Naiset: tiedostatteko koko ajan seksiobjektit paitanne sisällä?
Rinnat ovat miehille seksiobjektit eikä siitä mihinkään pääse. Mietinkin nyt, miten naiset tiedostavat tämän arjessaan. Tarkoitus ei ole tässä loukata ketään. Ajattelen vain, että jos miehen vartalossa olisi mitään vastaavaa osaa, joka olisi selkeästi kaiken aikaa naisten katseiden, kiinnostuksen ja himojen kohteena, olisi vaikeaa tiedostaa sitä jatkuvasti. Yksilöstä olisi sitten kiinni, pitääkö tätä kiusallisena, neutraalina vai imartelevana.
Ajatteletko sinä usein arkisissa tilanteissa rintojasi? Korostatko niitä pukeutumisellasi tietoisena niiden seksiobjektiarvosta? Huomaatko kulkiessasi jossain, miten miehet katselevat niitä? Tuletko ajatelleeksi, kun kävelet tai juokset jossain rinnat pomppien, että tätä näkyä moni pitää kiihottavana?
En siis tarkoita, että kuvittelisin naisten pukeutuvan miehiä varten tai ylipäätään ajattelevan jotenkin olevansa miehiä varten, vaan enemmän kiinnostaa, miten psykologisesti vaikuttaa tietoisuus siitä, että tietty osa vartalosta on vahvasti seksualisoitu, etenkin nykyisen länsimaisen rintahulluuden aikana (rinnat myyvät kaikkea virvoitusjuomasta iltapäivälehtiin, rintajulkkiksia on pilvin pimein, taviksetkin poseeraavat somessa yhä enemmän rintoja korostaen, silikonit yleistyvät jne).
Kiitos mahdollisesta pohdinnasta.
Kommentit (30)
Tiedostavatkohan miehet, että me naiset tsekkaillaan niiden haaroväliä ja mietitään kuinka iso patonki tuollakin on ;)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 16:43"]Tiedostavatkohan miehet, että me naiset tsekkaillaan niiden haaroväliä ja mietitään kuinka iso patonki tuollakin on ;)
[/quote]
Tekevätkö naiset oikeasti näin?
Miehet kyllä katselevat rintoja, se on selvää.
tiedostanko seksiobjektit paitani sisalla :D :D anteeks musta ei ole nyt syvallisia pohtimaan
Ääh, en välittäisi tiedostaa niitä, mutta kun niistä koko ajan jauhetaan niin on aika vaikea unohtaa. Minuakin kiinnostaa tietää, miten muut naiset suhtautuvat rintoihinsa. Itse olen aina inhonnut niitä enkä piittaisi paskaakaan jos ne joskus leikattaisiin kokonaan pois (jos vaikka saisin syövän). Viimeinen niiitti oli kun vauvani ei oppinut syömään suoraan tissistä, vaikka maito sitten lypsettynä kelpasi. Pukeutumisessa yritän aina häivyttää rintani, mutta se on vaikeaa kun ovat isohkot. Kunpa olisi varaa leikata mokomat turhakkeet todellakin pois, ihan pois vaikka kokonaan. Minusta se olisi ihanan vapauttavaa.
Valitettavasti tiedostan koko ajan, kun ovat melko isot ja olen muuten hoikka. Yleensä pukeudun nyt kesällä tummaan löysään paitaan, joka saa ne näyttämään edes vähän pienemmältä.
Rintahulluuden aikana? Nythän nimenomaan se omituinen rintahulluus ja silareiden ihannointi on vähentynyt maailmalla, toki Suomi on aina jäljessä, mutta kuitenkin. Nyt ihannoidaan timmiä ja pyöreää pyllyä ja monet amerikkalaiset julkkikset ovat poistattaneet silikoninsa. Se Pamela Anderson -rintojen ihailu oli in joskus aikoja sitten ja nyt arvostetaan tavallisen kokoisia luomutissejä ja pyöreää pyllyä.
Totta kai tiedostan, ja totta kai korostan. Nautin siitä, kun miehet katselevat muka salaa E-kupin rintojani. Oma katseeni sen sijaan hakeutuu usein miehen haaroväliin, joskus siellä näkee mukavaa pullotusta ;)
En tiedosta. En ole kaunis nainen, joten en millään tavalla saa mitään reagointia miehiltä. Siksi ei todellakaan ole koskaan oloa seksiobjektina arjessa.
Kaverimiehen katse jäi kerran johonkin, kun näki mut jumppavaatteissa.
Muuten itse soisin, että vois olla enemmän sellaisia positiivisia kokemuksia, että kokee itsensä naisena (ei mitään ahdistelua kiitos kuitenkaan).
Rinnat ei kyl mun tapauksessa kerää huomiota, ei ole niin suuret.
No minulla on ainakin niin pienet rinnat, ettei niissä ole mitään nähtävää edes :D Joten ei, eipä sitä tule tiedostettua, kun ei niitä kukaan tunnu katsovan :D
pitääkin alkaa puhumaan rinnoistani "seksiobjekteinani" :D kiitos tästä, ahaha