VR ja maski”pakko”
Kommentit (10)
Näin toimii maskipakko Venäjällä:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008083230.html
Ihmiset ovat käyttävinään maskia, ja tarkastajat ovat tarkastavinaan.
Vierailija kirjoitti:
Näin toimii maskipakko Venäjällä:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008083230.html
Ihmiset ovat käyttävinään maskia, ja tarkastajat ovat tarkastavinaan.
Mikään ei toimi mutta kaikki järjestyy. Näin olen kuullut sanottavan Neuvostoliitosta/Venäjästä.
Tuo meno on täällä mennyt ihan kamalaksi. Kuljen siis kaukojunalla töihin.
Yritän aina varata mahdollisimman hiljaisen kopperopaikan ja vielä vaihdan sen ennen lähtöä, jos vieressä on varauksia. Koska turvavälit.
Pääsääntöisesti aina siinä yöjunassa on joku maksuton nukkumassa levällään. Osaa ei saa edes hereille. Yksi nirppanokka vaati todistamaan, että minulla on todella paikka siinä.
Ja siihen viereen sitten jäävät istumaan ja yskimään ja niiskuttamaan maskitta ja happamena. Eikä siis ole kyse mistään protestista, vaan näillä ihmisillä hyvin usein on komea keuhkoputkentulehdus tai räkäralli. Normijärkiset jäisi kotiin, nämä ei suostu edes menemään omalle paikalleen saati käyttämään maskia. Tai että maksaisivat makuupaikasta, miksi suotta kun voi pilata toisten matkan.
Terveiset junasta IC273, vähän voisi edes henkilökunta petrata.
Ei taida olla laillista suomessa tuollaiset maskipakot, eli tuollainen ilmaisu on harhaanjohtava. Joku suuressa viisaudessaan päättänyt, että näin kuitenkin sanotaan siinä kuulutuksessa, vaikka varsin hyvin on tiennyt että mitään pakkoa ei voida oikeasti määrätä lainsäädännön takia.
Vierailija kirjoitti:
Tuo meno on täällä mennyt ihan kamalaksi. Kuljen siis kaukojunalla töihin.
Yritän aina varata mahdollisimman hiljaisen kopperopaikan ja vielä vaihdan sen ennen lähtöä, jos vieressä on varauksia. Koska turvavälit.
Pääsääntöisesti aina siinä yöjunassa on joku maksuton nukkumassa levällään. Osaa ei saa edes hereille. Yksi nirppanokka vaati todistamaan, että minulla on todella paikka siinä.
Ja siihen viereen sitten jäävät istumaan ja yskimään ja niiskuttamaan maskitta ja happamena. Eikä siis ole kyse mistään protestista, vaan näillä ihmisillä hyvin usein on komea keuhkoputkentulehdus tai räkäralli. Normijärkiset jäisi kotiin, nämä ei suostu edes menemään omalle paikalleen saati käyttämään maskia. Tai että maksaisivat makuupaikasta, miksi suotta kun voi pilata toisten matkan.
Terveiset junasta IC273, vähän voisi edes henkilökunta petrata.
*maskitta, ei maksutta
Minulle tulee tuosta termistä heti primitiivinen vastustusreaktio, varmaan sama kuin lapset inhoavat kurahousupakkoa.
Miksi sitä ei voisi sanoa asiallisemmin ja aikuismaisemmin, esim. "on käytettävä maskia" tms.?
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee tuosta termistä heti primitiivinen vastustusreaktio, varmaan sama kuin lapset inhoavat kurahousupakkoa.
Miksi sitä ei voisi sanoa asiallisemmin ja aikuismaisemmin, esim. "on käytettävä maskia" tms.?
Kurahousut sentään todistettavasti suojaavat kuralta, toisin kuin maskit koronalta...
Oma kokemus kahdesta matkasta viime viikolla ja kaikilla oli maski. Konduktööri myi maskin maskittomille.