Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajusin juuri että ollaan ainoat yksilapsiset!!

Vierailija
09.07.2014 |

Miten me nyt niin marginaalia ollaan? Edes tutun tutuista ei löydy ketään joka olis lopettanut yhteen/päätynyt isompaan ikäeroon. Lähipiirin lapset kaikki nuorempia kuin oma 4v ja kaikilla jo toinen/tulossa/yrityksessä.

Onko tää niin erikoista oikeasti? ?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 22:47"]Lapsi jää sit ihan yksin, kun vanhemmat kuolee. Jos taas teidän ainokainen kuolee kun olette nelikymppisiä, voi oma elämä tuntua tyhjältä ja menneet vuodet turhilta.

[/quote]

Voi jesta! Korvaako uusi lapsi vanhan? Pitääkö tehdä useampi lapsi, että lapsi ei jää yksin?! Tod.näk. ihmisillä on muutakin elämässään kuin ne sisarukset. Itsellä 2 sisarusta ja ei se nyt niin auvoista ole. Vanhempien hautajaisetkin järjestin yksin, ja hyvin pärjättiin...

Tehkää useita lapsia, MUTTA oikeista syistä

Vierailija
2/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 22:47"]Lapsi jää sit ihan yksin, kun vanhemmat kuolee. Jos taas teidän ainokainen kuolee kun olette nelikymppisiä, voi oma elämä tuntua tyhjältä ja menneet vuodet turhilta.

[/quote] [quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 22:25"]Joo no me ei meidän elämää aleta sen takia uusiksi hääräämään että jotkut yksilapsiset on kaivannut sisaruksia ;) jotkut monilapsisesta perheestä tulleet eivät pidä sisaruksiaan niin tärkeinä! (Ainakaan minä, neljä sisarusta) ap

[/quote]

Yksilöllistähän se on, ja mä kerroin vaan omista kokemuksistani, en sanonut että tulen tukehduttamaan sut nallekarkeilla jos et hetipaikalla hanki lisää penskoja.

Ja uskaltaisin väittää että suuressa osassa monilapsisista perheistä sisarukset kyllä rakastavat toisiaan ja ovat enimmän osan aikaa tyytyväisiä toistensa olemassaoloon. Harvemmin niistä kukaan leikkii mielikuvitusleikkejä missä on ainoa lapsi ja sisaruksia ei ole.

[/quote] ja useimmiten lapset leikkivät mielikuvitusleikkejä, joissa vanhemmat ovat kuolleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 22:47"]

Lapsi jää sit ihan yksin, kun vanhemmat kuolee. Jos taas teidän ainokainen kuolee kun olette nelikymppisiä, voi oma elämä tuntua tyhjältä ja menneet vuodet turhilta.

[/quote]yksi lapsi mulla mutta hänellä on 3 sisarpuolta. Iso on ikäero mutta hyvä niin että on sisaruksia.

Vierailija
4/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä äiti ja onnellinen yhdestä lapsestaan. Onnellinen myös että lapsellani on sisaruspuolia.

Vierailija
5/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvo Ylppö on sanonut,että parasta mitä vanhempi voi lapselleen antaa,on sisarukset. Vaikuttavat paljon kehitykseen ja opettavat elämää, antavat tukiverkon jne

Vierailija
6/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa hieman epävarmalta ratkaisustaan ja siksi perustelee täällä, miksi vain 1 lapsi. Heh, meilläkin on harrastuksia, intohimoinen työ, parisuhde ja ystäviä. Ja kirsikkana kakun päällä 2 lasta. Enempää ei tule, koska varallisuus tulee vastaan. En halua luopua mistään, siksi vain 2 lasta :).

Vierailija
7/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:45"]

Ap vaikuttaa hieman epävarmalta ratkaisustaan ja siksi perustelee täällä, miksi vain 1 lapsi. Heh, meilläkin on harrastuksia, intohimoinen työ, parisuhde ja ystäviä. Ja kirsikkana kakun päällä 2 lasta. Enempää ei tule, koska varallisuus tulee vastaan. En halua luopua mistään, siksi vain 2 lasta :).

[/quote]

Miten niin vaikuttaa? Samalla logiikalla vaikutat itsekin ihan yhtä epävarmalta kun vakuuttelet omaa valintaasi paremmaksi.

Eikö asiasta saa kertoa ja ihmetellä kun on tuttavapiirinsä ainut yksilapsinen ilman että on epävarma?

Meillä on myös vain yksi lapsi, emmekä halua lisää. Myöhemmin saimmekin kuulla ettemme olisi saaneetkaan toista biologista lasta, joka sopii meille hyvin. 

Vierailija
8/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:45"]

Arvo Ylppö on sanonut,että parasta mitä vanhempi voi lapselleen antaa,on sisarukset. Vaikuttavat paljon kehitykseen ja opettavat elämää, antavat tukiverkon jne

[/quote]

Aijaa, no sittenhän minä alan heti tekemään toisen, kun kerran oikein Arvo Ylppö on näin sanonut.

Vierailija
9/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi lapsi ja syyt ovat ihan selkeät: mielestämme lapsia tulisi hankkia tasan niin monta kuin jaksaa itse kasvattaa ja pystyy itse elättämään. Meillä tämä tarkoittaa tosiaan sitä yhtä lasta, onneksi kumpikaan ei kinua useampaa.

Vierailija
10/21 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se nyt niin harvinaista ole. Mun kavereilla on kahdella 1 lapsi ja ei ole varmastikaan toista edes tulossa.

Vierailija
11/21 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 22:47"]

Lapsi jää sit ihan yksin, kun vanhemmat kuolee. Jos taas teidän ainokainen kuolee kun olette nelikymppisiä, voi oma elämä tuntua tyhjältä ja menneet vuodet turhilta.

[/quote]

Surullista, että teet lapsia siksi että ovat toistensa korvikkeita. 

Aika järkyttävä ajatus, että lapsen kuoltua tuntisi eletyn elämänsä turhaksi. Todella kypsymätön kommentti,

Vierailija
12/21 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tosi vinksahtanut tuttava/tuttavantuttavapiiri... ap

Vierailija
13/21 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yksisarvinen.

Vierailija
14/21 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ainoa lapsi, ja se on aina harmittanut ihan vietävästi. Pienenä olisin niin kovasti halunnut isosiskon, että monta vuotta oli mielikuvitussisko leikeissä ja leikin usein että meille adoptoitaisiin mulle sisarus.

Vierailija
15/21 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas sattuu olemaan paljon yksilapsisia tuttavia. Lapsen joukkueessakin on kolme muutakin ainokaista.

Vierailija
16/21 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no me ei meidän elämää aleta sen takia uusiksi hääräämään että jotkut yksilapsiset on kaivannut sisaruksia ;) jotkut monilapsisesta perheestä tulleet eivät pidä sisaruksiaan niin tärkeinä! (Ainakaan minä, neljä sisarusta) ap

Vierailija
17/21 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 22:25"]

Meillä taas sattuu olemaan paljon yksilapsisia tuttavia. Lapsen joukkueessakin on kolme muutakin ainokaista.

[/quote]ja 16-vuotiaita siis nämä.

Vierailija
18/21 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 22:25"]Joo no me ei meidän elämää aleta sen takia uusiksi hääräämään että jotkut yksilapsiset on kaivannut sisaruksia ;) jotkut monilapsisesta perheestä tulleet eivät pidä sisaruksiaan niin tärkeinä! (Ainakaan minä, neljä sisarusta) ap

[/quote]

Yksilöllistähän se on, ja mä kerroin vaan omista kokemuksistani, en sanonut että tulen tukehduttamaan sut nallekarkeilla jos et hetipaikalla hanki lisää penskoja.

Ja uskaltaisin väittää että suuressa osassa monilapsisista perheistä sisarukset kyllä rakastavat toisiaan ja ovat enimmän osan aikaa tyytyväisiä toistensa olemassaoloon. Harvemmin niistä kukaan leikkii mielikuvitusleikkejä missä on ainoa lapsi ja sisaruksia ei ole.

Vierailija
19/21 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vahvasti sitä mieltä että toinen lapsi tulisi tehdä vain jos vanhemmilla palava halu toiseen tyyppiin. Ei sisarukseksi ekalle. Ap

Vierailija
20/21 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset