Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö ole harmittavaa saada lapsi joulukuussa niin lähellä joulua ja lapsikin on samantien viimevuoden mallia?

Vierailija
07.07.2021 |

Kun vois kuvitella

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot eväät elämään kun on ikätovereitaan pahimmillaan lähes vuoden nuorempi. Turha odottaa koulumenestystä tai varsinkaan urheilumenestystä

Vierailija
22/36 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"lapsikin on samantien viimevuoden mallia?"

Niinpä niin... Onhan se varmasti rasittavaa vaihtaa lasta vuoden tai kahden välein. Naapuritkin varmasti ovat kateellisia kun aina löytyy uusinta mallia oleva lapsi.

Vauva palstan eliitti aloituksia jälleen kerran.

Tuo viime vuoden mallia on ihan uskomaton sanominen lapsesta. Huh, huh että vanheni lapsi äkkiä. Tää on siis näitä viime vuotisia. Tää keskustelu on jo niin typerää että naurattaa. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonot eväät elämään kun on ikätovereitaan pahimmillaan lähes vuoden nuorempi. Turha odottaa koulumenestystä tai varsinkaan urheilumenestystä

Joillakin voi vaikuttaa. Peruskoulussa samalla luokalla oli käytännössä vuoden ikäerolla kaksi poikaa eikä vaikuttanut mitenkään. Yksi oli ihan tammikuun alussa syntynyt ja toinen vuoden viimeisinä päivinä.

Vierailija
24/36 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuko ne edelleen 6-vuotiaina kouluun?

Sillä on meinaan suht iso merkitys pieninä oletko syntynyt tammikussa vai joulukuussa.

Vierailija
25/36 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis itse en ymmärrä miksi vanhemnat haluavat loppuvuoden lapsen. Kyllä se lapsi siitä kärsii että on aina nuorin ja saa viimeisenä kortit jne täyttää 18. T. Joulukuun lapsi

Minä olen joulukuun loppupuolen lapsi ja en ole koskaan nähnyt mitään ongelmaa siinä. Hyvin ehdin baariin ja ajaa autoa ja kaiken muunkin. Jousimiehenä on hyvä olla

Minua kyllä ärsytti kun alkuvuoden kaverit pääsivät baariin ja itse istuin kotona.

Minulle oli se hyöty, että kun istuin kotona, tuli opiskelua enemmän ja kirjoitin hyvät paperit lukiosta ja sain heti hyvän jatko-opiskelupaikan.

Juhlimaan kyllä ehdin myöhemmin ihan tarpeeksi

Vierailija
26/36 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammoilla meni ap:n huumori tunteisiin 🍿

Meillä on vaan eri käsitys huumorista: sen pitäisi olla hauskaa.

Vierailija
27/36 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis itse en ymmärrä miksi vanhemnat haluavat loppuvuoden lapsen. Kyllä se lapsi siitä kärsii että on aina nuorin ja saa viimeisenä kortit jne täyttää 18. T. Joulukuun lapsi

Minä olen joulukuun loppupuolen lapsi ja en ole koskaan nähnyt mitään ongelmaa siinä. Hyvin ehdin baariin ja ajaa autoa ja kaiken muunkin. Jousimiehenä on hyvä olla

Minua kyllä ärsytti kun alkuvuoden kaverit pääsivät baariin ja itse istuin kotona.

Minulle oli se hyöty, että kun istuin kotona, tuli opiskelua enemmän ja kirjoitin hyvät paperit lukiosta ja sain heti hyvän jatko-opiskelupaikan.

Juhlimaan kyllä ehdin myöhemmin ihan tarpeeksi

Kiva sinulle, minua vaan vitu.tti enkä tuosta hyötynyt mitenkään.

Vierailija
28/36 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vanhempia varmaan harmittanutkaan, mutta itseä kyllä harmitti, kun olin aina luokkani nuorin ja pienin, ja ikäero alkuvuodesta syntyneisiin näkyi pitkään todella selvästi.

Vierailija
29/36 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se vanhempia varmaan harmittanutkaan, mutta itseä kyllä harmitti, kun olin aina luokkani nuorin ja pienin, ja ikäero alkuvuodesta syntyneisiin näkyi pitkään todella selvästi.

Jep. Äiti aina selitti miten ”olet tyytyväinen sitten ku muut ovat 50 ja itse vasta 49!!!” Joo ei lohduttanut.

Vierailija
30/36 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha leimata noin. Minä uskoin jonnekin lukioikäiseksi asti olevani muita tyhmempi vain siksi, että satuin syntymään marraskuussa. Vanhempani aina korostivat, miten voi pärjätä koulussa muiden tavoin sen takia. 

Oikeasti olin ihan hyvä oppilas ja aikuisena olen opiskellut kaksikin maisterintutkintoa.

Vierailija
31/36 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulun jälkeen synttärit ja ei 44 vuoteen kukaan ole kutsunut edellisvuoden malliksi. Nyt toki vuodesta 1976 jo niin aikaa, että voisi kutsuakin viime vuosituhannen malliksi.

Aivan loistava! Lähtee käyttöön samantien:), T: vm -71

Vierailija
32/36 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuuko ne edelleen 6-vuotiaina kouluun?

Sillä on meinaan suht iso merkitys pieninä oletko syntynyt tammikussa vai joulukuussa.

Kouluun mennään syntymävuoden perusteella ja siksi joulukuussa syntynyt on paremmassa asemassa, kuin tammikuussa syntynyt.

Vierailija
33/36 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä minä ja kuopukseni ollaan "joulukuun pahimmat" eli minä äiti olen syntynyt jouluaattona ja kuopukseni on syntynyt uudenvuodenaattona. 

Ikinä en ole asiasta kärsinyt, oma äitini on järjesti asian, niin että olen ollut lapsesta asti sitä mieltä, että mulla on paras synttäripäivä ikinä. Oman kuopuksen kanssa pyrkinyt samaan, että uudenvuodenaatto on paras syntymäpäivä. Kuopus on alakoulussa ja on luokkansa nuorin, asia ei ole (vielä ainakaan) häirinnyt häntä. Tosin onneksi tullut toisessakin asiassa minuun, eli on pitkä ja kokonsa perusteella häntä ei pidetä luokkansa pienimpänä.

Meidän perheen synttäripäivät ovat lähipiirissä aiheuttaneet lähinnä hihittelyä hauskuutensa takia. 

Vierailija
34/36 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun vanhempia varmaan harmitti. Sitten kun menin vielä syntymään maanantaina, niin kävi heti selväksi mikä maanantaikappale tulikaan saatua.

Vierailija
35/36 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä synnyin joulukuussa. Olin kokoajan jäljessä muista, kaverini vuoden vanhempi ja ihmettelin miten osaa niin paljon enemmän. Jouduin apukouluun ja siellä olin hyvä. Aikuisena opiskelu olikin yllättävän helppoa kun oltiin samalla viivalla. Synttäreitä ei juhlittu koska joulu oli tulossa ja sain silloin lahjoja. Kiva.

Vierailija
36/36 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on kyllä tullut koulumenestystä ihan riittämiin, vaikka olen joulukuun lapsi. Muut tekijät vaikuttavat siihen asiaan enemmän. Urheilupuolella kokoero voi sitten olla isompi juttu.