Ergo-reppu ja siihen kuuluva vauvatuki
Heippa!
Onko kellään kokemusta vauvatuesta, joka kuuluu lisävarusteena Ergo-reppuun?? Vauvatuen avulla voi Ergossa kantaa myös vastasyntynyttä. Itselläni on Ergo ja mietinkin, että kannattaisiko vauvatuki hankkia. Minulla on myös pitkä trikoinen liina eli liinailtuakin varmasti tulee.
Kokemuksia?
Kommentit (4)
ja yritin ohjeiden mukaisesti laittaa vauvatuen ergon sisään ja vauvan sitten ohjeen mukaan poikittain " makaavaan" asentoon, mutta meidän poika ei ainakaan viihtynyt lainkaan enkä itsekään kokenut, että asento olisi ollut minulle kantajanakaan hyvä. En nyt ole kokeillutkaan, vaikka ikää on tullut jo 1,5 kk:tta lisää tuosta ekasta yrityksestä.
Uskoisin, että liinalla pärjäät paremmin alussa ja otat ergon käyttöön kun lapsi vähän kasvaa. Meillä on ollut korvaamaton apu rintareppu, jolla pojan saa yleensä nukkumaan silloinkin kun mikään muu ei auta (aika usein siis).
En tiedä voisiko Ergossa vauvatuen kanssa yrittää kantaa myös pystyasennossa, en kokeillut, kun minun saamissani ohjeissa oli näytetty vain tuo makaava asento.
salminakki
ergon vauvatuki toimi vallan loistavasti! Vauva viihtyi hyvin melkein vastasyntyneestä kolmen kuukauden ikään repussa tuen kanssa. Ensin asettelu vaati vähän harjoittelua, mutta sitten homma suijui helposti ja sekä kantajalla ja kannettavalla oli hyvä olla. ;-)
Meillä ergo vauvatuen kanssa oli ainoa vaihtoehto jos halusi saada vauvan rauhoittumaan. Aluksi kun oli vähän koliikkia, niin tuli kanniskeltua vauvaa jopa yöllä siinä repussa. Minusta se on mukavampi kantaa kuin esim. babybjörnin rintareppu. Mutta aika vähälle käytölle se vauvatuki sitten jäi. Nyt poika on 3 kk vanha ja olen siirtynyt bb:n rintareppuun, koska poju haluaa katsella kovasti ympärilleen.
Ostin Ergorepun, kun tyttö oli n. 5 kk ja siitä saakka on menty hyvin perusrepulla. Eli melkoisen pian vauva kasvaa ja vauvatuki jää tarpeettomaksi. Sen ajan voit mennä liinalla...
Riippuu tietysti myös siitä, että minkä hintainen se tuki on.