Missä olet syönyt elämäsi parasta pizzaa?
Kommentit (1357)
Aikanaan Kuusamossa oli sellainen pizzeria kuin Ampan pizza. Tämä oli alkuperäisten omistajien ja en ole varma vieläkö siellä sellainen on nimeltään mutta en missään päin maailmaa ole syönyt niin maukasta ja suussa sulavaa pizzaa kaikessa täydellisyydessään. Tulee edelleen vesi kielelle miettiessäni sitä.
Harmi että tämä omistaja (muutti?) ja tilalla jäi muistaakseni pizzeria samalla nimellä mutta ei se enää ollut sen jälkeen entisensä.🙁
Missähän tämä pizzan tekijä menee nykyään.. Jos joku osaa kertoa niin ilmoita! Edelleen kaipailen ysärin pizzaa 🤤
Espanjassa, taivaallisen rapeaa ja ohutpohjaista mutta runsaat täytteet, kinkku-ananas-mozzarella. NAM!
Napolissa. 1€ maksoi ihan perusmargerita, joka ostettiin kioskilta. Jonoa riitti, ja kadulla kävellessä sitten ihmiset söi pizzaa, toki taitettuna. Näitä paikkoja oli paljon. Muuten olen syönyt pizzaa pitkin poikin Suomea ja maailmaa. Ei ole mikään muu jäänyt mieleen.
Kaverin äiti tarjosi lapsena ihanaa jauheliha-tattipitsaa. Se oli älyttömän hyvää.
Napolissa Vomeron kaupunginosassa pizzeria Acunzo Pizzassa. Pizzana Margherita DOP, eli paikallisilla raaka-aineilla tehty klassikko. Aivan uskomattoman hyvä; kermainen mozzarella, raikas tomaatti, maukas basilika ja erinomainen hieman hapan pohja. Hintaa oli muistaakseni 6-7€.
Parasta gluteenitonta pizzaa saa kurvista, Pronto taisi olla nimi. Pohja on valovuosien päässä perinteisistä (pakastetuista?) gluteenittomasta kengänpohjista joista joutuu vielä maksaa lisähintaa.
Italialainen Ravello H:gin Käpylässä
Kotona ja veneessäni, ei pärjää osto pizza itse leipomalle artesaani lätylle missään parametrissä!
Vaasassa pizzeriassa nimeltä Marco Polo. Ehkä ensimmäinen niin sanottu "kunnon" pizzeria missä olen käynyt.
Suomessa. Jenkeissäkin oli ihan ok, mutta täytevaihtoehdot oli suppeat ja pitsat pieniä.
Kotona kun isosisko teki. Se ei ehkä ollut maailman parasta pizzaa mut muistoissa parasta.
Yllättävän moni näyttää syövän tota pissaa... Yök, en halua edes kokeilla.
Italiassa ei ole kummoista pizzaa. Vähän täytteitä. Jossain kotimaisessa ravintolassa oli hyvää mut liikaa juustoa ja rasvaista. Lapseni tekee parasta pizzaa. Sopivasti kaikkea. Ja ananas kuuluu pizzaan.
Saksassa. Paikassa, jota rysyt ei saaneet pommitettua.
Monet ulkolaiset ihmettelee ananaksen käyttöäpitsassa. Onkohan se suomalainen juttu kuten salmiakki ja lakritsa joka ei uppoa ulkolaisiin.
Niin ja vielä kotona. Itse tehty pitsa on parasta.