Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret perheet maalla. On eläimiä, lapsia, maalaistalo...

Vierailija
05.07.2021 |

Ollaan asuttu metsän keskellä maalla kahdeksan vuotta. Nyt on pari pientä lasta, ja lisäksi lampaita, kanoja ja koiria. Iso maalaistalo ja puutarha hoidettavana. Mies hoitaa lypsykarjaa naapurissa siskonsa kanssa.

Suurin osa ihmisistä aina jaksaa ihmetellä ääneen, että miten ikinä jaksamme kaiken tämän. Ihan kamala työleiri! Tuntuu olevan monelle ihan kauhistus, kun on niin paljon tekemstä.

Itse olen kotiäitinä, mutta hyvin sujuisi tämän pyöritys töissä ollessakin. Monelle omakotiasukille toiveissa on helppo piha, terassi ja palju löhöilyyn. Meistä on paljon kivempaa touhuta perheen kesken. Miksi tällainen elämäntyyli aiheuttaa nykyään niin ihmetystä? 50-vuotta sitten tämä olisi arkipäivää suurimmalle osalle.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tuo ei ole nykyaikaista elämää. Kyllähän se ihmetyttää, että elää noin kun voisi elää myös helppoa elämää.

Vierailija
2/53 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on tärkeämpää lihoa sohvalla älypuhelin kourassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tuo ei ole nykyaikaista elämää. Kyllähän se ihmetyttää, että elää noin kun voisi elää myös helppoa elämää.

Mitä vikaa on siinä että joutuu/saa nähdä vaivaa asioiden eteen?

Vierailija
4/53 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hullua, että moni 50v täyttänyt haluaa erämaamökkiin, jossa kokee olevansa elossa, kun kaikki pitää tehdä itse puiden pilkkomisesta veden lämmittämiseen. Vuokraan pientä tupaa, jossa sähköt on ainoa ylellisyys ja sinne olisi hurjasti tulijoita.

Vierailija
5/53 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/53 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hullua, että moni 50v täyttänyt haluaa erämaamökkiin, jossa kokee olevansa elossa, kun kaikki pitää tehdä itse puiden pilkkomisesta veden lämmittämiseen. Vuokraan pientä tupaa, jossa sähköt on ainoa ylellisyys ja sinne olisi hurjasti tulijoita.

Jännää. Minun lähipiirissä keski-ikäisten lapsuudessa vedettömyys ja ulkovessat oli lapsena arkipäivää. Nyt pyristelevät kaikesta tuosta eroon kaikin kenoin. Jopa mökin huussi koetaan niin vanhanaikaisena ja pakko saada uusimmat systeemit tilalle.

Vierailija
7/53 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on nykyaikana turhaa.

Vierailija
8/53 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla ihmisillä on mielenterveysongelmiA JA HE OVAT KYVYTTÖMIÄ NAUTTIMAAN NORMAALISTA ELÄMÄSTÄ.

Vierailija
9/53 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta 50 vuotta sitten tuota tehtiin olosuhteiden pakosta. Onneksi tuosta on se 50 vuotta aikaa ja ihmiset voivat hankkia elantonsa helpommin ja fiksummin.

Vierailija
10/53 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miten noin nuorella on varaa maatilaan ja olla vielä kotiäiti. Veronmaksajatko tämän touhun kustantavat, mies kovalla pakkotyöllä vai onko perintö?

Sinulla on selvästi valinnan varaa.

Vierailija
11/53 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miten noin nuorella on varaa maatilaan ja olla vielä kotiäiti. Veronmaksajatko tämän touhun kustantavat, mies kovalla pakkotyöllä vai onko perintö?

Mä ostin hevostilan siivoojan palkalla kun olin 23v.

Nyt olen 40v ja asun tässä edelleen enkä ole ollut töissä enää vuosiin vaan olen kotiäiti.

Vierailija
12/53 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuli itselläkin mieleen. Ei monetkaan nuoret asu kerrostaloyksiössä siksi kun se on niin helppoa, vaan sen takia kun muuhun ei ole mahdollisuutta.

Itse miettisin jo yhden koiran ottoa hinnan kannalta. Esimerkiksi hevoset olisi kivoja,mutta maksavat niin paljon että en ole niistä haaveillut viime aikoina.

Muutaman maalla asuvan tunnen, yhdellä on isänsä entinen tila, tarkempaa raha ym. tilannetta en tunne. Yhdellä on perintö ja sen päälle vielä iso laina, lisäksi löysi puolison nuorena niin pystyvät jakamaan kaikki kulut ja ratkomaan ongelmat yhdessä. Ei yksinasuvalla sitäkään mahdollisuutta ole.

Vierailija
13/53 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastaisin tuollaista elämää.

Vierailija
14/53 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei taida olla käsitystä mitä vanhat maalaistalot maksavat. Voin kertoa, että alle sadalla tonnilla saa jo ison paikan.

Vierailija
15/53 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsien kannalta ok kun ovat pieniä. Mutta annas olla kun ovat teinejä...

Vierailija
16/53 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin hevostilan siivoojan palkalla kun olin 23v.

Nyt olen 40v ja asun tässä edelleen enkä ole ollut töissä enää vuosiin vaan olen kotiäiti.

Siis etkö tee niitä tilan töitä ja osallistu pyöritykseen itse ollenkaan vaan miten asut tilalla edelleen, mutta et ole töissä ollut vuosiin? Kerro ihmeessä lisää

Vierailija
17/53 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraielija kirjoitti:

Miltei kaikki keksinnöt tehdään työmäärän vähentämiseksi. Maalaiselo on teille näköjään harrastus ja jotain pieni talo preerialla larppausta.

Vierailija
18/53 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei taida olla käsitystä mitä vanhat maalaistalot maksavat. Voin kertoa, että alle sadalla tonnilla saa jo ison paikan.

Kyllä ihmiset nyt sen tietää. Harvalla kumminkaan vielä parikymppisenä on ylimääräistä sataatonnia tai vakituista duunipaikkaa ja takaajaa isolle lainalle.

Vierailija
19/53 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös maatila lehmineen sekä monenlaisia lemmikkieläimiä ja aina saa kuulla kauhistelua. Ei ole meidän mielestä yhtään kauheaa, vaan eläimet ja luonto on meille suurin ilo. Monille on vaikea uskoa, että vietän oikein mielellään vapaa-aikaa omalla pihalla touhuillen puutarhassa tai eläinten kanssa, en haluaisi olla esim rannalla makaamassa kun minusta se on älyttömän tylsää :D täällä ei tarvitse myöskään erikseen maksaa kuntosaleista tai jumpista kun työn ohessa tulee treenitkin hoidettua.

Vierailija
20/53 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha, kunnon humble brag taas 😂

Oletko nyt sitten paljon parempi ihminen lampainesi, kersoinesi ja kanoinesi, kuin muut, jotka haluavat ERILAISTA elämää, kuin sinä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan