Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hain talon sisällä paikkaa, jonka sai parikymppinen

Vierailija
07.07.2021 |

Jolla vähemmän kokemusta alalta. Ilmeisesti hänen palkkaus tehtävään oli jo ennalta sovittu, mutta paikka piti käyttää avoimessa haussa.

Mua ens alkuun otti päähän, koin suurta epäoikeudenmukaisuutta, koska kyllähän mun olis se paikka pitäny saada. (itseironiaa :D)

Noh, nyt kun hön alotti työssä niin ei kaduta yhtään etten saanut. Tekee 7pv työviikkoa, paikkailee saikkuja jne. Palkkani olisi ehkä noussut n. 400e per kk.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saanut!

Vierailija
2/22 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saanut!

Joo en, en ollu tarpeeks nätti ja edustava :) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih hih

Vierailija
4/22 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saanut!

Joo en, en ollu tarpeeks nätti ja edustava :) ap

Grow up!

Vierailija
5/22 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, katkeruuden kitkerää höttöä.

Vierailija
6/22 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän harmituksen. Joskus tehtäviin valitaan enemmän potentiaalia kuin kokemusta.

Vierailija
7/22 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän harmituksen. Joskus tehtäviin valitaan enemmän potentiaalia kuin kokemusta.

Joo ja niin se tässäkin tapauksessa oli.

No, täytyy olla tyytyväinen tähän tän hetkiseen suht stresittömään työhön. Perusjantteri, palkka tosin vain 2500e per kk. Mut eipä tarvii puhelimen vieressä päivystää, kun työpäivä päättyy jne. Ap

Vierailija
8/22 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja millä me nuoret saa kokemusta, jos heitä ei kukaan palkkaa? Itse otan ilolla vastaa jokaisen nuoren sen sijaan, että kierrätetään talon sisällä ihmisiä.

Vierailija
9/22 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on yleensä aika vaihtaa paikkaa, jos ei nykyisessä talossa etene.

Vierailija
10/22 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, katkeruuden kitkerää höttöä.

Katkeruus ja epäoikeudenmukaisuuden tunne ovat eri asioita. Faktoja ei katkeruushuutelulla muuteta. t.eri

Vierailija
11/22 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten keskinkertainen rekrytoija valitsee epärelevanttien ominaisuuksien (pirtsakka, puhui mukavia, samantyyppinen kuin rekrytoija) tai "fiiliksen" mukaan.

Vierailija
12/22 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mun kokemuksen mukaan tahtoo olla niin, että suuret ikäluokat palkkaa suuria ikäluokkia, kavereitaan tehtäviin, vaikka näillä on alempi koulutustaso (kansakoulu tms.), kuin nuoremmalla (yliopisto). Ja voi sitä nuorempien ihmisten väheksyntää :/ ja paskaa perehdyttämistä. Kyllä sitten perehdytetään innokkaasti kun saadaan se kansakoulukaveri Mirkku siihen työpariksi

Vierailija
13/22 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi vähän samoin. Hain työtä johon olisin ollut todella pätevä, siihen valittiin meillä töissä ollut tradenomi, joka e saanut aikaan yhtään mitään, ja josta luovuimme mielellämme. Mutta kyllä minua korpesi.

Se ehti tehdä työtä uudessa paikassa 9 kk kun yllättäen koko osasto suljettiin ja muija jäi ilman työtä. Ehdin käydä hänen uudella työpaikallaan kerran, työhuone oli pieni koppi, jossa istui kaksi pöydät vastakkain, siis työkaverin naama koko ajan siinä.

Minulla oli oma iso ihana työhuone ja työtä riitti eläkeikään asti. Palkkakin nousi kun huomasivat, että olin lähdössä.

Yhä ajattelen, että asiat menevät loppujen lopuksi hyvin.

Nyt on nettoeläke 1890 €/kk, jos olisin jäänyt työttömäksi työstä, jota silloin hain, huonosti olisi käynyt.

Vierailija
14/22 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi vähän samoin. Hain työtä johon olisin ollut todella pätevä, siihen valittiin meillä töissä ollut tradenomi, joka e saanut aikaan yhtään mitään, ja josta luovuimme mielellämme. Mutta kyllä minua korpesi.

Se ehti tehdä työtä uudessa paikassa 9 kk kun yllättäen koko osasto suljettiin ja muija jäi ilman työtä. Ehdin käydä hänen uudella työpaikallaan kerran, työhuone oli pieni koppi, jossa istui kaksi pöydät vastakkain, siis työkaverin naama koko ajan siinä.

Minulla oli oma iso ihana työhuone ja työtä riitti eläkeikään asti. Palkkakin nousi kun huomasivat, että olin lähdössä.

Yhä ajattelen, että asiat menevät loppujen lopuksi hyvin.

Nyt on nettoeläke 1890 €/kk, jos olisin jäänyt työttömäksi työstä, jota silloin hain, huonosti olisi käynyt.

Juuri näin. Joskus jälkikäteen huomaa, että meni kuten pitikin.

Vierailija
15/22 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon rankkaa työtä, viikonloppunakin ja ap tosissaan luulee, että valinta tehtiin nättiyden ja edustavuuden perusteella :D

Et taida ap olla työpaikallasi tunnettu joustavana työmyyränä?

Vierailija
16/22 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai mun kokemuksen mukaan tahtoo olla niin, että suuret ikäluokat palkkaa suuria ikäluokkia, kavereitaan tehtäviin, vaikka näillä on alempi koulutustaso (kansakoulu tms.), kuin nuoremmalla (yliopisto). Ja voi sitä nuorempien ihmisten väheksyntää :/ ja paskaa perehdyttämistä. Kyllä sitten perehdytetään innokkaasti kun saadaan se kansakoulukaveri Mirkku siihen työpariksi

Joo, suuret ikäluokat ovat eläkkeellä olleet jo vuosia. Miksi he palkkaisivat enää ketään?

Vierailija
17/22 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat on tällä hetkellä 71-76-vuotiaita. Ei ne ole enää vuosikausiin palkanneet yhtään ketään.

Ja kaikki kansakoulun käyneetkin on jo kauan olleet eläkkeellä, valtaosa jo haudassa.

Vierailija
18/22 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin nyppi, kun työpaikallani aukesi vihdoin virka, johon olin erittäin pätevä: vuosien työkokemus alalta ja olin tehnyt jopa vuoden sijaisuuden juuri kyseisessä hommassa. Paikkaan valittiin 15 vuotta nuorempi, kokematon henkilö. Otti päähän, koska itse olin pätkähommissa ties kuinka monetta vuotta ja lähikollegat pitivät lähes itsestään selvänä, että olin paras hakija.

No, meni pari vuotta ja sain huomattavasti paremman vakiviran naapurikunnasta, palkka tonnin enemmän kuin ensin mainitussa paikassa.

Nyt ajattelen, että onneksi minua ei valittu siihen ekan paikkaan, olisin luullut, että se on urani huippu eikä minusta olisi vaativampiin hommiin. Olen vasta jälkikäteen tajunnut, että hain kokemukseeni ja osaamiseeni liian simppeleitä paikkoja. En uskonut itseeni lukuisista pätkätyösuhteista johtuen.

Vierailija
19/22 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva 7 päiväinen työviikko kuulostaa oudolle, työaikalainsäädännöllisesti.

Vierailija
20/22 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä Sitowisellä näkee selkeesti kenestä esimies("esihenkilö") tykkää ja kenestä ei. Oma esimies ei ole pitänyt minusta missään vaiheessa, mutta yrittää kuitenkin tulla toimeen. Esim. kehityskeskustelut ei ole oikein mukavia, kun aistit kuinka tämä henkilö ei haluaisi olla missään tekemisissä minun kanssa. Ylenemisetkin on menneet henkilöille jotka on valmistuneet koulusta myöhemmin kuin minä, mutta kummasti menneet jonon ohi. "Hauskaa" oli myös se, että eräs henkilö aloitti päivälleen samaan aikaan ja pohjalla oli yhtä paljon kokemusta eli ei yhtään ja tämä ylennettiin 1,5v sitten ja oli 90% täysin samoissa projekteissa ja teki vastaavia tehtäviä kuin minä. Minulla onkin tähän ratkaisu ja se onkin firman vaihto loppukesän ja syksyn aikana. Muutenkin jätän nämä alipalkatut ylityöpainotteiset suunnitteluhommat kokonaan.