Väsynyt ystävän ongelmiin
Varsinkin kun itse vielä tiedostaa tekevänsä väärin. Eli siis ystäväni itkee aina minulle hänen mies sekoilujaan. Iskee aina varattuja miehiä. Nyt oli jäänyt kesken petipuuhien kun tämän miehen vaimo olikin tullut kesken kaiken töistä kotiin vaikka sen piti olla töissä. No tämä vaimo oli sitten haukkunut ystävääni ja vetänyt hiuksista ja jotain tapellut. Nyt sitten ystäväni ei ymmärrä miksi häntä kohtaan olla aina ilkeitä. Kukaan ei häntä ymmärrä jne. Olen ties kuin monta kertaa sanonut kärkkäästi että tiedätkö mitä sinä teet ja ettei niin saa mennä tekemään silti tämä ystäväni menee baareihin onkimaan varattuja miehiä. Tavallaan ihan typerää että ystäväni itse aiheuttaa noi ongelmat ja sitten itkee kun jää kiinni ja saa huudot... En vaan käsitä miten ei voi ymmärtää tekojensa seurauksia??? Ystäväki sekoilujen seurauksena menettänyt useita kavereita :(
Toisaalta olen todella surullinen ystävästäni mutta ihan h e l k k a r i n väsynyt ja pikku hiljaa alkaa ärsyttää. Voiko tässä enää tehdä mitään vai pitääkö vaan unohtaa koko ystävä?
Kommentit (16)
Siis mitä sä selität?
Et ole kyllä ihan täysjärkinen😎
Vierailija kirjoitti:
Ongelmamagneetti. Onko ihan täysjärkinen vai kenties alkoholisoitunut?
Ei ole alkoholisti. Parikymppinen. Nuori vielä. En kyllä ymmärrä miksi aina menee iskee varattuja. Pilaa vielä elämänsä tolla käytöksellä. Oon monta kertaa yrittäny että miks ei vois iskee vapaita ja vaikkapa sen kans perustaa vaikka perheen mutta ei. Varatut miehet on ihanii. 😡
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Sinä haluaisit auttaa ystävääsi, mutta ei vaikuta siltä, että hän haluaa tulla autetuksi. Noita ihmisiä on, joille on kotikasvatuksessa opetettu, että perseily on ihan ok, ja sitten perään voi hyvin uhriutua. Minulla on tällainen läheinen tuttu, ja kyllä sen ongelmat väsyttävät, kun ei sitä voi auttaa, kun se itse vain haluaa toistaa samat virheet kerta kerran jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole alkoholisti. Parikymppinen. Nuori vielä. En kyllä ymmärrä miksi aina menee iskee varattuja. Pilaa vielä elämänsä tolla käytöksellä. Oon monta kertaa yrittäny että miks ei vois iskee vapaita ja vaikkapa sen kans perustaa vaikka perheen mutta ei. Varatut miehet on ihanii. 😡
Miksi ihmeessä ehdotat tuollaiselle tapaukselle perheen perustamista? Terapia olisi enemmän paikallaan.
Hylkäisin tuollaisen ystävän. Etsikööt kaltaisiaan ystäviksi.
Mun kaveri on sellainen, ettei se opi virheistään. En tiedä mikä palikka siltä puuttuu, onko neurologista vai psyykkistä ongelmaa.
Kylläpä on taas lämmintö☀️
Nyt terassille 🍻🍻
Sinulla on ystävällesi varmasti hyviä neuvoja. Jos hän ei niitä välitä kuunnella, niin sinun ei kannata kuluttaa itseäsi tuossa ystävyyssuhteessa. Sillä niin siinä tulee käymään, että ystäväsi jatkaa omalla linjallaan ja sinä kulut loppuun, kun yrität auttaa häntä pulasta.
No kun on vuosia jankattu, että parhaat on jo varattu. Onko vaikeaa nähdä oman käytöksen seurauksia?
Naiset on huvittavia. Jos oot vaimo, tuut kotiin yllättäen, ja löydät miehes jonkun pimatsun kanssa nussimassa, niin alat raivota sille naiselle. Miksi? Se sun ääliö mies on sut pettänyt, ei se nainen.
Unohda ystävä, mikäli hän on mikä on. Itseänikin ällöttää olla AIKUISEN ihmisen tukipilari, jokainen on aina omasta mielestään niin hiton oikeassa vaikka tekee mitä hiton idoottihommia. Jokaisen pitää saada ottaa ihan itse pataansa ja kärsiä, jos ei suunta muutu. Ei voi toilailla ja odottaa ymmärrystä, tosi inhottavaa.