Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä muut asiat yhtä "huikeita" kuin lapsen saaminen?

Vierailija
10.07.2014 |

Mietin tätä, kun velat usein kirjoittavat että muut asiat on elämässä tärkeitä ja antoisia, ja uskon tottakai että näin heidän kohdallaan on. Jos ei halua lapsia niin ei halua ja sillä siisti. Mutta mites te lapsia halunneet ja saaneet, onko elämässänne ollut muita asioita jotka antoisuudellaan olisivat nousseet "samalle tasolle" sen lasten saamisen kanssa? Työt, joku harrastus, matkailu..Mikä tahansa "juttu", mikä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde rakkaan mieheni kanssa. Elämä hänen kanssaan.

Vierailija
2/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka työpaikka ja oma, itse ansaittu raha. vesijuoksu. laihdutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen saaminen takaisin elävien kirjoihin kuoleman porteilta ja halaaminen sen jälkeen, kun sai sanottua ensimmäiset sanat ääneen teho-osastolla. Tai.... Ei se ole sama asia. Hetken aikaa yhtä suuri ihme kuitenkin. Ihmetys ihmeestä lapsen kohdalla on elinikäistä.

Vierailija
4/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus ja ura.

Olen lapseton toistaiseksi.

Vierailija
5/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:28"]

[/quote]

Tuota vertaisin toivotun raskaustestin plussatuloksen saamiseen.

Vierailija
6/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, elämässäni on paljon muitakin huikeita juttuja kuin ne lapset. Tottakai lapset menevät aina etusijalle, mutta mikäli lapset ovat elämän ainoa huikea sisältö, tulee olemaan aika ankeaa siinä vaiheessa kun lähtevät omilleen.

Kyllä pidän itseni kehittämistä yhtä merkityksellisenä ja tärkeänä asiana kuin lasteni kasvattamista. En elä lasteni kautta, minulla on oma elämäkin eikä se ole millään lailla lapsilta pois. Lapset ovat osa elämääni mutta eivät sen ainoa sisältö.

Vierailija
7/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:35"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:28"]

[/quote]

Tuota vertaisin toivotun raskaustestin plussatuloksen saamiseen.

[/quote]

Jep, taitaa olla velojen esiinmarssi tämäkin keskustelu. Vaikka ap kysyi lapsia saaneilta nimenomaan kommentteja.

Vierailija
8/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan samalla tavalla huikeeta taida olla. Tai siis onhan noi yllämainitut asiat erittäin paljon tyydytystä tuottavia. Mutta ei silti samalla viivalla lapsen saamisen kanssa.

Entinen vela, nyk äiti

Vierailija
9/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, äitiys ei muuten lopu siihen, kun lapsi muutta kotia pois. Se muuttaa muotoaan aikuisen ja itsenäistyvän ihmisen vanhemmuudeksi, joka on yhä suuremmassa määrin etäältä rakastamista ja sallimista, luopumista mutta turvasatamana pysymistä. En koe mitenkään, että voimakas vanhemmuuden vietti estäisi minua elämästä ns. omaa elämääni. Lapseni ovat mitä suurimmassa määrin elämäni sisältö. Kuihtuisin pois, jos lapset vietäisiin minulta vaikka... vaikka nyt sitten auto-onnettomuuden kautta. Jotenkin nyt tuntuu niin olevan muotia rehennellä sillä, että "minut määrittelee muukin kuin lasten saaminen". Minulle se kyllä on ihan ykkösasioita puolisona olemisen ohella. Nuorimmaiseni on 8, vanhin 23.

ohis

Vierailija
10/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:37"]

Kyllä, elämässäni on paljon muitakin huikeita juttuja kuin ne lapset. Tottakai lapset menevät aina etusijalle, mutta mikäli lapset ovat elämän ainoa huikea sisältö, tulee olemaan aika ankeaa siinä vaiheessa kun lähtevät omilleen.

Kyllä pidän itseni kehittämistä yhtä merkityksellisenä ja tärkeänä asiana kuin lasteni kasvattamista. En elä lasteni kautta, minulla on oma elämäkin eikä se ole millään lailla lapsilta pois. Lapset ovat osa elämääni mutta eivät sen ainoa sisältö.

[/quote]

Joo, toki näin. Mutta nyt kysyinkin nimenomaan sitä, mitkä asiat on olleet _yhtä antoisia_ kuin lasten saaminen. 

ap

Vierailija
11/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään.

Vierailija
12/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen parisuhde on kyllä huikea juttu ja kiitollisuuden aihe. Samoin hyvä ja tasapainoinen arki, toki siinä lapset mukana. Mielekäs ja haastava työ. Mutta kaikki nämä muodostavat kokonaisuuden, mitään en antaisi pois eikä homma olisi sama ilman kaikkia palasia.

Ei tietenkään mene lasten kanssa samaan kategoriaan, mutta yhtä kaikki, osana elämääni on rakas harrastus juoksu. Esimerkiksi jokaisen maratonin viimeiset kilometrit ja maaliintulo ovat voimia antavia kokemuksia ja huikaisevia hetkiä, jotka ovat yksin minun ja joita voin mielessäni elää uudelleen. Niistä riittää ammennettavaa muillakin elämänalueilla, tiedän, millaisia voimia minulla on. Mieli on herkkänä, ajatukset omanlaisiaan noissa tilanteissa.

Vierailija
13/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:28"]eka työpaikka ja oma, itse ansaittu raha. vesijuoksu. laihdutus.

[/quote]No nuo ovat ihan normaaleja asioita äitienkin elämässä. Olen kokenut nuo kaikki eikä päivämäärä ja kellonaika ole jäänyt mieleen. No jaa, eka vakityö alkoi 8.6 muinoin.

Vierailija
14/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lähellä endorfiinien tasolla oli yksi jääkiekkomatsi paikan päällä. Yksi huikea konsertti myös.

Vierailija
15/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpään sairastuminen, työttömäksi joutuminen, läheisen ihmisen kuolema.

Vierailija
16/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan matkustelusta näitä huikeita ikimuistettavia kokemuksia. Minusta lapsen saanti ei varsinaisesti ole edes huikea ja ihana, vaan verinen, kivulias kokemus ja hyvinkin tavallinen tapahtuma.

Vierailija
17/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään yllä samalle tasolle.

Mulla on ollut onnellinen elämä ennen lapsiakin. Koulutus on iso osa identiteettiä ja sen tuoma työ on todella tärkeä. Seksin tai liikunnan tuomat endorfiinipöllyt ovat hetkellisiä. Oman lapsen nauru porautuu syvemmälle.

Vierailija
18/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla ihmisten erilaisista kokemuksista, tai niiden merkityksistä. On varmaan vähän tabu että joillekin ihmisille se lapsen saaminen tosiaan on aika "arkinen" asia? Tai ainakaan siitä ei juuri puhuta. Itsekin olen kouluttaunut pitkälle, harrastan yms.., mutta itselle mikään kokemus ei kyllä ole päässyt lähellekään sitä fiilistä minkä omaan vastasyntyneeseen tutustumaan pääseminen on antanut. Ehkä omalla arvomaailmalla tosihyvä parisuhde voisi yltää lähelle tuota, mutta valitettavasti ihan niin hyvä ei oma parisuhde ole...

ap

Vierailija
19/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:45"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:37"]

[/quote]

Joo, toki näin. Mutta nyt kysyinkin nimenomaan sitä, mitkä asiat on olleet _yhtä antoisia_ kuin lasten saaminen. 

ap

[/quote]

Opiskelu, ehdottomasti. Minulla on aina ollut valtava tiedonjano, ja oikeasti se, että minulta olisi viety aikanaan mahdollisuus oppia asioita, olisi ollut kohdallani yhtä suuri tragedia kuin lapsettomaksi jääminen.  Onneksi minun ei ole tarvinnut tehdä valintaa sen väliltä, hankinko lapsia vai tietoa, saati että tiedonhankinta olisi jotenkin estetty, kuten vielä niin monessa maassa tehdään. 

Vierailija
20/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos ei olisi ollut mahista kouluttautua? Mutta Suomessa se on niin itsestään selvää. Varmasti on tabu jos kokee että lapsi ei ole mikään ihmeellinen juttu, tai on kiva juttu muiden joukossa. Minusta se on kyllä surullista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi