Tajusin viimein, kuinka levittää meikkivoide niin, ettei se mene juonteisiin!!
Varmaan jollekin vanhaa tietoa, mutta mulla on rasvanen iho ja oon ostanu ties mitä meikkivoiteita ja aina sama vika. Voide "valuu" ja kasaantuu pieniinkin juonteisiin vaikka en mitään sotamaalausta olekaan levittänyt. Ihoni kaipaa tietyistä kohdista enemmän peittoa.
Eli: levitä meikkivoide ihan naurettavan ohuesti, niin ohuesti että iho tuntuu kuivalta voiteen jälkeen. Pari pisaraa koko naamaan, sen jälkeen kevyt puuterointi. Puuterin päälle peittoa tarvitseviin kohtiin lisää taas ohuen ohuesti voidetta ja taas puuteri. Toista niin kauan kuin haluttu peittävyys on saavutettu. Meikkivoidetta on silloin liikaa kerralla jos kasvoihin jää jälkiä levitysvälineestä.
Meikkipohjasta tulee kestävä ja ohuen näköinen. Ei ollenkaan pakkeloitu, vaikka peittoa on paljon. Vie vähän enemmän aikaa, mutta esim. juhlameikkiä ajatellen hyvä tapa.
Halusin vaan jakaa vinkin kanssanne, jos siitä vaikka joku saisi apua :)
Kommentit (27)
Siis kuka tämmösiä vinkkejä jakelee? Noinhan se keräytyy muhimaan jokaiseen pienempäänkin juonteeseen. Puhumattakaan siitä kuin kamalan näkönen iho tosta tulee.
1. Kasvovoide
2. Meikkivoide
3. Peiteväri
4. Puuteri
Ei sitä meikkivoidetta kuulu kasata naamaan, vaan ohut kerros ja ne peittoa tarvitsevat kohdat peitevärillä piiloon, sitten puuteri. Eikai nyt kukaan laita oikeesti meikkivoide + puuteri päälle esim x 5? Ei tulis mieleenkään :D
Ei ollenkaan. Pelkäsin tuota samaa kun maskeeraajakaverini antoi tän vinkin, mutta kevyt puuterointi alla vie vain alemman kerroksen rasvaisuuden pois :) Toivottavasti on apua kestävään meikkiin.
AP
Mulla on paljon parempi vinkki: Ei ikinä mitään meikkivoiteita, rasvausta aina silloin kun tarvii, niin ei ole mitään mitä tarvisi meikkivoiteella peittää vaan sellainen posliinimainen iho koko ajan.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:49"]Siis kuka tämmösiä vinkkejä jakelee? Noinhan se keräytyy muhimaan jokaiseen pienempäänkin juonteeseen. Puhumattakaan siitä kuin kamalan näkönen iho tosta tulee.
1. Kasvovoide
2. Meikkivoide
3. Peiteväri
4. Puuteri
Ei sitä meikkivoidetta kuulu kasata naamaan, vaan ohut kerros ja ne peittoa tarvitsevat kohdat peitevärillä piiloon, sitten puuteri. Eikai nyt kukaan laita oikeesti meikkivoide + puuteri päälle esim x 5? Ei tulis mieleenkään :D
[/quote]
Ja hei, se yks kerros on ihan älyttömän ohut ja määrä koko kasvoilla tosi ohut. Ja eihän puuteri kerry mihinkään, kelaa nyt mikä määrä menee ohueen puuterointiin esim siveltimellä. Kasvoista tulee paljon paremman näköiset ja kestää koko päivän. Suotta neuvot niinkuin tietäisit paremmin, sillä toimii hyvin.
AP
No en mie kuole jos kokeilen. Kiitos vinkistä.
Annatko sä sen meikkivoiteen imeytyä ihoon kunnolla kun kuvailit että kaikki "valuu" pois? Kasvorasvan jälkeen levität meikkivoiteen, annat olla iholla sen 2-3min ja sitten irtopuuterilla puuteroit ne alueet jotka rasvoittuu, ei pitäisi valua meikkivoiteiden juonteisiin?
Käytätkö irtopuuteria vai normaalia puuteria? Jos aamulla kiinnität meikkisi irtopuuterilla, voit päivän mittaan korjailla meikkiä kivipuuterilla. En kyllä lähtis lisäilemään monia kerroksia meikkivoide/puuteri- sekoitusta naamaani. Vähän kun tapetoisi kokoajan vanhan päälle.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:52"]Mulla on paljon parempi vinkki: Ei ikinä mitään meikkivoiteita, rasvausta aina silloin kun tarvii, niin ei ole mitään mitä tarvisi meikkivoiteella peittää vaan sellainen posliinimainen iho koko ajan.
[/quote]
mulla on hormoniperäinen akne ja couperosa, että haistappa jaska
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:52"]Mulla on paljon parempi vinkki: Ei ikinä mitään meikkivoiteita, rasvausta aina silloin kun tarvii, niin ei ole mitään mitä tarvisi meikkivoiteella peittää vaan sellainen posliinimainen iho koko ajan.
[/quote]
Joo, paitsi jos naamalla on esiteininä puhjenneen aknen jättämät syvänpunaiset arvet näin esimerkiksi. Mielummin ne peittää meikillä julkisille paikoille, kyllästyttää ihmisten kauhistuneet kommentit.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:49"]Siis kuka tämmösiä vinkkejä jakelee? Noinhan se keräytyy muhimaan jokaiseen pienempäänkin juonteeseen. Puhumattakaan siitä kuin kamalan näkönen iho tosta tulee.
1. Kasvovoide
2. Meikkivoide
3. Peiteväri
4. Puuteri
[/quote]
Ja hei, se yks kerros on ihan älyttömän ohut ja määrä koko kasvoilla tosi ohut. Ja eihän puuteri kerry mihinkään, kelaa nyt mikä määrä menee ohueen puuterointiin esim siveltimellä. Kasvoista tulee paljon paremman näköiset ja kestää koko päivän. Suotta neuvot niinkuin tietäisit paremmin, sillä toimii hyvin.
AP
[/quote]
Kerron itse monta kertaa hyväksi todetun "vinkin" sinulle ja muille jotka kokevat tuon sinun maskeeraajaystäväsi pienen vinkin hieman oudoksi :)
Olet naurettava.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:52"]
Mulla on paljon parempi vinkki: Ei ikinä mitään meikkivoiteita, rasvausta aina silloin kun tarvii, niin ei ole mitään mitä tarvisi meikkivoiteella peittää vaan sellainen posliinimainen iho koko ajan.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:54"]Annatko sä sen meikkivoiteen imeytyä ihoon kunnolla kun kuvailit että kaikki "valuu" pois? Kasvorasvan jälkeen levität meikkivoiteen, annat olla iholla sen 2-3min ja sitten irtopuuterilla puuteroit ne alueet jotka rasvoittuu, ei pitäisi valua meikkivoiteiden juonteisiin?
Käytätkö irtopuuteria vai normaalia puuteria? Jos aamulla kiinnität meikkisi irtopuuterilla, voit päivän mittaan korjailla meikkiä kivipuuterilla. En kyllä lähtis lisäilemään monia kerroksia meikkivoide/puuteri- sekoitusta naamaani. Vähän kun tapetoisi kokoajan vanhan päälle.
[/quote]
Joo, oon antanu kuivua rauhassa ja käyttäny meikin alla pohjustusvoidetta. Vika on ollut siinä, että oon levittäny voidetta kerralla liikaa kasvoihin paremman peiton toivossa. Yksi kerros menee koko kasvoihin, muualle riittää kaksi tai kolme.
Käytän sekä että. Irtopuuteria meikin kiinnittämiseem ja korjailuun kivipuuteria. Ihoni on pysynyt hyvässä kunnossa, joten en näe mitään syytä sille, miksen noudattaisi kosmetologin vinkkiä koska se toimii.
Eri asia olisi levittää voidetta yhteensä teelusikallinen, mutta sitä menee tosiaan nuppineulan pään verran kerrallaan.
[/quote]
Logiikkasi on täydellinen! Rasvaus silloin kun tarvii saa akneihonkin maagisesti näyttämään posliinimaiselta? Katsos kun joillain ihmisillä se iho ei ole niin virheetön!
Ja tosiaan ylempi APltä :) Enkä halua alkaa riitelemään tai inttämään siitä kuka on "oikeassa". Halusin vaan, että joku saisi tästä vinkistä saman ilon kuin itse sain
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:54"]
[/quote]
mulla on hormoniperäinen akne ja couperosa, että haistappa jaska
[/quote]
No useimmilla ei kuitenkaan oo noita ongelmia, eikä ne tiedä että jos ne pääsisi meikkivoideriippuvuudesta eroon, niin niiden iho muuttuis luonnostaan kauniimmaksi. Oli mullakin teininä paljon finnejä, mutta nyt kolmikymppisenä iho on sellainen nukkemainen (ollut n. kaksivitosesta asti), kun en oo kymmeneeen vuoteen sitä meikannut. Ihmiset monesti ihailee mun ihoa, ja nyt kun jaan vinkin miten sellaisen saa, niin mua vaan haukutaan. No pitääkää tunkkinne!
-5
Mää en osaa levittää niin minipientä määrää koko kasvoille :/ on mulla iso naamakin, mutta silti. Ei vaan riitä.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:54"]Annatko sä sen meikkivoiteen imeytyä ihoon kunnolla kun kuvailit että kaikki "valuu" pois? Kasvorasvan jälkeen levität meikkivoiteen, annat olla iholla sen 2-3min ja sitten irtopuuterilla puuteroit ne alueet jotka rasvoittuu, ei pitäisi valua meikkivoiteiden juonteisiin?
[/quote]
Joo, oon antanu kuivua rauhassa ja käyttäny meikin alla pohjustusvoidetta. Vika on ollut siinä, että oon levittäny voidetta kerralla liikaa kasvoihin paremman peiton toivossa. Yksi kerros menee koko kasvoihin, muualle riittää kaksi tai kolme.
Käytän sekä että. Irtopuuteria meikin kiinnittämiseem ja korjailuun kivipuuteria. Ihoni on pysynyt hyvässä kunnossa, joten en näe mitään syytä sille, miksen noudattaisi kosmetologin vinkkiä koska se toimii.
Eri asia olisi levittää voidetta yhteensä teelusikallinen, mutta sitä menee tosiaan nuppineulan pään verran kerrallaan.
[/quote]
Kosmetologi vai maskeeraaja?
Johan annoit vastauksen itse itsellesi ongelmaasi, olet laittanut meikkivoidetta kerralla liikaa. Laita pienempi kerros, toimi kuten olet aikaisemminkin toiminut ja meikkivoiteesi tulisi pysyä paikallaan. Sun tekniikassasi ei taida olla mitään vikaa, vaan siinä miten paljon tuotetta olet laittanut. En lähtisi testailemaan tota meikkivoidepuuterimeikkivoidepuuteri- soppaa, vaan tekisin näin kuten itsekin kuvailit - pienempi määrä meikkivoidetta. Ties mitä tommonen meikkivoide ja puuterimäärä tekee iholle.
Tarkkaan ottaen sekä kosmetologi että maskeeraaja, joten vaihtui nimitys lennosta. Ihoni kunnossa ei ole näkynyt muutosta. Sen lisäksi varmaan parempi kulkea kokonaan ilman, jos oikeasti tuosta syntyvä ohut meikkikerroskin pelottaa :)
AP
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 18:06"]Tarkkaan ottaen sekä kosmetologi että maskeeraaja, joten vaihtui nimitys lennosta. Ihoni kunnossa ei ole näkynyt muutosta. Sen lisäksi varmaan parempi kulkea kokonaan ilman, jos oikeasti tuosta syntyvä ohut meikkikerroskin pelottaa :)
AP
[/quote]
Ohut meikkikerros? Mulle ohut meikkikerros tarkoittaa yhtä kerrosta meikkivoidetta ja puuteri päälle. Ei kahta, kolmea tai jopa neljää kerrosta meikkivoidetta ja puuteria vuorotellen.
Taisit sittenkin alkaa väittelemään, ja loukkaantua, kun jonkun muun vinkki tai tapa ei vastaa omaa toimintatapaasi?
Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla! :)
Kiitos vinkistä! Eikö uuden kerroksen levittäminen kasaa puuteria läjään? Kokeilen kyllä tätä.