkö lihaa? Käytkö joka päivä suihkussa? Ostatko Kiinan krääsää?
Jos vastasit yhteenkään "kyllä", niin siinähän kärsit tekojesi seurauksista.
Mä istun 50 vuotta vanhan, valtavan omenapuun alla.
Otettu roikat käyttöön ja kolme isoa tuuletinta viilentää ja pitää ötökät loitolla.
Tämä se on elämää parhaimmillaan👍
Vierailija kirjoitti:
Tykkäätkö kuitenkin kulkea autolla ja matkustella?
Tykkään. Mutta en ole tehnyt lapsia tähän maailmaan, asun kerrostalossa, en omista mökkiä, ja autoni on hybridi
Täällä Vaasassa 10 päivän ennuste näyttää maksimissaan +25 ja sekin vain kolmena päivänä, oikein sopiva :) Oikeastaan täällä ollut tänä kesänä vain 3-4 tuskastuttavaa päivää 30 asteen paikkeilla. Vinkkinä jos joku etsii viileää paikkakuntaa.
Sais tulla 36 astetta, sais ottaa villasukat pois.
Vierailija kirjoitti:
Onko silti tehnyt lapsia? Ajatko autolla? Lennätkö lomalle? Syötkö lihaa? Käytkö joka päivä suihkussa? Ostatko Kiinan krääsää?
1: en
2: en
3: en
4: en
5: en
6: kysymys vaatii täsmennystä. Esimerkiksi laite, jolla nyt kirjoitan, on valmistettu Kiinassa. En kuitenkaan tilaa sieltä mitään parin euron pussukoita.
Hyvä kysymyssarja!
Tulevaisuudessa lämpenee vaan kiihtyvällä vauhdilla. Tämä tullaan vielä muistamaan kylmänä kesänä.
Minä kyllä nautin täällä Kaakkois-Suomessa, Suomen lämpimimmillä seuduilla. Tänään on ehkä turhan kosteaa, kosteus on nisäkkäiden kannalta se tappavin juttu kun lämpö nousee.
Ihana kesä!
Mukavan viileää täällä mökillä. Sekä sisällä että rannassa kun tuulee. Olen monta kertaa päivässä uinut pitkään ja nauttinut. Kerrankin on vedet sopivan lämpimiä. Täällä ei ole mitään vaikeuksia pärjätä helle kelillä. Ymmärrän toki niitä jotka eivät pääse esim. Kaupungista helteitä pakoon. Tai voihan sitä sielläkin mennä rannoille ja uimaan. Yöt on sitten eri asia. Miten kuumassa voi nukkua. Kylmiä suihkuja ja ilmastointilaite.
Minua ei haittaa lämpö yhtään, päinvastoin, mutta vähän hirvittää ilmaston puolesta silti. Olemmeko astumassa rajan yli, ja paluuta ei ole, vai onko tällainen superlämmin kesäsää vain sattumaa.
Mun hiilijalanjälki on keskivertosuomalaista pienempi, vaikka olen (ennen koronaa) matkustanut 2x vuodessa lentämällä Keski-Eurooppaan ja syön lihaa 2-3x/ kk.
Mutta: En ole tehnyt lapsia, ei ole lemmikkejä, ei ole autoa, asun kerrostalossa, liikun kävellen, polkupyörällä tai ratikalla. Kiinakrääsää en ole koskaan tilannut. Vaatteet pääosin kirpputorilta. Kaikki jätteet kierrätän.
(Tein tuon testin joskus netissä. Hesarissa oli muistaakseni).
Että kyllä mielestäni saan valittaa helteistä! Minun elämäntyyli ei aiheuta ilmastonmuutosta.
-ei ap
Ei tunnu missään, koska olen laiha ja käytän vähän vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ime sykkivää, suomalainen ei ole aiheuttanut YHTÄÄN mitään kulutuksellansa. Mene länkyttämään "nouseville valtioille" niin kuin intia, siellä sitä krääsää vasta ostetaankin, kiinasta ja miljardien ihmisten voimin, ovat päässeet vihdoinkin kiinakrääsä&kerskakulutuksen makuun.
Ja kuitenkin keskivertosuomalaisen hiilijalanjälki on paljon suurempi kuin pahan kamalan kiinalaisen tai intialaisen, vaikka heille laskettaisiin länkkäreille krääsää tuottavat tehtaat mukaan. On se jännä juttu.
Tykkäätkö kuitenkin kulkea autolla ja matkustella?