Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko seurustella työkyvyttömyyseläkeläisen kanssa?

Vierailija
05.07.2021 |

Mielenterveyden haasteet kyseessä ja uusi suhde.

Pitkästä avioliitosta tai prisuhteesta tuskin kukaan eroaisi tälläisen takia, mutta vaikuttaisiko uuden suhteen aloittamiseen?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna kyllä pohtisin sitä mitä muut ajattelevat ja esim taloudellista puolta. Joutuisinko tinkimään omasta elämäntyylistä jos suhde etenisi? Voisnko hankkia lapsia miehen kanssa joka ei kykene työhön?

Vaikea nähdä itseäni tasa arvoisessa parisuhteessa jos lähtökohta on tuo.

Vierailija
2/58 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin, mutta miettisin kyllä tarkasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
4/58 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripiiristä löytyy yksi tällainen nainen. Mutta hänellä on isot tissit ja muutenkin ihan hyvännäköinen, ja pystyy elämään suht normaalia elämää, joten mies on ollut rinn(a/oi)lla jo vuosikaudet.

Vierailija
5/58 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisittko perustella, oli mielipide kumpi tahansa? Kiitos :)

Ap

Vierailija
6/58 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä nämä mielenterveysasiat ovat ja mitä muuten tekee elämässään. Eli ei olisi eläkeläisyydestä kiinni.

Vierailija
7/58 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu aivan tasan tarkkaan siitä millaista mielenterveys ongelmaa on. Alkon kanssa naimisissa, masennus, persoonallisuushäiriö. Kenties. Hankala tietää näin lyhyen kirjoituksesi perusteella.

Vierailija
8/58 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pohtii:

Tiedän että olen kamalan pinnallinen, mutta itseäni häiritsee nimenomaan tuo eläke. Sen verran tunnen miestä että elämänsä sujuu hyvin, voisi kuvailla ihan tavalliseksi elämäksi. Ainoa poikkeus on että ei käy töissä. Melkeinpä mietin että onko tuo eläke lopullista vai voisiko sitä siirtyä töihin.. ota ja tiedä..

Miten tuoda asiaa esille kaveriporukassa jossa kaikki on jonkinlaisissa töissä, toiset luo uraa kovastikin, toiset on ihan vaan tavallisesti töissä 8-16. Suvussani on yli puolet yrittäjiä kuten vanhempanikin ovat ja työntekoa aina arvostettu paljon. Itse en ehkä yhtä vahvasti kuin vanhempani mutta tässä sen näkee että on tainnut kasvatus juurtua minuun

Vierailija
9/58 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap pohtii:

Tiedän että olen kamalan pinnallinen, mutta itseäni häiritsee nimenomaan tuo eläke. Sen verran tunnen miestä että elämänsä sujuu hyvin, voisi kuvailla ihan tavalliseksi elämäksi. Ainoa poikkeus on että ei käy töissä. Melkeinpä mietin että onko tuo eläke lopullista vai voisiko sitä siirtyä töihin.. ota ja tiedä..

Miten tuoda asiaa esille kaveriporukassa jossa kaikki on jonkinlaisissa töissä, toiset luo uraa kovastikin, toiset on ihan vaan tavallisesti töissä 8-16. Suvussani on yli puolet yrittäjiä kuten vanhempanikin ovat ja työntekoa aina arvostettu paljon. Itse en ehkä yhtä vahvasti kuin vanhempani mutta tässä sen näkee että on tainnut kasvatus juurtua minuun

Ehkä sun kannattaa lopettaa suhteesi kys.henkilöön. Sulle on niin tärkeää suvun ja kavereiden mielipiteet, että suhteella ei ole tulevaisuutta. Asenteesi on sellainen, ettet voi hyväksyä toista ihmistä omana itsenään. Etsi sinulle sopivampi puoliso ja anna ystäväsikin hakea itselleen sopiva.

Vierailija
10/58 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot tyhmä ap.

Vierailija
11/58 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Hänen pitäisi ensin joko selvittää se kuviteltu kukkuuongelma päässä tai sitten etsiä sellainen työ jossa edes pyörätuolista ei olisi haittaa (tai mikä ikinä fyysinen vamma on sen tiketin eläkkeelle antanut). Minä olen tehnyt töitä halvaantuneena, joten ei kiinnosta kenenkään selittelyt.

Vierailija
12/58 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Haluan suunnitella ja toteuttaa elämässäni monenlaisia kiehtovia asioita. Työkyvyttömän eläkeläisen kanssa on onnistuminen, jos hän lupautuu lähtemään lähi-Hesburgeriin tai korttelinympäryslenkille treffeille.

Vierailija
13/58 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. En jaksaisi kamppailla puolison mielenterveysongelmien kanssa arkisissa asioissa ja elää kädestä suuhun -elämää.

Vierailija
14/58 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta taas ’yllättää’. Ap älä välitä haukuista. Keskustelu kuin keskustelu niin aina täällä haukutaan aloittaja.

Minusta kuulostaa siltä että ap on fiksu ja ottaa eri asioita huomioon jo ajoissa. Parempihan se on tälläistä pohtia jo suhteen alussa kuin myöhemmässä vaiheessa. Ap vaikuttaa myös epävarmalta, ei tuomitsevalta tai ilkeältä. Minulle välittyy että ap tarvitsisi nyt kannustusta ja vertaistukea, ei haukkuja.

Jos ap olisi niin tuomitseva kuin täällä leimataan, ei hän tätä edes miettisi.

Vierailija
15/58 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mikä on syy. Skitsofrenia ja syvä masennus arveluttaisi, paniikkihäiriö tms. ei niinkään.

Vierailija
16/58 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma. Harkitsisin TODELLA tarkkaan

Vierailija
17/58 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kumppanin mt-ongelmat olisivat väljäämättä pian minun mt-ongelmiani.

Vierailija
18/58 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot tyhmä ap.

Ap on fiksu kun asiaa pohtii. Suomessa olisi paljon vähemmän ongelmia parisuhteissa, perheissä ja lapsiperheissä jos kaikki olisivat yhtä fiksuja kuin ap.

Vierailija
19/58 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Olen itsekin työkyvyttömyyseläkkeellä. Kun haluaisimme juhlia, voisimme ajaa bussilla ABC:lle buffettiin.

Vierailija
20/58 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on kaunis niin nämä muotivillitystaudit ym. trendiöyhötykset eivät niin haittaa. Jos vielä ruma läski niin en koskisi mistään hinnasta.