Missä olet syönyt elämäsi parasta pizzaa?
Kommentit (1357)
Sisiliassa.
Ihan täydellinen rapea, mutta ei hajoava pohja ja ihanasti täytettä... Sen pizzan takia voisi lähteä uudelleen.
Pizzeria Da Michele, Napoli. Margherita ja Marinara valikoimassa. Kumpikin käy.
Jyväskylässä 80-luvulla Hurtti-ukossa.
Villettassa on ollut parhaat, samoin Farinassa ollut hyviä. Eli on makua ja koostumusta eikä mitään kasa teollisuusjuutomättöä :)
Kotona.
Huonoin (poislukien einespitsat) oikea pizza ikinä Italiassa. En muista ravintolaa tarkemmin, mutta Roomassa kuitenkin.
No monessakin paikassa on ollut hyviä pitsoja.
Pizzan suhteen on samoin kuin muun ruuan ja viinin. Ympäristö ja seura saa sen maistumaan paremmalta. Minulle paras pizza on ollut Oulussa joskus kauan sitten siinä Isokadulla Carrolsia vastapäätä olleessa pizzeriassa. Nimeä en muista.
Parasta on ollut äitini tekemä. Sen jälkeen parasta on Pizzeria Napolin pizza Tampereella.
Asun nykyisin Helsingissä ja käyn pizzalla kahdessa paikassa: Capris Pizza Kebabissa ja Ravintola Mäkikuplassa. Molemmissa saa riittävän hyvää pizzaa.
Roomassa! Ihanassa seurassa.
Torinossa, olin mukana miehen työreissulla ja hotelli oli jossain lähiössä. Katselin ikkunasta kun paikalliset duunarit kävi aika rähjäisen näköisen ravintolassa tiuhaan. Yhtenä päivänä menin perästä uteliaisuuttani. Loppureissun ajan söin siellä, pizza oli käsittämättömän hyvää. Huvitin pizzerian pitäjiä puhumalla joskus muinoin lukiossa lukemaani latinaa, muistin muutaman lauseen.
Pohjois-Kreikan saaressa,Thassoksessa napolilainen pizzeria,niin hyvää en ole ikinä muualla maistanut.😋👌
Äitini keittiössä hänen tekemäänsä pizzaa.
Parasta pizzaa mitä on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Calzone pizza joka käännetty ja sisällä ihanaa kinkkua ja juustoa.
En enää varmasti muista missä syönyt, ehkä tampere tai tukholma paikkana.
Olen lopun ikääni etsinyt yhtä hyvää löytämättä, monikaan pizzeria ei edes tee niitä, saatikka hyviä.
Itse tekemälläkään ei saa täydellistä calzonea.
Jos oli Tampereella, niin oisko ollut pizzeria Napoli kyseessä.
Italiassa. Colosseumin läheisyydessä oli semmoinen pieni paikka.
Calzone pizza joka käännetty ja sisällä ihanaa kinkkua ja juustoa.
En enää varmasti muista missä syönyt, ehkä tampere tai tukholma paikkana.
Olen lopun ikääni etsinyt yhtä hyvää löytämättä, monikaan pizzeria ei edes tee niitä, saatikka hyviä.
Itse tekemälläkään ei saa täydellistä calzonea.