Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri kertoi näkevänsä henkiolentoja

Vierailija
07.07.2021 |

Miten pitäisi suhtautua? Kyseessä korkeasti koulutettu ja hyvässä asemassa oleva ystäväni, kolmen lapsen äiti. Kertoi mm. törmänneensä usein vanhaan naiseen, jota muut eivät näe ja jonka kaverilleni tehty hypnoosi paljasti hänen suojelushaltijakseen. Kaveri näkee myös kuolleita ihmisiä, mm. naapurin vuonna 2012 kuolleen rouvan ikkunassaan.
Hypnotisoija oli kuulemma sanonut, että kyseessä on erityinen lahja, joka kaverilleni on annettu. Itse olen vähän eri mieltä. Mitä mieltä olette? Pitääkö huolestua? Pitääkö/voiko jotain tehdä?
Kaverini puhuu asiasta ihan rationaalisesti ja oli pelännyt sairastuvansa skitsofreniaan, mutta tuo hypnoosikokemus oli rauhoittanut häntä. Mies kuulemma on tietoinen ja suhtautui aluksi huvittuneesti, mutta on alkanut uskoa asiaan.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että on tekemisissä pahojen henkien kanssa, eksytyksessä...Suurin osa ihmisistä nauraa näille asioille, eivät valitettavasti tajua että tuonpuoleinen ja henkiolennot ovat täyttä totta! Pitäisi antautua Jeesukselle, uudestisyntyä aidosti ja siten voisi päästä eroon noista hengistä, jotka eivät ole Jumalasta

Uskon Jeesukseen eli olen kristitty ja etsin Jumalan tahtoa ja nämä asiat kiinnostavat.

Mutta en todellakaan osta esim. helluntailaisten valmiiksi kerrottuja "totuuksia" esim. että kummitus on demoni. Kuulostaa hullulta tiedän , mutta uskon että ne ovat eri asioita, siis joka ikisessä asiassa jota sinä et tiedä, on kyseessä demoni. Toki, new age on eksytystä, mitkään muut "henkioppaat" eivät satavarmasti ole mitään hyvää, muu kuin Pyhä Henki.

Vierailija
22/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös ystävä, joka uskoo noitiin, peikkoihin ja kummituksiin. Kerran olimme viettämässä iltaa eräässä huoneistossa ja yhtäkkiä tämä ystäväni hiipi yksinään toiseen huoneeseen. Tuli sieltä pian takaisin ja kertoi, että siellä oli parisataa vuotta vanha kummitus, joka hengailee kyseisessä huoneistossa. 

Itse en usko tuollaiseen ja luulenpa, että kyseessä on ehkä yksinäisten tai jotenkin traumatisoituneiden ihmisten tapa tekeytyä jotenkin erityisiksi tai saada huomiota tai lohtua itselleen. Mikäli aidosti kokee näkevänsä kummituksia, niin sitten on aika mennä lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanan kanssa tekemisissä.

Vierailija
24/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös ystävä, joka uskoo noitiin, peikkoihin ja kummituksiin. Kerran olimme viettämässä iltaa eräässä huoneistossa ja yhtäkkiä tämä ystäväni hiipi yksinään toiseen huoneeseen. Tuli sieltä pian takaisin ja kertoi, että siellä oli parisataa vuotta vanha kummitus, joka hengailee kyseisessä huoneistossa. 

Itse en usko tuollaiseen ja luulenpa, että kyseessä on ehkä yksinäisten tai jotenkin traumatisoituneiden ihmisten tapa tekeytyä jotenkin erityisiksi tai saada huomiota tai lohtua itselleen. Mikäli aidosti kokee näkevänsä kummituksia, niin sitten on aika mennä lääkäriin.

Kyllä aika moni on "aidosti kokenut näkevänsä" vielä saman asian. Olen kuullut että useampi ihminen on nähnyt äidin ja lapsen (kummituksen) istumassa jossain. Siinä paikalla oli ilmeisesti ruumis ja kummittelu loppui kun oli siirretty siunattuun maahan.

Vierailija
25/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja noitia on olemassa, noituutta harjoittavia ihmisiä

Vierailija
26/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aika moni on "aidosti kokenut näkevänsä" vielä saman asian. Olen kuullut että useampi ihminen on nähnyt äidin ja lapsen (kummituksen) istumassa jossain. Siinä paikalla oli ilmeisesti ruumis ja kummittelu loppui kun oli siirretty siunattuun maahan.

Siis missä? Voitko linkittää tai referoida jotakin oikeaa juttua?

Ei ole oikein vakuuttavaa jos joku kertoo, että jotkut ihmiset ovat nähneet jotakin jossakin.

Vierailija
27/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen korkeasti koulutettu ja elämässä hyvinkin menestynyt, ja olen nähnyt henkiolentoja. Ei tämä elämä lopu kuolemaan, vaan vain fyysinen ruumis kuolee ja olemassaolo jatkuu aineettomasti sen jälkeen.

En tästä puhu juuri kenellekään, koska ne, joilla ei ole näitä kokemuksia, eivät uskoisi kuitenkaan. Olisi kiva, että kaikki tietäisivät nämä asiat jo maan päällä eläessään, mutta en minä ainakaan olisi uskonut kenenkään sanaa, joten täysin turha yrittääkään.

Sama. Olisi kiva tutustua muihin samanhenkisiin mutta se on vaikeaa, kun en halua näistä juuri kellekään puhua.

Samat sanat. Pystyn juttelemaan yhdelle hyvälle ystävälle jokainen hyvin avoin luonne, mutta kiva olis tutustua toisiin kokijoihin (en siis itse näe henkiä, mutta olen kuullut ja tuntenut läsnäoloja). Vaan eihän näistä kovin helposti tule aloitettua keskusteluja missään pikkujouluissa....

Vierailija
28/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja noitia on olemassa, noituutta harjoittavia ihmisiä

Riippuu miten määrittelee noidan. Jos noidaksi mielletään henkilö, jolla on yliluonnollisia kykyjä, niin ei. Noitia ei ole olemassa. Toki voi olla ihmisiä, jotka tykkäävät larpata noitaa. Noitia sanan varsinaisessa merkityksessä he eivät kuitenkaan ole.

Vierailija
29/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun mukaan vainajahenkien kanssa ei tule olla missään tekemisissä, koska ne eivät ole Jumalasta

Vierailija
30/30 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen aivot ovat niin monimutkainen kokoonpano, etten tuomitsisi tuttuasi hänen näyistään. Uskon, että osalla meistä on monen sukupolven muistoja. Perimme vanhemmiltamme heidän pelkojaan, uskomuksiaan,tarinoitaan  ja asenteitaan niin kuin hekin omilta vanhemmiltaan jne. Koostumme ympäristön vaikutuksista sukupolvesta toiseen. Myös tietyt kyvyt ja lahjat siirtyvät sukupolvelta toiselle samaan tapaan kuin vaikkapa tietyn mallinen nenä. Vertailua voi jo tehdä 100 vuotta vanhoista kuvista, miten suvun uusimmat tulokkaat ovat ihan esivanhempansa kopioita. Joten eikö yhtä lailla suvussa voi olla herkkyyttä aistia asioita ympäriltään  ja johon saatetaan suhtautua kannustavasti lapsuudesta alkaen? Kyky, joka kehittyy ja voimistuu vuosien saatossa?

Tiede ei ole vielä niin kehittynyt pystyäkseen tutkimaan ja todistamaan ihmisten henkisistä taidoista tai kyvyistä aivan kaikkea. Tuonpuoleisen ymmärtäminen ja kokeminen on siksi huuhaata, kunnes toisin todistetaan, Olen kuitenkin avoin ja utelias kaikkeen mahdolliseen, mihin ihminen kykenee ja väittää kykenevänsä, Oma terve järki ja ihmistuntemus osaa erottaa sekopäät ja ymmärtää, jos muuten tolpillaan olevan ihminen kertoo näyistään aivan asiallisesti, Usealle kertominen kokemastaan on korkean kynnyksen takana ja kenelle uskaltaa kertoa joutumatta leimatuksi hulluksi. Eikö siksi ole järkevää ottaa asiallinen asenne näkijää kohtaan ja keskustella? Aina voi oppia itsekin uutta.