Millaisia ovat FB-kaverisi, joilla koulutuksena "elämänkoulu" tmv
Itselläni ei kavereissa suoraan noita ole, mutta kavereiden kavereissa kylläkin. Suurin osa matalasti koulutettuja (peruskoulu, korkeintaan amis) ja lähes poikkeuksesta "verkkari- ja hupparikansaa". Elämäntavoista en osaa enemmän sanoa, mutta samalla tavalla pukeutuvat ja samannäköiset ihmiset ovat yleensä niitä räkälöiden vakioasiakkaita.
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:58"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:54"]
Kamalan ilkeitä ja pahansuopaisia ihmisiä liikkeellä. Hyvähän se on vittuilla ihmisille, joilla on oikeasti selkä- ja mielenterveyden vuoksi kouluttautua tohtoriksi tms. Miettikää ihmiset oikeasti kahdesti mitä ääneen lausutte. Jos teillä on oikeasti ongelmia miestenne ja lastenne kanssa, niin älkää purkako sitä ihmisiin jotka eivät liity teihin millään lailla.
Peace out.
[/quote]
Niin, mutta nuo "elämänkoulun" käyneet ovatkin aina niitä ihmisiä, jotka oikein ylpeilevät sillä, ettei koulut ole kiinnostaneet. Ei kukaan asiaa harmitteleva tai häpeävä kirjaa tuollaista itsestään.
[/quote]Siinä olet väärässä. Minä olisin hyvin voinut niin kirjoittaa, täyttääkseni sen kohdan jollain selityksellä joka ehkä kuvaisi minua ja tuntojani. Vasta tältä palstalta opin että se on noloa, joten en sitten kirjoittanut, olkoon tyhjä, kun en keksinyt mitään muutakaan humoristista kuvausta ihmiselle jolla nyt ei vaan ole korkeakouluja käytynä.
t. reputtaja
Mulla on fb:ssa elämän koulu, olen autoasentaja-teknikko-koneinsinööri-dipl. Inssi, kaikki neljä viimeistä koulua työn ohessa. Elämän koulu paras kun on saanut työssä oppia, ei koulun penkillä.
Tienaan 155000€ joka vuosi ja minulle on ihan sama vaikka fb:ssa lukis että tyhmä aasi.
Ne joilla lukeaa kaiken maailman hienot tittelit lontooksi ja ollaan linkedinissa johtajaa tai päällikköä mutta todellisuudessa ollaan reppanoit, ne mua säälittää.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:00"]
- ei tutkintoa peruskoulun jälkeen
- tupakoivia
- 2/3 on teiniäitejä
- 2/3 ei ole tehnyt elämässään töitä muutamaa kuukautta enempää (ellei lasketa työskentelyä yrityksessä kotiäiti)
[/quote]
Haista sä todella iso paska vitun lehmä ja samat monelle muullekkin.
Yksi on nuorena äidiksi tullut 2 lapsen äiti, toisen asteen koulutus kesken, vaihtaa poikaystävää alle vuoden välein, polttaa tupakkaa ja juo alkoholia runsaasti.
Toinen on koulukiusattu koko peruskoulun ajan, opiskelee yliopistossa, hieman yksinäinen, mutta "kunnon kansalainen".
Kylläpäs täällä on paljon elämänkoululaisia liikkeellä tänä kauniina perjantai-iltana...;)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:00"]
- ei tutkintoa peruskoulun jälkeen
- tupakoivia
- 2/3 on teiniäitejä
- 2/3 ei ole tehnyt elämässään töitä muutamaa kuukautta enempää (ellei lasketa työskentelyä yrityksessä kotiäiti)
[/quote]
Haista sä todella iso paska vitun lehmä ja samat monelle muullekkin.
[/quote]
Siinä on sitten elämänkoulun priimus vauhdissa. :D Saitko stipendinä satasen kaljalahjakortin Kaken Kuppilaan?
Toisaalta miksi joillekin on niin tärkeää uskoa, että 'elämän koulun' käyneet ovat 'luusereita'?
Halutaan uskoa omaan kuvaan noista ihmisistä ja peukutetaan alas jos totuus ei vastaa sitä.
-Mies 29v-
Jos halveksitte näitä ihmisiä, miksi he ovat fb-kavereitanme?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 22:18"]
Toisaalta miksi joillekin on niin tärkeää uskoa, että 'elämän koulun' käyneet ovat 'luusereita'?
Halutaan uskoa omaan kuvaan noista ihmisistä ja peukutetaan alas jos totuus ei vastaa sitä.
-Mies 29v-
[/quote]No entäs jos on tavallaan luuseri? Saako heitä halveksua, onko se menestys aina omasta halusta kiinni, että pystyy kun vain viitsii? Ja vaikkei eläisikään elämäänsä niin kuin ilmeisesti av-mamman mielestä "kuuluu", ja tekisi joissain asioissa selkeitä virheitäkin, onko se aina tuomittavaa? Eikö voi ajatella että joskus se elämä vaan potkii päähän niin että se luuserikohtalo vaan alkaa toteuttaa jo itse itseään, kun henkinen sairastuminen ja kyvyttömyys parantaa osaansa sen myötä on lopullinen kohtalo?
t. reputtaja
Ainoa omissa kavereissani oleva on eläkeikää lähestyvä lääkäri. Ensin meni lapset (2 kpl) tulipalossa, sitten vaimo syövälle yms. Haluaisko joku käydä heittämässä näitä tulkintojaan hänellle?
Mielummin olisin wt-luuseri kuin av-palstalla henkisesti paremmuudellani runkkaava "menestyjä".
T. Akateeminenlääkärilentäjäopettajanarkkari
Eläkkeellä oleva vanhempi nainen, pitkän työuran tehnyt, matalasti koulutettu... Mutta, oikeasti kovan elämänkoulun käynyt, menettänyt teini-ikäisen lapsensa, selvinnyt syövästä, muunmuassa. Kiltti, huomaavainen, oman ja läheistensä puolia pitävä, huolehtivainen, sydämen sivistynyt ihminen.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:55"]
Tuo "elämänkoulu" on säälittävimpiä ilmauksia joita tiedän. Mitä siinä koulussa on oppinut ihminen, joka on ryssinyt kaikki asiansa taloudesta, koulutuksesta, parisuhteista ja perheestä alkaen? Miten tuollaiset tyypit kehtaavat esiintyä joinain perkeleen guruina, jotka muka osaavat elää paremmin kuin muut, ja joita pitäisi jotenkin katsoa ylöspäin sen vuoksi, että ovat itse sotkeneet omat asiansa?
[/quote]
AAMEN. Täysin samaa mieltä.
Yksi elämänkoululainen pitää titteliään hienona, peri rahaa ja ei ole koskaan tarvinnut muuta tehdä. Nämä elämänkoulu-ihmiset yhteiskunnan ääripäitä.
Sellainen ettei mitään koulutusta peruskoulun jälkeen. Korkeaintaan joku ammattikoulu. Käyttää paljon päihteitä ja on riippuvainen sosiaalisesta mediasta. Iltapäivälehtien kommenttiosiota kommentoidaan ahkerasti ja kuvitellaan että tiedetään kaikesta kaiken. Negatiivinen, katkera asenne ja kaikki ovat huonompia kuin hän. Kun julkaisee jonkun kuvan niin se on aina joku typerä peiliselfie hissistä.
Profiilikuvana on kuva jossa esittelee kaljapulloa isot aurinkolasit päässä.
Ei ole sellaisia kavereita. Joissain ryhmissä olen nähnyt ja ovat yleensä rasisteja, homofoobikkoja, mielenterveys- ja päihdeongelmaisia sekä johonkin karismaattiseen lahkoon hurahtaneita.