Missä olet syönyt elämäsi parasta pizzaa?
Kommentit (1357)
Ypäjällä, hevosopiston lähellä
Puerto Rico, satama. Ihana palvelu, tosi ohut rapea pohja, sopivasti täytettä. Valkosipulia oli tosi vaikea saada... viihtyisä ympäristö veneineen, (vaikka oikeastaan melkein parkkipaikka) Jotenkin vaan se tunnelma oli niin kiva. Jälkiruoaksi hunajarommi veloituksetta...
Kotipizza Suomessa on vaan niin hyvää!
Vierailija kirjoitti:
No onpas monta loisto kotileipuria. Itse tehtykin on toki hyvää, mutta mielestäni sitä ei voi verrata ravintolatason pitsaan. Kotiuunissa kun on mahdotonta saada siitä oikeanlaista. Kotipitsa on mielestäni enemmän piirakkaa.
Oikeanlainen taikina (vaivattu ja kohotettu tarpeeksi) ja viitsii kaulia pohjan ohueksi. Aina onnistuu ellei lado liikaa kosteita täytteitä.
Joka paikassa huonoa. En ymmärrä miten joku siitä tykkää... Mä ihan yökkää. Painajainen jos joudun syömään.
Kotona. En enää muista mistä oli hankittu.
Tampereella joku keskustassa oli ainoa missä oli oikeasti jauhelihakastike päällä ei paljoa juustoa oikea mauste ja punajuuret porkkanat salaatti. Oikea pitsa on ohut ja reunat palanut ja tuoreena paistettu . Mutta ihmisen suolet ei pysty niitä pohjia paljon sulattamaan. Joten me syötiin vaan ne päälliset ja salaatti. Eikä haluta syödä suolet tukkeutuu maha venyy juustorasva lihottaa . Itsetehtyä uunipellillä joskus kerran vuodessa. Keitetyt perunat ei lihota.
Yhtään ulkomaan pitsaa ei löydy yhtä hyvää kuin uunissa itse tehty uunilevyllä itse maustettu ja tuoreet tomaatit ja sekä tonnikala että jauheliha itse paistettua maustettua .
Kyproksella, Ágios Nikólaosessa, vuonna 1977.
Muistan edelleen pienen polun, joka vei rannalta kukkulalle. Siellä oli massaturismin kosketukselta säästynyt vanha ravintola, jossa alunperin Italiassa pizzanteon oppinut Edoardo teki aidolla menetelmällä pizzaa.
Muistan vieläkin kuinka ravintolan ovelle saapuessamme sisältä kuului iloinen "Güle güle!" ja luonnonmukaiset tuoksut kantautuivat suoraan makuhermoon.
Se oli todella ainutkertainen kokemus, enkä usko, että kukaan muu on syönyt koskaan yhtä hyvää pizzaa. Jos väittää syöneensä, niin valehtelee, joko muille - tai itselleen.
Ah, muistoja.
Rukalla on hyvä pizzeria jossa olen varmaan syönyt tähän mennessä parhaimman pizzani.
Aikoinaan, siis n. 30 vuotta sitten myös Rosson, Kotipizzan ja Pizza Hutin pizzat olivat todella hyviä.
Lappeenrannassa, Kourulan cup-kahvilassa. Samalla reseptillä tehty Lappeenrannassa pizzaa jo 1960-luvulta lähtien. Ihan erilainen kuin muut pizzeriat.
Vierailija kirjoitti:
Adriano Bar Lappeenranta. 80-luvun puolivälissä. Voi kun saisi vielä kerran maistaa.
Tuo äsken mainittu Kourulan cup-kahvilan pizza on just tämä sama.
Vierailija kirjoitti:
Liha(s) kirjoitti:
Toinen mölli sitten kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Administrator kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manalassa! Aa että. Iha perus pepperonipizza ja siihen päälle sitä niiden valkosipulimömmöä. Mmmmmm
Aika mautonta vetää uskontoa mukaan ihan asialliseen ruokaketjuun. :(
Ootko mölli ihan tosissas? Manala on ravintola stadissa, Os. Dagmarinkatu 2, 00100 Hki.
Kyllä minäkin kuvittelin että nyt viitattiin Helvettiin.
Sama. Ja ajattelin että aika mautonta pilaa, vaikken kovin uskovainen itse olekaan.
Ette ole tosissanne.
Rienaajat! Hävetkää!
Pizza Kobani Juankoskella, varsinkin pizza Motzarella.
Saloussa pienessä ravintolassa nimeltä Can Blas tai jotain sen tapaista. Lohipizza oli tajunnanräjäyttävä.
Enpä oo mitään erityisen mieleenjäänyttä pitsaa syönyt. Onkohan tää vakavaa?
Paras lähiöpitseria Espoossa jonka tiedän on Mankkaan ksupermarketin yhteydessä. Nimeä en muista, mutta raaka-aineet ovat laadukkaita.
Yleensä ns.matka ruuissa tulee se paikan lisä mukaan. Lomafiilis,eri maa , eri ihmiset yms.
Italiassa olen syäöyt pitsaa monet kerrat,aina se on ihan samaa tasoa ku perus oulun känkkylät, ei erikoista.
Paras varmaan oli se eka pitsa joskus 80-luvulla pitseriasta, niitä oli kylässä yksi .
Nykyään tykkään rapeista pohjista ja vähän täytettä .