Eihän päiväkodissa laiteta juuri päiväkuivaksi oppineelle
uudestaan vaippoja "varmuudeksi"? Just 2 vuotta täyttänyt poika. Ei käytä vaippaa enää päiväunillakaan.
Kommentit (5)
Ei, päinvastoin pk:ssa yritettiin aktiivisesti opettaa meidän 2v. kuivaksi myös, ei oppinut heti, oppi sitten 2.5 vuotiaana kesällä pitkän pk-tauon aikana kun oli helppo mennä nopsaan vessaan vähillä
vaatteilla ja syksyllä pk:ssa oltiin tyytyväisiä.
Riippuu siitä miten vanhempien kanssa sovitaan, osalle laitetaan esim ulkoilun ajaksi vaippa varsinkin talvella kun riisuminen kestää jos hätä yllättääkin.
Mutta kyllä te siellä sovitte vietkö vielä vaippoja varmuuden vuoksi vai et.
Meillä laitetiin minun pyynnöstäni, koska henkilökunta ei vaan hoksannut riittävän nopeasti kun lapsi pyysi potalle, ja minua odotti joka päivä säkillinen märkiä vaatteita kotiin viemisiksi. Lapsen siis piti päästä potalle sillä sekunnilla kun oli pissahätä, eikä saanut itse housuja nopeasti alas.Pyysin itse että käyttäkää vaan vaippoja. Ajan kanssa lapsen pidätyskyky sitten parani ja ongelma poistui.
Päin vastoin, meillä päiväkodissa jättivät (sovitusti) vaipan pois jo ennen kuin kotona ja opettivat potallekin siellä. Tämä sopi laiskalle äidille hyvin. ;)
Ei laiteta. Meillä jättivät heti päiväuniltakin pois, kun viikonloppun jälkeen kerroin oppineen kuivaksi.