Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pandemrix rokotteen ottaneet

Vierailija
10.07.2014 |

Luitteko rokotteen tuoteselosteen ennen rokotusta? Oon ymmärtänyt, että aika harva luki. Ihmettelen miksi? Annatteko yleensäkin pistää iyseenne saati lapseenne mitä tahansa tietämättä mitä Se voi aiheuttaa? Narkolepsiahan ei lukenut haittalistalla mutta vakampiakin sairauksia jaittalostalla oli.

itselle ensimäinen reaktio rokotteen tullessa oli ottaa selvää mahdollisista haitoista, joita Se voi aiheuttaa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun neljää lasta ei rokotettu koska suvussamme on autoimmuunisairauksia. Se painostus mikä tuli koulun terkkarilta asian suhteen oli mielestäni ihan järkyttävää. Siitäkin huolimatta rokotusta ei otettu ja nyt olen siitä erittäin tyytyväinen kun kävi case narkolepsia.

Vierailija
22/30 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut, koska luotin silloin rokotteisiin. Yhdestäkään rokotteesta ei tuttavapiirissäni ollut kenellekään mitään sellaisia haittavaikutuksia jotka olisi huomattu. Paitsi itse joskus aikoinaan sain isorokkorokotteesta käden kipeäksi pariksi kuukaudeksi.

Luin myös rokotteen vastustajien varoituksia, mutta ne eivät vaikuttaneet kovinkaan luotettavilta niiden nettisivujen perusteella mitä katselin. Vaikuttivat new age-hörhöjen hysterialta.

Olin väärässä. Lapseni sai rokotteen, onneksi mitään ei ole siitä seurannut. Itse en silkkaa laiskuuttani sanut aikaiseksi ottaa sitä. 

Nykyään suhtaudun epäluuloisesti uusiin rokotteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut, koska luotin silloin rokotteisiin. Yhdestäkään rokotteesta ei tuttavapiirissäni ollut kenellekään mitään sellaisia haittavaikutuksia jotka olisi huomattu. Paitsi itse joskus aikoinaan sain isorokkorokotteesta käden kipeäksi pariksi kuukaudeksi.

Luin myös rokotteen vastustajien varoituksia, mutta ne eivät vaikuttaneet kovinkaan luotettavilta niiden nettisivujen perusteella mitä katselin. Vaikuttivat new age-hörhöjen hysterialta.

Olin väärässä. Lapseni sai rokotteen, onneksi mitään ei ole siitä seurannut. Itse en silkkaa laiskuuttani sanut aikaiseksi ottaa sitä. 

Nykyään suhtaudun epäluuloisesti uusiin rokotteisiin.

Vierailija
24/30 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko rokotejupakka mainostuksineen vei kyllä minulta uskon Suomen terveydenhuollon ja erityisesti THL:n puolueettomuuteen ja luotettavaan tiedonvälitykseen. Muistan kuinka THL:n edustaja eräässäkin ylen keskusteluohjelmassa lopputekstien aikana huusi kuin riivattu että OTTAKAA ROKOTE!!!!

En lukenut tuoteselostetta, sillä en rokotetta vähäisen tutkimustyön ja THL:n epäilyksiä herättävän toiminnan takia ottanut. Jos olisin kuulunut riskiryhmiin ja mahdollinen sikainfluenssa olisi todella voinut koitua kuolemaksi, olisin varmasti miettinyt rokotteen ottamista uudemman kerran. Lähtökohtaisesti en näe syytä perusterveiden ihmisten influenssarokotteille, sillä kokemuksesta ne eivät ole "normaalia" kuumetautia tai keuhkokuumetta vakavampia tauteja mikäli kyseessä on terve aikuinen.

Narkolepsia on toki valtavan ikävä haittavaikutus, mutta tottahan se on, että myös sikainfluenssaan määrätyistä lääkkeistä olisi joku voinut saada vaikeitakin haittavaikutuksia. Monipiippuinen asia kaikkiaan!

Vierailija
25/30 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lukenut, mutta seurasin rokotekeskustelua ulkomaisista lehdistä ja tein sen päätöksen, ettei lapsia kyseisellä rokotteella rokoteta. Samaisen päätöksen kun teki useamman keski-eurooppalaisen valtion viranomaiset sillä perusteella, ettei ko. rokotteet vaikutuksista ole vielä tarpeeksi kokemusta lapsilla - oikeassa olivat.

Suomen viranomaisten hypetykseen suhtaudun usein varauksella.

Vierailija
26/30 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes nähnyt mitään narkolepsiaan tms. viittaavaa keskustelua ennen rokotteen ottamista. Otettiin koko perhe (itse kuulun riskiryhmään) ja olen enemmän kuin kiitollinen, ettei kenellekään siitä mitään tullut.

Vierailija
27/30 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 12:19"]

Minun neljää lasta ei rokotettu koska suvussamme on autoimmuunisairauksia. Se painostus mikä tuli koulun terkkarilta asian suhteen oli mielestäni ihan järkyttävää. Siitäkin huolimatta rokotusta ei otettu ja nyt olen siitä erittäin tyytyväinen kun kävi case narkolepsia.

[/quote] 

Jäi provikat saamatta teidän kohdalta 

Vierailija
28/30 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pääsääntöisesti rokotteisiin ja rokottamiseen erittäin myönteisesti suhtautuva ihminen. Pandemix-kohun jälkeen syntynyt lapseni on mm. saanut kaikki rokotusohjelman rokotteet, myös monien vähän tarpeettomana pitävän rotan. En ole terveydenhuollon ammattilainen, mutta seuraan terveysasioita ja olen kiinnostunut tilastotieteestä. Sanoisin siis pystyväni arvioimaan rokotteiden hyöty-haittasuhteita melkoisen hyvin.

Omiin, tuon aikaisiin tietoihini hyöty-haitta -suhteesta perustuen en siis Pandemix-rokotetta silloin aikanaan ottanut, koska kliinistä testausta oli tehty niin vähän enkä kuulunut riskiryhmiin tai ollut tekemisissä riskiryhmään kuuluvien henkilöiden kanssa. Voi tosin olla, että sairastikin taudin lievänä, meillä nimittäin oli miehen kanssa outo, tuskin kuumeillut, mutta pitkäaikaisen väsymystilan ja  nivelkivut (2-3 viikkoa) aiheuttanut flunssa kauden ulkopuolella heinäkuun lopulla 2009. Miehen työpaikalla oli tuolloin pari todettua sikainfluenssatapausta, joten ehkä sitä kautta sitten tuli meille. 

Vierailija
29/30 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua on että kuinka tällainen temppu saa ihmiset herämään. Nykyään en käy mistään syystä lääkärissä eikä sen puolen tule sitten syötyä mitään medikamentteja. Lääkäri ja lääkebuumi meni ohi, saman huomaan kaikille tutuille käyneen. 

Vierailija
30/30 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli lasta! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi