Onko korjaamoilla vielä tissikalentereita seinillä?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän voimaantuminen ole tehnyt tehtävänsä… Sosiaalisessa mediassa on niin paljon edestä, takaa ja sivulta kuvia voimaantuneista henkilöistä puolialastomana, ettei yksikään kalenteri pärjää niille kuville.
Ei niitä voimaantuneita pluslaardeja voi katsia.
Vierailija kirjoitti:
No korjauksen taso laski kalenterin poistamisen jälkeen :(
Ja asikastyytyväisyys.
Ne on siiretty taustakuviksi tietokoneille.
Tilalle on tulleet woke-manifestit
Ne on AINA olleet noloja. Kertoneet paikan tasosta KAIKEN.
Ketjuliikkeet on parhaita naisen asioida, kun ne on siistejä ja niissä kunnioitetaan naisasiakkaita.
Sanoma Oy Iltalehdessä on tissitytöt patriarkoille. Miss Tampere.
Tätä päivää on intersektionaaliohjelman mukaiset miesten peppukalenterit. Hallitusohjelmassakin saada niitä korjaamoihin.
Miettikääpä, naiset eivät hyväksy tissikalenteria kun se halventaa ja esineellistää naista ja tekee naisesta pelkän seksiobjektin, mutta Sara Siepin mielestä on ok lomakuvana julkaista (rahasta) yhtä härski kuva itsestään.
Saatana, koska hän on niin fiksu.
On niitä. Ei ehkä asiakkaiden silmille, mutta tosiaan on paikoissa, jotka on miesvaltaisia. Itse olen nainen, eikä minua haittaa pätkääkään ne tyttökalenterit, en pahastu, en ahdistu, en voimaannu enkä tee mitään muutakaan. Ne on kalentereita, osa miehistä maailmaa. Miehethän muutenkin käyttäytyvät miesten kesken erilailla, kuin, jos paikalla on nainen. Ja minua naisena kohdellaan eritavoin, enkä todellakaan ole mikään tyttömäinen hentoinen tai mitään muutakaan. Mutta kyllähän ne miestenjutut sellaista testosteronihuurua on, äijäillään ja öyhätään. Miehet jopa itsekkin tämän tunnistaa ja myöntää.
Se vain kuuluu siihen työkulttuuriin, miesporukoihin, ym. Ihan siihen miehisyyteen.
Ei se minulta, tai keneltäkään naiselta ole pois.
Kaleterikuvat on kuvia. Miehet niitä ehkä katsoo, tai ehkä ovat niinhin tyhä tottuneita kuin minä, eli ne huomaa, muttei kiinnitä huomiota. Kalenteri voisi olla vaikka maisemakalenteri, siihen ei kiinnittäisi sen enempää tai vähempää huomiota.
Näilläkin miehillä on ihan tavalliset vaimot, toki heidätkin olen nähnyt, on laihempaa ja pyöreämpää, tummaa ja vaaleaa jne, ihan tavallisia ihmisiä, ja tavallisia ovat ne miehetkin, möhömahoineen, parransänkineen ja perhehuolineen. Minä vain näen heistä jotain, mitä vaimo ei ehkä näe (eikä varmaan haluakkaan) eli sen mies-roolin, työminän, sen, jolla on äijäjutut.
Minusta tämä on valtavan mielenkiintoista, olen itse kasvanut ilman isää, ja ollut sinkku vuosia, ja minulla on myös todella huonoja kokemuksia miehistä. miesten maailma on jäänyt minulle vieraaksi. On hauska seurata millaisia miehet on, ja hienoa nähdä, kuinka hyviä tyyppejä he pääsääntöisesti ovat, kuinka lämpimästi puhuvat perheestään, rakastavat lapsiaan, ja kuinka uskollisilta ja vaimoa arvostavilta he vaikuttat.
Naiset moittii miehiään usein, mutta miehet kyllä puhuu vaimoistaan hyvinkin lämpimästi ja arvostaen.
Meidän korjaamon seinät on vuorattu noilla tissikalentereilla. Onhan ne vähän noloja, mutta en ole päättämässä näistä asioista, joten siellä ne varmaan roikkuu hamaan loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
90 luvulla oli vielä yleistä että taukotiloissa oli näitä kalentereita. Hienoja aikoja.. mieltä ei pahoitettu joka asiasta..
Säkään et sitten pahottanut mieltäsi, kun muut nauro sun kaljamahalle, ja vihjaili leikkisästi että sulle ei oikein seiso, vai?
Saisi olla jokaisella työpaikalla! Ihan vain, että palstan ulinaiset kilahtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään vain hesarin kuukausiliite hyväksytään. Vastuullinen media.
Kävin pari päivää sitten pitkästä aikaa kaupungilla. Siellä feissari yritti tyrkyttää hesaria ilmaiseksi. En ottanut. Pitäköön pa skalehtensä, saisi maksaa minulle että ottaisin ja veisin roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on keittiössä. Ihan jees perhekalenteri.
Kaksi-päivää-kalenteri?
Vasen ja oikea.
Kyllä on. Olen silloin tällöin käynyt miehen työpaikalla kun omaan autoon on tehty korjauksia. Löytyy kahvihuoneesta, tavarantoimittajilta kuulemma tulee näitä kalentereita vuosittain eli eivät itse niitä hanki. Parhaimmat pääsee seinälle. Iso ketju tämä, ei mikään hikipaja.
Ei taida olla enää, kun ei ole enää korjaamoiden rasvamonttuja ja siellä työskelteleviä rasvamontun Reiskojakaan. Nykyiset autokorjaamot muistuttavat enemmän sairaaloiden leikkaussaleja.
Vain palomieskalenterit on nykyään sallittu. Naisten ja vähemmistöjen oikeuksiin ei voi puuttua.
Meillää Sannan t-issikuva kahvihuoneen seinällä
On. Joka vuosi uusi. Ovat niin erilaisia eri vuosina.