Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun vartalon virheitä pitää peittää...

Vierailija
06.07.2021 |

Työssäni kohtaan päivittäin naisia, jotka selostavat, kun on niin iso maha ja on sitä ja tätä ja on tullut tätä ylipainoa ja on paksut käsivarret jne jne. ja näitä peittämään pitäisi sitten ideoida sopivia ratkaisuja. Tulee väistämättä mieleen, että miksi vartalo on päästetty siihen kuntoon, että kaikkea joudutaan peittelemään? Tiedän myös itse tunteen, kun on vetänyt itsensä turvoksiin ja tuntuu, että mikään ei sovi päälle. Taas vastavuoroisesti on aivan mahtava fiilis, kun on tsempannut kuntoilun saralla ja voi pukeutua ihan mihin vain ja kaikki tuntuu ja näyttää hyvältä. Miksi tuon jälkimmäisen fiiliksen tavoittelu ei motivoi ihmisiä laihduttamaan ja muokkaamaan kroppaansa siihen kuntoon, että ei tarvitse peitellä, vaan voi jopa korostaa?? Tälläisiä mielessä. Kommentoikaa.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo jatkuva vartalon epäkohtien peittely raskasta ja henkisestikin lannistavaa. Luulisi, että olisi mukavampi olla sellaisessa kunnossa, että ei tarvitse peitellä, vaan voi keskittyä siihen mikä näyttäisi ja tuntuisi parhaalta yllä.

Vierailija
2/87 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen huomion saa siirrettyä parilla tatuoinnilla olkapäihin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät arvosta itseään tarpeeksi, jotta kokisivat itsensä ansaitsevan huolenpitoa ja hyvinvointia. Ihminen myöskin haluaa nopeita ratkaisuja. Jos olisi olemassa pilleri, jota päivittäin syömällä pysyy hyvässä atleettisessa kunnossa, saa itsellensä enemmän energiaa, jonka avulla voi vähentää riskiä ennen aikaiseen kuolemaan ja moniin vanhuusajan sairauksiin, jolla pystyisi vähentämään älykkyytensä laskua (ÄO vähenee iän myötä), niin tällaisesta pilleristä maksettaisiin suunnattomia summia. Kaikki nämä hyödyt ja paljon muuta saa päivittäisellä liikunnalla ja normaalilla, terveellä ruokavaliolla. Ihmiset menevät ap:n palveltavaksi odottaen ihmepilleriä.

Vierailija
4/87 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvasti ihmiset ympärillä valittaa lihavuuttaan. Itse pidän ulkomuodostani huolta ja sitten alkaa kauhea voivottelu kun kieltäydyn kahvipullasta. "Voi voi ottaisit nyt tää on niin hyvää!"

Ja kahvihetken päästä päivitellään "Voi voi kun on taas painoa tullut. Pitäisi varmaan lopettaa syöminen kokonaan"

argh.

päästä... tarkoitin jälkeen.

Vierailija
5/87 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvasti ihmiset ympärillä valittaa lihavuuttaan. Itse pidän ulkomuodostani huolta ja sitten alkaa kauhea voivottelu kun kieltäydyn kahvipullasta. "Voi voi ottaisit nyt tää on niin hyvää!"

Ja kahvihetken päästä päivitellään "Voi voi kun on taas painoa tullut. Pitäisi varmaan lopettaa syöminen kokonaan"

argh.

Kiitos nauruista! Tämä on niin totta!!! Äitini on yksi tuollainen kahvipöytäherkkujen tuputtaja. Ei yhtään osaa sisäistää mitä tarkoittaa sokerista pidättäytyminen. "Mutta tässä nyt ei kovin paljon sokeria ole... " - juu eipä ei.

Vierailija
6/87 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläinen hellekesä on julmaa aikaa "peittelijöille". Kaikki paljastuu väkisinkin, kun kukaan ei pysty kokopitkässä kaavussa kulkemaan tukehtumatta.

Vierailija
7/87 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekuri kirjoitti:

Monilla ihmisillä ei ole tahdonvoimaa. Samat ihmiset kuitenkin ihmettelevät, miksi muilla ei ole tahdonvoimaa jossain toisessa asiassa.

Totta. Ja myönnettäköön, että yhä enenvissä määrin olen tympääntynyt kuuntelemaan sitä ylipainovoivottelua, kun kyseessä on asia, jolle valtaosin on jotakin tehtävissä. Jonain päivänä ehkä teen "emmivileenit" ja sanon suoraan, että mitä jos rouva nyt vain jättää muutamat pullat syömättä. Eivät ne allit ja iso maha kuitenkaan tyhjästä ja syyttä suotta ilmesty. / AP

Mulla on jäätävät allit ja paksut jalat. Johtuu lipödeemasta. Ei johdu pullan syönnistä eikä lähde laihduttamalla. Kompressiotuotteita täytyy käyttää jatkuvasti ja ainoa poistokeino on kirurginen.

Maha sen sijaan on ihan ookoo, kun sitä "normaalia ylipainoa" ei ole kovin paljon. 

Vierailija
8/87 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläinen hellekesä on julmaa aikaa "peittelijöille". Kaikki paljastuu väkisinkin, kun kukaan ei pysty kokopitkässä kaavussa kulkemaan tukehtumatta.

Hyvin pystyy, kokopitkä kaapu suojaa ihoakin hyvin sitä tuhoavilta UV-säteiltä.

Vierailija
9/87 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekuri kirjoitti:

Monilla ihmisillä ei ole tahdonvoimaa. Samat ihmiset kuitenkin ihmettelevät, miksi muilla ei ole tahdonvoimaa jossain toisessa asiassa.

Totta. Ja myönnettäköön, että yhä enenvissä määrin olen tympääntynyt kuuntelemaan sitä ylipainovoivottelua, kun kyseessä on asia, jolle valtaosin on jotakin tehtävissä. Jonain päivänä ehkä teen "emmivileenit" ja sanon suoraan, että mitä jos rouva nyt vain jättää muutamat pullat syömättä. Eivät ne allit ja iso maha kuitenkaan tyhjästä ja syyttä suotta ilmesty. / AP

Mulla on jäätävät allit ja paksut jalat. Johtuu lipödeemasta. Ei johdu pullan syönnistä eikä lähde laihduttamalla. Kompressiotuotteita täytyy käyttää jatkuvasti ja ainoa poistokeino on kirurginen.

Maha sen sijaan on ihan ookoo, kun sitä "normaalia ylipainoa" ei ole kovin paljon. 

Mistä tuo lipödeema sitten aiheutuu? Voiko siihen mitenkään vaikuttaa tai sitä ennaltaehkäistä itse?

Vierailija
10/87 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä näitä silti meillä katukuvassa juuri näy. Enemmän näkyy (liikaakin) paljasta pintaa.

Vierailija
11/87 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

argh.

En minä kyllä jätä kahvipullia väliin, voin ostaa monta kertaa viikossa jätskin ja kyllä pidän itsestäni huolta ja olen normaali/hoikka. Lihavuus ei johdu mistään kahvipullasta, vaan paljon suuremmista kokonaisuuksista.

Vierailija
12/87 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivoi, ettei myyjätyttönen olis nyt ihan väärällä alalla kun ei elämästä/ihmisistä ymmärrä yhtään mitään :D

"Mahtavaa" mainosta yritykselle, onneksi kuitenkin sen verran älliä ettei työnantajan nimeä maininnut näin julkisesti. Tässäpä taas hyvä syy sille että kivijalkakaupat loppuu ja kaikki siirtyy verkkokauppoihin. Taisit tehdä tällä aloituksellasi hallaa monellekin vaatekaupalle.

Vierailija
13/87 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä näitä silti meillä katukuvassa juuri näy. Enemmän näkyy (liikaakin) paljasta pintaa.

Eikö näy vielä? No, eiköhän se kin aika koita.

Vierailija
14/87 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekuri kirjoitti:

Emmivileeni oli aika tuhdissa kunnossa itsekin ja sinäkin todennäköisesti kunhan elät tarpeeksi pitkään eli keski-iän tuolle puolen.

Vierailija
15/87 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän myös näitä peittelijöitä, joissa ei todellakaan ole mitään vikaa tai peiteltävää. On vaan huono itsetunto ja pienet inhimilliset "virheet" nähdään jonain maailmanloppuna.

Vierailija
16/87 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän myös näitä peittelijöitä, joissa ei todellakaan ole mitään vikaa tai peiteltävää. On vaan huono itsetunto ja pienet inhimilliset "virheet" nähdään jonain maailmanloppuna.

Vierailija
17/87 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekuri kirjoitti:

Mistä tuo lipödeema sitten aiheutuu? Voiko siihen mitenkään vaikuttaa tai sitä ennaltaehkäistä itse?

Taipumus on perinnöllinen ja ilmeisesti hormonaaliset syyt ovat laukaisija. Etenemistä voi hidastaa juuri mainitsemillani kompressiotuotteilla ja esim. vesiliikunnalla, kävelyllä, lymfahoidoilla, ja monet ovat hyötyneet myös hiiihydraatteja rajoittavasta ruokavaliosta. Ennaltaehkäisystä sinänsä ei oikein voi puhua, koska tilanteeseen yleensä havahdutaan vasta sitten, kun se on jo edennyt hyvän matkaa. Yleensä tätä pidetään aluksi vain normaalina ylipainona ja tila tunnistetaan täällä vielä huonosti.

Vierailija
18/87 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekuri kirjoitti:

Emmivileeni oli aika tuhdissa kunnossa itsekin ja sinäkin todennäköisesti kunhan elät tarpeeksi pitkään eli keski-iän tuolle puolen.

Olen Tankki Täyteen -sarjaa katsellut aika monta kertaa, joten tiedän Emmin ulkonäön oikein mainiosti. Ja en muistaakseni ole missään kohtaa viitannut ikääni tai maininnut siitä mitään. /AP

Vierailija
19/87 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekuri kirjoitti:

Taipumus on perinnöllinen ja ilmeisesti hormonaaliset syyt ovat laukaisija. Etenemistä voi hidastaa juuri mainitsemillani kompressiotuotteilla ja esim. vesiliikunnalla, kävelyllä, lymfahoidoilla, ja monet ovat hyötyneet myös hiiihydraatteja rajoittavasta ruokavaliosta. Ennaltaehkäisystä sinänsä ei oikein voi puhua, koska tilanteeseen yleensä havahdutaan vasta sitten, kun se on jo edennyt hyvän matkaa. Yleensä tätä pidetään aluksi vain normaalina ylipainona ja tila tunnistetaan täällä vielä huonosti.

Eli tuossakin kohtaa on siis vain eduksi, että ylipainoon havahdutaan ja puututaan mahdollisimman ajoissa.

Vierailija
20/87 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti rasvaimusi onnistui, mihin sitä siirrettiin?