Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oksennan joka aamu (ahdistuksesta)

Vierailija
12.07.2014 |

Apua, mikä auttaa tähän pahenevaan aamuahdistukseen? Herään ja minulla on heti aivan kauhean ahdistava tunne. Sydän hakkaa ja ahdistaa. Yritän rauhoittua, mutta samalla kun menen pesemään kasvot, oksennan aina lavuaariin. Olen nyt kesälomalla, joten kyse ei työstressistä. 

Kauhea ahdistus joka aamu. Menee ohi puoleenpäivään mennessä, mutta yhtä kärsimystä ennen sitä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin paniikkihäiriöstä, ja minullakin ahdistus pahimmillaan aina aamuisin. Tiedän kyllä, mistä se johtuu. Pitkään jatkuneesta työpaikkakiusaamisesta. En ole enää samassa duunissa, mutta helvetilliset naispomot tulevat uniinkin. :( 

Vierailija
2/19 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syot kanansydamia, tai sardiineja tai makrilleja, niin ahdistus puolittuu. Viikon verran pitaa syoda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 10:09"]

Jos syot kanansydamia, tai sardiineja tai makrilleja, niin ahdistus puolittuu. Viikon verran pitaa syoda.

[/quote]

En usko. 

ap

Vierailija
4/19 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diapam autta.

T. Pamipää

Vierailija
5/19 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 10:14"]

Diapam autta.

T. Pamipää

[/quote]

En halua syödä tabuja. Niistä huonoja kokemuksia. 

ap

Vierailija
6/19 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapia voi auttaa. Mindfullness-meditaatio voi auttaa. Googleta. Lämmin halaus ap:lle!

Vierailija
7/19 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanansydamet etc: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Phosphatidylserine vaikuttaa kortisoliin ja toimii hermosolujen rakennusaineena. Saattaa kaytannossa lopettaa ahdistuksen. Se on vaan niin halpaa, ettei sita laakeyhtiot tutki.

Vierailija
8/19 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki hyvään kirjaan mindfullnessista. Mukana on cd, jossa on meditaatioharjoituksia. Suosittelen lämpimästi. Oma elämäni on näiden myötä helpottunut kovasti. http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9522600687

Vierailija
9/19 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jotakin mindfullnessia kokeilla. Kanansydämet ehdoton ei, varsinkin kun olen kasvissyöjä. 

ap

Vierailija
10/19 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen aamuahdistunut. Auttaa, jos keksin heti tekemistä. Nyt kesälomalla luen ja katson dvd-bokseja. Kun olin vielä miehen kanssa, hän silitteli minusta ahdistuksen pois. 

Vierailija
11/19 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuulostaa hassulta, mutta mahtaako sinulla olla närästystä?

Minulla oli muutama vuosi sitten semmoinen vaiva, että heräsin kesken unien paniikkikohtaukseen. Sydän hakkasi ja tuntui, että jotain on pahasti vialla. Yksi lääkäri keksi, että kokeilisin närästyslääkettä. Hän arveli, että nukkuvassa asennossa vatsahapot pääsevät niin ylös, että herään jonkinlaiseen tukehtumisen tunteeseen. Närästyslääke auttoi.

Myöhemminkin olen huomannut, että epämääräiseen ahdistavaan oloon sellaisissa paikoissa kuin lentokoneessa tai museossa voi auttaa esim. hiilitabletti. 

Vierailija
12/19 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään jatkunut stressi tekee minulla tuota..

Vierailija
13/19 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 10:40"]

Tämä kuulostaa hassulta, mutta mahtaako sinulla olla närästystä?

Minulla oli muutama vuosi sitten semmoinen vaiva, että heräsin kesken unien paniikkikohtaukseen. Sydän hakkasi ja tuntui, että jotain on pahasti vialla. Yksi lääkäri keksi, että kokeilisin närästyslääkettä. Hän arveli, että nukkuvassa asennossa vatsahapot pääsevät niin ylös, että herään jonkinlaiseen tukehtumisen tunteeseen. Närästyslääke auttoi.

Myöhemminkin olen huomannut, että epämääräiseen ahdistavaan oloon sellaisissa paikoissa kuin lentokoneessa tai museossa voi auttaa esim. hiilitabletti. 

[/quote]

Täytyy kokeilla! En halua mitään psyykeen vaikuttavia tabuja, kun niillä on mulle hyvin outoja vaikutuksia. 

Vierailija
14/19 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 10:42"]

[/quote]

Mulla onkin ollut äärimmäisen stressaavia pari viime vuotta, mutta olen nyt lomalla, ja silti oireilen. En tiedä miten ns. tyhjentää kovalevy. 

Vierailija
15/19 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 10:42"]

[/quote]

Mulla onkin ollut äärimmäisen stressaavia pari viime vuotta, mutta olen nyt lomalla, ja silti oireilen. En tiedä miten ns. tyhjentää kovalevy. 

[/quote]

Minulla sama tilanne. Vanha ja tuleva painavat. Keho oireilee.

Vierailija
16/19 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika. AHDISTAA niin paljon että voisin kirkua. Mutta kerrostalossa ei kehtaa. Syynä vieroitusoireet masennuslääkkeistä, jotka on jatkuneet jo kaksi kuukautta. Milloin tämä loppuu???!!! 

Vierailija
17/19 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että kyse on pelkästään siitä. Käy varmuuden vuoksi lääkärissä.

Vierailija
18/19 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 11:10"]

[/quote]

En varmaan saa aikaa. Nyt on kesä, ja tk-lääkäriajat kiven takana. 

ap

Vierailija
19/19 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 11:10"]

[/quote]

En varmaan saa aikaa. Nyt on kesä, ja tk-lääkäriajat kiven takana. 

ap

[/quote]

Miksi alapeukut? Tämä on totta! Minulla ei edes ole omalääkäriä. Tk:n ajanvarauksessa toteavat, että et voi saada aikaa omalääkärille, kun sitä ei ole. Päivystyksessä tuskin olen akuuteimmasta päästä. Ainut, että ahdistaa aivan hirveästi. 

ap