Uskaltavatko aikuiset ihmiset tällä palstalla kertoa mikä on heidän lempi dinosauruksensa?
Joo tiedän dinosaurukset ovat lapsellisia ja niit pidetään pelkkinä lasten juttuna jotka kiinnostaa pieniä lapsia mutta joiden ei kuulu kiinnostaa aikuisia mutta se tekeekin tästä meidän aikuisten ihmisten lempidinosauruksen kertomisesta muille rohkeaa ja uskaliasta.
Minun lempparini on muuten Genyodectes, eteläamerikkalainen kolmesarvinnen lihansyöjä theropodi Argentinasta.
Kommentit (89)
Miksi dinosaurukset olisivat lapsellisia ja lasten juttuja?
No, minulla ei ole mitään lempi-dinosaurusta, enkä niitä kovin syvällisesti harrasta, mutta mielenkiinnonkohde esihistoria on siinä, missä muutkin.
Joillekin se jopa on ammatti.
Assburger kirjoitti:
No, minulla ei ole mitään lempi-dinosaurusta, enkä niitä kovin syvällisesti harrasta, mutta mielenkiinnonkohde esihistoria on siinä, missä muutkin.
No yleensä ottaen dinosaurukset kiinnostavat kaikista eniten pieniä lapsia ja suurin osa museoiden asiakkaista on lapsiperheitä. Lisäksi julkaistavat kirjat ja dokumentit tehdään pääasiassa lapsiyleisöä varten kuten vaikkapa se Walking with Dinosaurs -elokuva.
Sinä. Katso peiliin ja näet ilmielävän fossiilin.
Oliko se T-rex joka niitä kaikkia muita dinija söi ja jahtasi?
Uskallus ei ole ongelma, mutta en yksinkertaisesti tiedä dinosauruksista riittävästi, että osaisin sanoa jonkin suosikin. Jos kysyisit vaikka lempikissaeläintä, olisi helpompi vastata.
Puu- ja paperiyhtiöiden johtajia kutsutaan dinosauruksiksi.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
No yleensä ottaen dinosaurukset kiinnostavat kaikista eniten pieniä lapsia ja suurin osa museoiden asiakkaista on lapsiperheitä. Lisäksi julkaistavat kirjat ja dokumentit tehdään pääasiassa lapsiyleisöä varten kuten vaikkapa se Walking with Dinosaurs -elokuva.
Meinaatko, että paleontologia on jotenkin lapsellinen tieteenala?
Jos se olet sinä, poikani, niin ymmärrän tarpeen jutella dinoista, mutta tämä on aikuisten palsta ja täällä kirjoitellaan vaikka mitä. Jos minä nyt käynkin täällä, sinun ei tarvitse, löytyy varmaan mukavampiakin palstoja. P.S. En arvannutkaan, että tuo voisi olla lempparisauruksesi nykyään.
Pachycephalosaurus koska olen itsekin samanlainen luupää.
Vierailija kirjoitti:
Barney
Barney on ihan paska dinosaurus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Meinaatko, että paleontologia on jotenkin lapsellinen tieteenala?
On se. Ja maailmassa on olemassa paljon järkeväpiä ja hyödyllisempiä ammatteja joista on enemmän hyötyä ja tulosta.
Muistaako kukaan tätä Sinclairin tv-sarjaa?
Velociraptor. Siinä olisi polvet tutissut kennellä tahansa jos olisi tämän suomukkaan kansaa seisomaan kasvokkain. Pituutta kuin miehellä ja aivot kuin simpanssilla.