Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ET käy gynellä ?

Vierailija
09.07.2014 |

En ymmärrä miksi osa naisista ei käy gynekologilla. Kaverini ovat kertoneet välttelevänsä siellä käyntiä viimeiseen asti. Kuulemma käyvät sitten kun tulee tarpeelliseksi.

Eikö gyne ole juuri tärkeä kun halutaan ennakoida erilaiset sairaudet kuten kohdunkaulansyöpä. Nyt tarkistuttamaan alapäänne. Se on oikeus ja mielestäni jopa velvollisuus joka tulisi täyttää itsensä vuoksi. Gyne on palvelus itsellesi!

Ja miehet urologin luo. Kivessyöpä on petollinen...ei tunnu kipuna ja kasvaa kiveksen sisälle.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies.

Vierailija
2/29 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue aloitusviesti. Sinullekin annoin kehotuksen. Urologille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ET tarvii pillerit?

Vierailija
4/29 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että keskivertomies ottaa mieluummin riskin yhden pallin poistamisestä, kuin käy kerran vuodessa mahdollisesti miesurologin hiplattavana.

Voi niitä tietty itsekin tunnustella.

Vierailija
5/29 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en haluu näyttää pimpsaa jollekkin epäilyttävälle tyypille joka on opiskellut ja erikoistunut pimperoihin ja ajattelee pimppejä suurimman osan päivistään

Vierailija
6/29 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:22"]Veikkaisin, että keskivertomies ottaa mieluummin riskin yhden pallin poistamisestä, kuin käy kerran vuodessa mahdollisesti miesurologin hiplattavana.

Voi niitä tietty itsekin tunnustella.

[/quote]

Myöa naisurologeja on. Ei siellä noin tiheään tahtiin tarvitse käydä. Tohtori.fi sivustolla sanotaan että valtaosa miehistä käy ensimmäistä kertaa urologilla 40. ikävuoden jälkeen mikä on varsin myöhäinen ikä ekalle käynnille.

Vierailija
7/29 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:22"]Jos ET tarvii pillerit?

[/quote]

LOL XD terveisin ap

Vierailija
8/29 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttele, mutta harvemmin on tullut aihetta mennä, pari kertaa kierukan asennuksessa. Ei muitakaan ruumiinosiani tutkita säännöllisesti syövän varalta.

Vierailija
9/29 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole varaa käydä gynellä. Käyn joka kolmas vuosi perhesuunnitteluneuvolassa tutkittavana ja papassa, kuten Vantaan kaupungin ohjeistus on.

vm -72

Vierailija
10/29 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vain tarvittaessa. Ei ole ollut alapään sairauksia, joten ei ole tullut juuri käytyä. Kerran kävin yhden oireen vuoksi ja samalla siinä sitten otettiin papa-koe. En ymmärrä, miksi ihmeessä siellä pitäisi koko ajan olla juoksemassa? Enhän minä lääkärissäkään käy, ellei ole jotain syytä käydä. Ei ne tykkäisi jos siellä huvikseen kävisi testauttamassa itseään ties minkä taudin takia vain varmuuden vuoksi. Kyllä täytyy jotain oireita olla tai suuri syy uskoa, että olisi joku tauti.

Vierailija
11/29 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei römpsäänsä jaa joka kulmalla paljaalla pantavaksi, niin miksi sitä pitäisi jatkuvasti olla lääkärille näyttämässä? Kohdunkaulan syöpääkin aiheuttaa sukupuolitauti, kondylooma. Sukupuoliterveydestään voi huolehtia ihan itsekin, ei siihen joka käänteeseen lääkäriä tarvii. Itse käyn noin viiden vuoden välein hormooni kierukan vaihdossa. Lääkärini on sanonut, että se riittää kun en kuulu mihinkään riskiryhmään. Rintani tutkin itse säännöllisesti ja lääkäri ne tutkii samalla reissulla, mitä edellä mainitsin.

Vierailija
12/29 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista! Papassa käyn kyllä, mutta gyne mielellään ultraa ja tutkii sen 30 min vastaanottoajan, joten sehän maksaa noin parisataa.

Vierailija
13/29 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kävisin? Ongelmia ei ole ollut, joten en halua mennä ronkittavaksi kuin viimeisessä hädässä. Se on nöyryyttävää ja noloa. Jos syöpä tulee niin on tullakseen, kuollaan tässä kumminkin joku päivä, ennemmin tai myöhemmin. 

Vierailija
14/29 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin en käy? Käynhän!

Vierailija
15/29 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt selibaatissa vuosikaudet joten en näe sitä tarpeelliseksi.

Vierailija
16/29 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:28"]En välttele, mutta harvemmin on tullut aihetta mennä, pari kertaa kierukan asennuksessa. Ei muitakaan ruumiinosiani tutkita säännöllisesti syövän varalta.

[/quote]

Mites on tisujen laita?

Vierailija
17/29 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy, koska pelkään. Sekä itse toimenpidettä että mahdollisia huonoja uutisia.

Vierailija
18/29 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kaikki seulontapapat ja n. kolmen vuoden välein gynellä. Synnytinelimiäni tutkitaan näinkin paaaljon huolellisemmin kuin vaikkapa sisäelimiäni, joissa ne tosin salakavalat syövät piilevät. Samoin voisi kysyä miksen käy magneettikuvissa kuvauttamassa kalloani ja sisäelimiäni vuosittain?

Kaikki gynet eivät edes tutki rintoja. Sen teen itse säännöllisesti.

Vierailija
19/29 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vastausta tuohon, koska en tiennyt että ET käy gynellä, luulin että se palasi takaisin avaruuteen. 

Vierailija
20/29 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:36"]Jos ei römpsäänsä jaa joka kulmalla paljaalla pantavaksi, niin miksi sitä pitäisi jatkuvasti olla lääkärille näyttämässä? Kohdunkaulan syöpääkin aiheuttaa sukupuolitauti, kondylooma. Sukupuoliterveydestään voi huolehtia ihan itsekin, ei siihen joka käänteeseen lääkäriä tarvii. Itse käyn noin viiden vuoden välein hormooni kierukan vaihdossa. Lääkärini on sanonut, että se riittää kun en kuulu mihinkään riskiryhmään. Rintani tutkin itse säännöllisesti ja lääkäri ne tutkii samalla reissulla, mitä edellä mainitsin.

[/quote]

Kelaapa kaverini mummin sisko, vanhapiika, jolla suunnilleen värkki ei ollut nähnyt kuin lämmintä vettä ja äidin kättä - kuoli kohdunkaulan syöpään. Kondylooman voi saada jo syntyessään. No nyt olisi jo melkein sata, jos eläisi.