Kudon pienelle sukulaistytölle sukat. Uskaltaako enää valita tyttömäistä vpun mallia?
Uskaltaako täysin tuntemattomalle serkkuni pienelle tytölle kutoa vaalenpunaiset villasukat? Vai onko tällainen sukupuolisidonnainen väri ja malli (tyttömäinen kirjoneule) menneen talven lumia ja pitäisi otta jotain neutraalia?
Kommentit (18)
Valitsisin värin joka käy molemmille. Kyllä hyvät pikkulasten vaatteet kestää mahdolliselle pikkuveljellekin.
Minkä ikäinen tyttö? Oma tyttöni rakasti pienenä keltaista ja kultaista väriä. Varmaan olisi vaaleanpunainenkin kelvannut.
Kuinka pienestä sukulaistytöstä on kyse? Vauvaikäisestä, vai leikki-ikäisestä? Voisitko tehdä lempiväristä.
Vierailija kirjoitti:
Valitsisin värin joka käy molemmille. Kyllä hyvät pikkulasten vaatteet kestää mahdolliselle pikkuveljellekin.
Entä jos ei ole pikkuveljeä, vaan siskoja. Tai jos joskus saisikin jotain ihan omaa, pelkästään itselle tarkoitettua, kun lahjaksikin vielä saa. Vanhemmat voi sitten ostaa niitä "käytännöllisen" värisiä vaatteita.
Kuinka vanha tyttö? Tunnet varmaan vanhemmat? Ovatko he konservatiivista porukkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei ole pikkuveljeä, vaan siskoja. Tai jos joskus saisikin jotain ihan omaa, pelkästään itselle tarkoitettua, kun lahjaksikin vielä saa. Vanhemmat voi sitten ostaa niitä "käytännöllisen" värisiä vaatteita.
Ja kaikki pikkutytöt on samanlaisia. Selvä. Ja nyt eletään kulutusjuhlaa, eikä saa säästää. Selvä tämäkin.
Vanhemmat ovat hyvin erilaisia, toiset ovat vilpittömän onnellisia kaikista lahjoista ja toiset taas nakkaa kaiken heti roskikseen/antaa pois/myy.
Minä tekisin esim. valkoiset, koska en itse tykkää tukea stereotypioita. Jos tarkoitus on ilahduttaa eikä lahjan saajan ajatusmaailma ole tuttu, neutraali mutta kaunis ja kaikille sopiva väri on varma valinta. Ja nimenomaan vauvalla voi vielä valkoisia villasukkia pitää, ja se on siksi mielestäni suloinen väri - isommille se on turhan herkkä väri. Oman poikani ihanimmat vauva-ajan sukat olivat pehmeästä valkoisesta langasta kauniilla pitsineuleella neulotut. Jotkut vaaleansinisetkin sukat olimme saaneet, mutta niistä en tykännyt yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Minä tekisin esim. valkoiset, koska en itse tykkää tukea stereotypioita. Jos tarkoitus on ilahduttaa eikä lahjan saajan ajatusmaailma ole tuttu, neutraali mutta kaunis ja kaikille sopiva väri on varma valinta. Ja nimenomaan vauvalla voi vielä valkoisia villasukkia pitää, ja se on siksi mielestäni suloinen väri - isommille se on turhan herkkä väri. Oman poikani ihanimmat vauva-ajan sukat olivat pehmeästä valkoisesta langasta kauniilla pitsineuleella neulotut. Jotkut vaaleansinisetkin sukat olimme saaneet, mutta niistä en tykännyt yhtä paljon.
Mutta lisään tähän, että jos on jo sen ikäinen lapsi, että on itse jotain mieltä, tosi monet pikkutytöt vaikuttavat pitävän vaaleanpunaisesta - ja oman 5-vuotiaan poikani ehdoton lempiväri on - mikäs muukaan kuin - sininen.
Se voi tyttö oletettu suuttua, jos tuntee itsensä muunsukupuoliseksi. Parempi kun et vie sukkia kun ei tiedä käyttääkö hänen sukupuolensa sukkia olenkaan.
Sinä teet, mitä teet. Älä koskaan mieti noin järjettömiä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki pikkutytöt on samanlaisia. Selvä. Ja nyt eletään kulutusjuhlaa, eikä saa säästää. Selvä tämäkin.
No jos tyttösi terveys siitä järkkyy, että saa yhden vaaleanpunaiset sukat niin aika heikosti on asiat. Kukaan ei kiellä sinua säästämästä vaikka omia alushousujasikin lapsillesi, jos tahdot. Ei säästäminen ja uusien sukkien saaminen toisiaan pois sulje.
Tyttö 2v. En tiedä lempiväriä/luonnetta
T. Av
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos tyttösi terveys siitä järkkyy, että saa yhden vaaleanpunaiset sukat niin aika heikosti on asiat. Kukaan ei kiellä sinua säästämästä vaikka omia alushousujasikin lapsillesi, jos tahdot. Ei säästäminen ja uusien sukkien saaminen toisiaan pois sulje.
Et näköjään ymmärtänyt kirjoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö 2v. En tiedä lempiväriä/luonnetta
T. Av
Vaaleanpunainen sopii erinomaisesti. Älä välitä ahdasmielisten mammojen sekoiluista, vaan tee vain sellaiset sukat kuin haluat. Jos vanhemmilla on yhtään älliä päässään, arvostavat lahjaa. Itsetehty on aina arvokkaampaa kuin valmistavara. Itse olen kolmen pojan äiti ja vaaleanpunaiset sukat olisivat käyneet oikein hyvin. Yksi pojistani tykkäsi todella paljon kirkkaasta pinkistä ollessaan noin 3v. En ikinä edes vihjannut, että "olet poika, et saa tykätä pinkistä" tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta lisään tähän, että jos on jo sen ikäinen lapsi, että on itse jotain mieltä, tosi monet pikkutytöt vaikuttavat pitävän vaaleanpunaisesta - ja oman 5-vuotiaan poikani ehdoton lempiväri on - mikäs muukaan kuin - sininen.
Mun tytön lempiväri päiväkoti-iässä oli vaaleansininen, pojalla oranssi.
2-vuotiailla harvemmin on vielä lämpiväriä.
Ihanaa ja niin kiva kuulla, että kudot sukst hänelle. Koska kysyit, kerron mielipiteeni, vaaleanpunainen ei ole menneen talven lumia, se suloinen väri pikkutytölle, ehkä riippuen siitä, onko hän minkä luonteinen neiti.