Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Televisiomainosten äänenvoimakkuus on hirvittävä!

Vierailija
10.07.2014 |

Minulla on kännykässäni desibelimittari. Laitoin tänään television äänenvoimakkuuden tasolle 25 % (mikä on riittävä ja normaali), kun aloitin elokuvan katsomisen.

Mittasin desibelit leffan aikana, ja keskiarvoksi tuli 45 desibeliä. Äänekkäimmissä kohtauksissa oli lyhyen ajan jopa 57 desibeliä.

Mittasin myös elokuvan välissä näytettyjen mainosten desibelit. Mainosten meteli oli korviahuumaava. Mainosten ajaksi äänenvoimakkuutta oli nostettu rajusti. Pahimmillaan mainosten äänen taso oli jopa 79 desibeliä.

Tämän takia en tule ostamaan yhtäkään niistä tuotteista, joita televisiossa elokuvien välissä mainostetaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yyyyppp!

Vierailija
2/4 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut hei täytyyhän niiden kauppiaidenki jotenki saada tuotteitaa myydyks!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Pitää aina säätää mainoskatkojen ajaksi pienemmälle..

Vierailija
4/4 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten ole sen kovemmalla ne kovimmat äänet kuin itse ohjelmissakaan, mutta kokonaisuudessaan äänten tasot on pakattu sinne yläpäähän, kun itse ohjelmissa ne ovat tasaisemmin.

Ihan typerää, ja mute-nappia osataan käyttää varmasti joka kodissa, mutta ei noita mainostelevisiota sun muita kiinnosta muu kuin että tiettyjen lukuarvojen sisällä pysytään, eikä muusta niin väliksi. Vaikka erot balansseissa ovat käytännössä volyymieroja paljaalle korvalle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi