Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

milloin syöttötuoliin?

24.08.2006 |

olen tässä miettinyt milloin hankkia tytölle syöttötuoli...?parin päivän päästä täyttää 6kk...olen kuullut että n7kk ikäisenä jotkut ovat siinä jo pitäneet,mutta onko näin kaikilla...en viitsisi kovin aikaisinkaa sitä ostaa jos tyttö ei " osaa" siinä sit istua...:)

mutta kiitos jos joku viitsii vastata!

sande&neiti 6kk

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jo 6kk ikäisen voi laittaa tyynyillä tuettuna syöttötuoliin. Mutta kai sekin on yksilöllistä, että kuka siinä viihtyyy ja missä iässä..... ;o)

Vierailija
2/5 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälleni, jolla kuukauden vanhempi lapsi, sanottiin heinäkuussa neuvolassa, että " nyt 6 kuisena voi jo alkaa opettelemaan syöttötuolissa istumista" . Itse mainitsin nyt 6 kk neuvolassa, että jospa vauva söisi kiinteitä paremmin kun ajateltiin syöttötuoli ostaa. " Juu, ei saa missään nimessä laittaa syöttötuoliin ennen kuin istuu itse!" Just joo, toinen sanoo toista, toinen toista. Ostamme viikonloppuna Stokken tuolin ja aiomme alkaa siinä vähän istuttamaan. Vauva aika " topakka" ja konttaa jo, vaikkei itse siis istumaan mene. Neuvolan ohjeet on tehty luovasti noudatettavaksi, sillä ne ovat lopulta aina subjektiivisesti värittyneitä, vaikka kuinka " virallisia" olisivatkin. Näin olen huomannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neuvolantäti sanoi, et sitte syöttötuoliin, ku vauvan selkä valmis istumiseen. Eli me " saatiin" aloittaa noin puolen vuoden iässä harjoitella istumista syöttötuolissa. Mut tais tyttö olla 7kk, kun sit aloitettiin siinä istuminen. Kovasti huojui alussa, vaikka oli tuolissa täytettä. Näköjään joka neuvola ja neuvolantäti neuvoo eri tavalla.

Vierailija
4/5 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykykäsityksen mukaan lapsen toiminnot määräytyvät nimenomaan lapsen oman kehityksen mukaan. On paljon vauvoja, jotka tahtovat olla nimenomaan lattialla ja ryömiä, toiset taas viihtyvät enemmän sylissä tai babysitterissä. Joitakin lapsia on hyvin vaikea syöttää sylissä tai he eivät viihdy sitterissä. Tällöin hyvä keino on kokeilla syöttötuolia pehmustettuna.Pelkästään syötön aikana syöttötuolissa istuttaminen ei rasita vauvan selkää, koska kyse on kuitenkin hyvin pienistä ajoista. Muu aika lapsen täytyy tietenkin antaa olla vatsallaan ja selällään ja liikkua niin paljon kuin itse tahtoo. Joissakin tapauksissa jopa tarvitaan aktiivista pientä jumppaa, jotta lapset omaksuisivat erilaiset liikuntamallit.

Marianne Marenk

Vierailija
5/5 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitoksia vastanneille!niinhän se taitaa vähän olla että lapset kehittyy vähän eri tahtiin ja sen mukaan täytyy sitten tehdä.

ajattelin vielä vähän aikaa odotella ja sitten rupean pikkuhiljaa opettamaan sitä syöttötuoliin...ku meidän neiti ei kyllä istu vielä ilman tukea,ryömimään on pikkuhiljaa ruvennut ja mahalta selälleen menee jo kovin!:)

sande&nemppu6kk