Ketju, jossa teeskentelemme olevamme suurta ikäluokkaa
Kyllä Suomessa tekemätöntä työtä riittää! Kyllä hyvä ja luotettava työmies saa aina töitä jos vaan haluaa.
Kommentit (1110)
Vierailija kirjoitti:
Voi kun nykynuoret ovat lihavia. Toista se oli ennen kun hiidettiin 30 km päivässä 30 kilon rinkka selässä. Harmi kun nykynuoret ovat niin velttoja. Töissäkään eivät jaksa käydä. Naapurin Jenny-Sofiakin tekee vain hoitajana sijaisuuksia. Miksi eivät vakityöt kelpaa? Haluaa kai levähtää ja matkustella. Kyllä ennen oltiin koko ajan töissä eikä välillä lomailtu työttöminä.
Ja kesät talvet hiihdettiin, eikä aina ollut edes sopivia monoja, suksista puhumattakaan. Mutta pitää niitä nuoria ymmärtää, työnteko on niille raskasta. Emmäkään enää jaksais, mutta pitäähän niitä auttaa.
Se on hullu ja juoppo kun se on taiteilija.
Se on taiteilija kun se on juoppo ja hullu.
ME ”sodan välttäneet eläkeläiset” olemme juuri se sukupolvi, joka yhdessä sodan käyneen ja tämän maan itsenäisyyden pelastaneen sukupolven kanssa olemme luoneet teille tuleville sukupolville tämän yhteiskunnan, jonka hedelmistä te nyt saatte nauttia ja jonka kustannuksia me "ahneet" eläkeläiset yhä maksamme korkean verotuksen muodossa. Ilman meitä teillä ei olisi mitään. Ei tätäkään palstaa.
MItä nuo nuoret kouluttautuu valtion rahoilla, kyllä se yksi koulutus riittää. MIksi sitä pitää koulutussurffailla veronmaksajien varoilla. Mitä se höpisee, että ei saanu töitä sillä yhdellä ja ensimmäisellä koulutuksella
Vierailija kirjoitti:
Saako tähän Googlen hakukenttään siis kirjoittaa mitä vain? Eikä mene kone rikki vaikka kirjoitusvirheestä?
(Tositapaus.)
😂 tää on hyvä
T.oikeasti suuri . Hah ! Ängettiin sitten tännekin.
Ei, älkää nyt minun puolestani vaivautuko. Ei minulle tarvitse mitään tuoda, vie se takaisin mennessäsi! Enhän minä ole mitään, unohtakaa nyt minut. Yh, yh, yh!
Vierailija kirjoitti:
ME ”sodan välttäneet eläkeläiset” olemme juuri se sukupolvi, joka yhdessä sodan käyneen ja tämän maan itsenäisyyden pelastaneen sukupolven kanssa olemme luoneet teille tuleville sukupolville tämän yhteiskunnan, jonka hedelmistä te nyt saatte nauttia ja jonka kustannuksia me "ahneet" eläkeläiset yhä maksamme korkean verotuksen muodossa. Ilman meitä teillä ei olisi mitään. Ei tätäkään palstaa.
Kiitos, kylläpä hyvän yhteiskunnan rakensitte, kun meillähän on kaikilla töitä ja ilmielin makselen teidän kalliit eläkkeet tietäen, että itse en varmaan saa mitään
Vierailija kirjoitti:
Vihjasin tuolle teidän naapurille - hyvänpäivän tuttuja kun vanhastaan ollaan - että saisi kaataa sen ison tammen, joka nököttää viiden metrin päässä teidän tontin rajasta ja varjostaa teidän kukkamaata ja varastaa juurillaan kaiken veden maaperästä.
(Taas tositapaus.)
Niistä puista kun tulee niin sitä roskaakin. Minä muuten käsittelin teidän pihan roundupilla niin häätää rikkaruohot.
Välivuosi, mikä se semmoinen on? Kuunaan ole mitään välivuosia marjankeruulta ja työnteosta ehditty pitää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Digivouhotus! Minulta yritetään riistää ihmisoikeudet, kun viraston sijaan voin valita asioida myös siellä intternetissä.
Minun puhelimeni meni rikki eikä enää suostu kääntämään näyttöä vaaka-asennosta pystyasentoon. Niin, ja silläkin tavalla se on rikki, että heti toisena päivänä soittoääni lakkasi kuulumasta.
Siitä intternetistä vielä: se on on pelkkää roskaa ja täynnä huijareita. Facebook-sivuun ystäväni rohkaisemana uskaltauduin, ja siellä minua lähestyikin heti kaunis Irak-veteraanin leski, jolla on vähän väliaikaisia rahavaikeuksia. Että kyllä siis hyviäkin puolia siinä intternetissä on.
Nyt on vaan ongelma, että kun yritän rekisteröityä Facebookiin uudelleen sisään, sivu ilmoittaa sähköpostiosoitteeni olevan jo käytössä! Että huijarit perhanat sittenkin pääsivät näköjään iskemään. Täytyykin soittaa puhelu pojalleni, koska siinä ikäluokassahan kaikki tuntee tietokoneet perinpohjaisin. Se on sitä digiä se. Ihmettelen vaan, miksi poikani ei useinkaan vastaa puhelimeen, vaikka on etätöissä eikä toimistolla.
No kuule juuri näin. Minunkin poika on niin kovin kiireinen, ettei muka voi koko ajan vastata puheluihin. Vaikka on pelit ja vehkeet.
Puhun muuten varmuudeksi puhelimeen selkeästi ja kovaa, jos vaikka linjat on huonot.
T:se toinen joka veispuukkiin meni vihdoin
Aina ne lapset jaksaa valittaa, kun vaan kavereille jaan lastenlasten söpöjä uimakuvia, kun napataatta niin nätisti nakuna poseeraa. Pitäis muka sopia ja pyytää lupa ihan vaan omalle sivulle laitetuista kuvista, joista vielä osan olen itte ottanut ..
On niitä ennenkin valokuva albumeista näytetty.
Ja miten muka voi olla tiukkaa saada töitä? Itekkin menin opintojen jälkeen 25 vuotiaana heti vakituiseen paikkaan kunnalle, 30 vuotta olin töissä ja sitten eläkkeelle. Jaksoi paremmin reissata alta 60 v eläkeläisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuulu suureen ikäluokkaan, mutta enpä ole ennen nähnyt näin törkeää ketjua.
Myötähäpeän.
Samaa ajattelin. Perinnöt kyllä kelpaa.
Eipä ole tulossa mitään perintöä. Kunpa tulisikin, niin saisi edes jotain korvausta kärsimyksistä
Tulistun, pois täältä molemmat pilaamasta suurten ikäluokkien ketjua, hus nyt niin kuin olisi jo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jorma vaihtaa renkaat, ajaa nurmikon, tekee lumityöt ja nikkaroi. Minä leivon ja siivoan.
Ootko sinä sitten muuten muka ihan jouten? Käsillä ainaki pittää olla jotain tekemistä, jossei muuta keksi. Kyllähän sinä sukanvarren soukennat? Ja pyykit peset? Parsit joutessas? Vaikka laiska töitään luettelee ja ahkerahan sinä olet, hyvin olet Jormaakin passannut.
Jorma eilettäin sanoikin Pekalle, että hyvät vaimot he on molemmat saanu, vaikka kokoajanhan ne kihvelin kanssa heiluu ja sanomista tulee jos vähän tuhkaa lattialle tippuu!
Hyviä miehiähän nekin on, vaikka Jorma se on vähän turhan nuuka. Kyllä sun pitäisi se imuri saada, tai nikkaroisi edes kihveliin uuden varren.
Ja jos ei kerrassaan muuta tekemistä keksi niin aina voi mennä metsään keräämään risuja!
Minua ei tarvii vanhana hoitaa. Pitäkää vaan piikkiä perseeseen niin en ole vaivana.
Minä olen tällainen rehellinen suorapuheinen ihminen. Että kyllä minä voin ääneen ihmetellä miten sinä olet noin lihavan puolison mennyt ottamaan.
Kiusaa takaisin. Ei saa olla nynny. Opit puolustamaan itseäsi. Ei saa tapella! Mitä sinä itse teit? Ei saa syyttää toista aloittamisesta. Älä sano tuolle noin rumasti, pyydä anteeksi.
Sovitaanko että molemmat on yhtä oikeassa ja väärässä.
Halaatte toistanne kaikkien nähden.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ketjussa vihaa kylvetä. On taas mielensäpahoittajat liikkeellä. Vauvapalstalta kannattaa siirtyä muualle, jos ei kestä edes huumoria.
Kokeilepa tätä leikinlaskua jossain muussa yhteydessä, niin kyllä ketju häviää kuin pieru Saharaan.
Anna sille lapselle maitua! Anna punasta maitua! Mitää laktoosi? mikä laktoosiintorelanssi. Anna maitua. Juo mitä tarjotaan. Kyllä se meilläkin olis se yksi poika ko oksensi ko opettaja käski maitua juomaan. Mutta kyllä se joi. PIstä se juomaan sitä maitua
Surullinen totuus on, että olen suurimman osan näistä oikeasti kuullut... Eihän sitä saisi sanoa.
Voi kuule, sellaiset turvaistuimet on ihan nykyajan hömpötyksiä. Eihän ennen vanhaan ollut turvavöitäkään! Niin se meidänkin Olavi matkusti lapsena, että seisoi tässä kuljettajan ja repsikan välissä. Ja ihan on elävä poika vieläkin!
Akat taas ei osaa eikä älyä mitään. Varsinkaan akat hallituksessa!